پرده سینما

آخرین سوپراستار: مروری بر عملکرد آموزشگاه های بازیگری در ایران

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تب بازیگری در یک دهه گذشته به شکل فزاینده ای گریبان نسل جوان را گرفته است. گرفتن یک نقش هرچند کوتاه در یک فیلم سینمایی یا سریال، یا حتی حضوری چند ثانیه ای بر صحنه تئاتر، چیزی است که امروزه ارزش بسیار  زیادی برای نسل جوان پیدا کرده و بسیاری از آنها حاضر هستند به خاطر رسیدن به آن بهای گزافی پرداخت کنند. این پدیده منجر به شیوه های تبلیغاتی جدید  برای جذب این افراد به کلاس های بازیگری شده است. هر روز آموزشگاه جدیدی در عرصه آموزش بازیگری دائر می شود و با علم کردن یک شعار جدید، یا یک چهره معتبر و موفق سینمایی سعی در جذب افراد بیشتری برای ثبت نام در دفتر آموزشگاه دارد مجلات و روزنامه ها هر روز مزین به آگهی های رنگی و سیاه و سفید بیشتری مبنی بر «آموزش بازیگری» می شوند. اما بخش عمده این ماجرا چیزی بیش از یک فریب بزرگ نیست. فریبی که در نهایت منجر به سوءاستفاده از اشتیاق و شور معصومانه جوانان مشتاق به ورود به عرصه بازیگری می شود.

متاسفانه از سوی جوامع و صنوف سینمایی هم در این زمینه روشنگری نمی شود. چرا باید بشود؟! دائر بودن کلاس های بازیگری باعث می شود بسیاری از هنرپیشه های درجه دوم و سوم و چهارم و پنجم که عملاً بازنشسته شده اند ممری برای درآمد پیدا کنند؛ باعث می شود بسیاری از آدم های بازنشسته یا بیکار یا کم درآمد در حوزه هایی که به پشت دوربین مربوط می شوند کاری با درآمد مکفی برای خودشان دست و پا کنند. آگهی های کلاس های بازیگری موجب سوددهی بیشتر و بیشتری برای رسانه های سینمایی می شود. بنابراین چرا باید با کلاس های بازیگری مخالفت شود؟ متأسفانه رسانه قدرتمندی مثل تلویزیون هم حاضر نیست خودش را درگیر بررسی عملکرد کلاس های بازیگری کند. از این رو اکثر افرادی که در این کلاس ها ثبت نام می کنند اطلاع دقیقی از کم و کیف این کلاس ها ندارند و با دیدن نام یا چهره یکی دو هنرپیشه یا کارگردان صاحب نام، در این کلاس ها ثبت نام می کنند. در حالی که در بسیاری از موارد چهره هایی که تبلیغات مؤسسات آموزش بازیگری بر اساس آنها تبلیغات یا معرفی اش را انجام می دهد، اصلاً در این کلاس ها حضور ندارند و فقط مثل کالای زینتی با برچسب «فروشی نیست» در ویترین آموزشگاه گذاشته می شوند تا علاقمندان مفتون بازیگری را به آموزشگاه بکشانند.

مسئله قابل توجه این است که آیا تا به حال دیده شده که به جز عده انگشت شماری، هنرجویی از کلاسهای بازیگری به جایگاهی رسیده باشد؟ آیا در این آموزشگاهها واقعاً به این افراد سینما یاد داده می شود؟ آیا مافیای سینمای ایران این اجازه این را به فارغ التحصیلان این آموزشگاهها می دهد که بتوانند از طریق کلاسهای بازیگری وارد این عرصه شوند؟ حتی اینکه از فیزیک بدنی مناسب، چهره ای تجاری، استعدادی در بازیگری  و... هم برخوردار باشند. متأسفانه نه! این افراد در دوره های طولانی مدت دهها میلیون ریال به حساب آموزشگاههای بازیگری واریز می کنند، بدون اینکه آموزش کافی به آنها داده شود و بدون اینکه توانایی ورود به فضای سینمای حرفه ای به آنها داده شود.

از طرف دیگر در سینمای امروز ایران رابطه جای ضابطه را گرفته است. هنوز همان «پ»های قدیمی: پول ، پارتی ، پررویی، پدر و مادر و... می تواند تا حدودی ضامن حضور موفق در عرصه سینما شود. این حقیقت تلخ و اسفباری است، اما کسی از طریق کلاسهای بازیگری، در سینمای ایران به جایی نخواهد رسید.

