پرده سینما

۲۰ سالگی «داستان اسباب‌بازی» در آکادمی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

داستان اسباب بازیآکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در مراسمی ویژه در سالن ساموئل گلدوین لس‌آنجلس، بیستمین سالگرد ساخت اولین انیمشن بلند تمام کامپیوتری تاریخ سینما را جشن می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جان لسستر، کارگردان برنده اسکار انیمیشن محبوب داستان اسباب بازی به همراه اد کتمول رئیس استودیوهای انیمیشن‌سازی دیزنی و پیکسار، روز اول اکتبر طی مراسمی که از سوی آکادمی اسکار ترتیب داده شده، در یک جلسه بحث و گفتگو پیرامون این مجموعه انیمیشن به مناسبت بیستمین سالگرد ساخت آن حضور می‌یابند.

در این مراسم جان لسستر و اد کتمول درباره چالش‌های پیش روی ساخت این فیلم‌ها به عنوان یکی از موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما صحبت خواهند کرد.

سه سال پس از ساخت اولین قسمت از انیمیشن داستان اسباب‌بازی در سال 1995 به کارگردانی و با فیلمنامه‌ای از جان لسستر که به فروشی بالغ بر 360 میلیون دلار دست یافت، این کارگردان دنباله بسیار موفقی را برای قسمت اول رقم زد که در نهایت فروشی بیش از 485 میلیون دلار را در گیشه جهانی ثبت کرد.

این انیمیشن با صداپیشگی تام هنکس در نقش (وودی)، تیم آلن در نقش (باز لایت) همراه بود، به عقیده اکثر منتقدین و مخاطبین سینمایی یکی از معدود فیلم‌هایی است که از قسمت اول درخشان‌تر است و همواره در فهرست برترین آثار انیمیشن جهان قرار دارد. این انیمیشن 10 سال بعد در سال 2009 در قالب سه‌بعدی مجددا اکران شد.

داستان اسباب بازی 2 با تحسین گسترده منتقدین سینمایی همراه شد و فیلم علاوه ‌بر کسب هفت جایزه از جمله بهترین انیمیشن از آکادمی آنی و جایزه بهترین فیلم کمدی موزیکال گلدن گلوب، در بخش بهترین ترانه اصلی نیز نامزد جایزه اسکار شد.

قسمت سوم انیمیشن داستان اسباب‌بازی از 18 ژوئن 2010 در سینماها اکران خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش خیره‌کننده 1.63 میلیارد دلار در سینماهای جهان دست یافت.

سه‌گانه داستان اسباب بازی با مجموع هزینه ساخت 320 میلیون دلار در کل فروشی بالغ بر 1.95 میلیارد دلار را در گیشه جهانی ثبت کرده است و چهارمین قسمت ازاین انیمیشن محبوب نیز طبق برنامه‌ریزی از تاریخ 16 ژوئن 2017 از سوی کمپانی پیکسار اکران می‌شود.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/6/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.