واقعاً تا کنون کدام یک از بازیگران بزرگ سینما و تلویزیون و تئاتر ایران (چه قدیمی ها و چه جدیدها) از طریق کلاس بازیگری به جای رسیده اند؟ اصلا در دوران جوانی انبوه بازیگر شاخص و بزرگ سینمای ایران که اکنون به مقام پیشکسوتی رسیده اند کلاسی تحت عنوان «کلاس بازیگری» وجود داشته؟ یا این افراد  به واسطه مسائل دیگری دیگر توانسته اند وارد دنیای بازیگری شوند؟

 

**********

 

به این فهرست توجه کنید! فهرستی که در آن به بازیگران نامداری اشاره شده که به هیچ عنوان از طریق کلاس بازیگر نشده اند:

محمدرضا گلزار. آیا او از طریق کلاس های بازیگری وارد سینما شد؟هدیه تهرانی، گلشیفته فراهانی، شیلا خداداد، امین حیایی، محمدرضا گلزار، نیلوفر خوش خلق، پگاه آهنگرانی، مهناز افشار، ارژنگ امیرفضلی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، حسام نواب صفوی، ساعد هدایتی، الهام چرخنده، سعید پیردوست، پارسا پیروزفر، پروین قائم مقامی، مریم امیرجلالی، حمید لولایی، احمد پورمخبر، حمیده خیرآبادی، رضا داوودنژاد، بهمن دان، اصغر سمسار زاده،  مهران رجبی، ملکه رنجبر، بهزاد رحیم خانی، شهربانو موسوی، رامبد شکر آبی، شقایق فراهانی، مهران مدیری و....

بنا به استناد به کتاب «فرهنگ بازیگران سینمای ایران» هیچکدام از این بازیگران شناخته شده حتی تحصیلات مرتبط با بازیگری نداشته و ندارند و به واسطه داشتن شانس یا معرف و یا هر چیز دیگری توانسته اند به سینما راه پیدا کنند. بنابراین به راحتی می توان دریافت که در سینمای ایران ورود به عرصه بازیگری از طریق آموزشگاه های بازیگری میسر نیست. و به طور کلی با داشتن روابطی که در بالا به آنها اشاره شد و یا داشتن پول هنگفتی برای خریدن نقش! امکان ورود به عرصه بازیگری وجود دارد. لازم به ذکر است که فهرست بالا تنها مشتی از خروار است. متأسفانه با اطمینان می شود گفت به جز تعداد قلیلی که به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند، هیچ کس  نتوانسته اند از طریق کلاسهای بازیگری راه ورودی به دنیای سینما پیدا کنند.

از نمونه بازیگرانی که توانسته اند از طریق کلاسهای بازیگری راهی به دنیای سینما پیدا کنند می توان از بازیگرانی مثل شهرام قائدی، نیوشا ضیغمی مریم بوبانی، ترانه علیدوستی، غزاله جزایری، بهرام رادان، امیر جعفری، نگار فروزنده، و یوسف تیموری نام برد

اما اگر افراد این لشگر چند نفره هم توانسته اند از طریق این کلاسها راه ورودی به دنیای بازیگری پیدا کنند به چند دلیل بوده است:

اولین دلیل اینکه آنها در سال های دور و در کلاسهای بسیار بسیار معتبر و زیر نظر اساتید بزرگ ثبت نام کرده اند.

دومین دلیل داشتن چهره و فیزیک مناسب بوده است.

سومین دلیل اعتماد کارگردان در آن برهه زمانی به آنها بوده.

چهارمین دلیل داشتن شانس و... بوده است.

و شاید مهم تر از همه اینکه ورود آنها به دوره بازیگری مربوطه به حدود یک دهه قبل بوده. زمانی که سینمای ایران به نیروهای جوان نیاز داشت ولی آنها را کشف نکرده بود. در حالی که امروز...

به هر حال برخلاف تصور بسیاری از جوانان علاقمند به بازیگری، ثبت نام در یک کلاس بازیگری به هیچ وجه متضمن ورود به دنیای سینما و تلویزیون و تئاتر نیست. راههای ورود به این رشته: شانس، داشتن رابطه (پارتی)، پدر و مادر و... است.

اما آموزشگاه های مختلف با هزاران فریب و ترفند جوانان علاقمند ورود به دنیای سینما را تشویق می کنند تا در کلاسهایشان ثبت نام کنند. استراتژی این آموزشگاهها به دو محور استوار است:

الف)استفاده از نام اساتید کلاسهای بازیگری است که از میان بازیگران مطرح، پیشکسوت و بعضا سوپراستار سینمای ایران انتخاب شده اند و شاید اصلا در طول دوره یک بار هم سر کلاسها حاضر نشوند.

ب) وعده دادن معرفی هنرجویان به سینما و تلویزیون و یا ساخت یک فیلم سینمایی با حضور هنرجویان و یا روی صحنه بردن یک تئاتر است که هیچیک از آنها تحقق پیدا نمی کند.

 

**********

 

باران کوثری. آیا او از طریق آموزشگاه های بازیگری وارد سینما شد؟یکی از اصلهای ورود به دنیای خوش رنگ و لعاب بازیگری امروزه از طریق داشتن قوم و خویشی در زمینه سینماست! البته این مسئله به خودی خود  هیچ اشکالی ندارد و افراد معرفی شده مسلما هنرمند بوده اند که توانسته اند در سینما دوام بیاورند. اما به هر حال این یکی از اصلهای اساسی در این زمینه است .

تا وقتی که ما با چشمان خود مشاهده می کنیم که عده بی شماری از بازیگران امروز سینما و تلویزیون و تئاتر ایران از طریق خانواده های درجه اولشان وارد این عرصه میشوند دیگر چه نیازی به این تفاسیر است؟

در مثل مناقشه نیست! مهراوه و ملیکا شریفی نیا دختران آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا به چه طریقی توانسته اند وارد عرصه حرفه ای بازیگری در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران بشوند؟

گلشیفته و یا شقایق فراهانی چگونه وارد سینما شده اند؟ مگر نه اینکه آنها فرزندان بهزاد فراهانی بازیگر معروف ایران و همسرش فهیمه رحیم نیا بازیگر مطرح تئاتر ایران هستند؟

امثال باران کوثری چگونه توانستند به سینمای ایران راه یابند؟ فقط از طریق پدری تهیه کننده و مادری کارگردان، که باران را چند سال پروراندند و در همه آثارشان (چه آنها که کارگردانی کردند و چه آنها که تهیه کردند) به او نقشهای کلیدی دادند و او را مطرح نمودند.

سپند و یا کمند امیر سلیمانی چگونه توانستند وارد عرصه هنر شوند؟ جواب این سوال هم واضح و روشن است فقط از طریق پدرشان سعید امیرسلیمانی!

نمونه دیگر این ادعای ما را خانواده معروف ارجمند تکمیل میکنند آیا در خانواده محترم ارجمند، برزو ارجمند، امیریل ارجمند، بهار ارجمند و... ! از طریقی به جز انوشیروان و داریوش ارجمند بازیگر شده اند؟

مگر گلاب آدینه و مهدی هاشمی فرزند خود نورا هاشمی را به عنوان بازیگر مطرح نکردند؟

مگر ماه چهره خلیلی بازیگر سینما به واسطه اینکه مادربزرگش مرحومه استاد پروین سلیمانی روزی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران بود وارد این عرصه نشد؟

مگر فتحعلی اویسی فرزند خود را بازیگر نکرد؟

گواه دیگر این مدعا خانواده بنفشه خواه هستند مگر به واسطه حضور رضا بنفشه خواه فرزندش بیژن بنفشه خواه و برادرش محمود بنفشه خواه وارد عرصه بازیگری نشدند؟

آیا بانو پروین قائم مقامی (مادر گرامی بهاره رهنما) و  بانو شقایق دهقان (جاری بهاره رهنما) از طریق کلاس های بازیگری وارد عرصه بازیگری شدند؟

آیا ستاره پسیانی دختر آتیلا پسیانی از طریق آموزشگاههای بازیگری وارد این عرصه شد؟ آیا خود آقای پسیانی از طریق ثبت نام در کلاس های بازیگری وارد سینما شد؟ یا به پشتوانه حضور حرفه ای مادر مرحوم اش ( جمیله شیخی )؟

آیا علیرضا جعفری (برادر امیر جعفری) و  ریما رامین فر (همسر امیر جعفری) از طریق آموزشگاههای بازیگری وارد این عرصه شدند؟

لیلی رشیدی چطور؟ آیا او  به واسطه حضور پدرش داوود رشیدی و خاله اش مرضیه برومند وارد حرفه بازیگری نشد؟

آیا ایرج نوذری (فرزند زنده یاد منوچهر نوذری) در کلاس های بازیگری ثبت نام کرد؟

مگر مونا و مارال فرجاد به جز اینکه پدرشان جلیل فرجاد آنها را به سینما و تلویزیون معرفی کرد راه دیگری هم برای ورود به دنیای بازیگری داشتند؟

مگر السا و الناز فیروز آذر خواهر زاده های تهمینه میلانی از طریق خاله شان وارد سینما نشدند؟

تأکید می کنیم که ما منکر وجود و حضور استعداد ذاتی در این افراد نیستسم. چراکه اگر این افراد لیاقت و توانایی نداشتند خیلی زود از گردونه حرفه بازیگری خارج می شدند و اصلاً در جامعه پذیرش اجتماعی پیدا نمی کردند. آنچه که ما از مطرح کردن این نامه ها سعی در اثبات آن را داریم، بی تأثیر بودن کلاس های بازیگری است. این نکات در اینجا باید به علاقمندان ورود به دنیای بازیگری تذکر داده شود تا متوجه شوند اکثر آموزشگاههایی که کلاس بازیگری دائر کرده اند  هیچگونه ثمری برای ورود آنها به این عرصه نخواهد داشت. متأسفانه کلاسهای بازیگری که امروز مثل قارچ سمی سر از اینجا و آنجا در می آورند فقط برای خالی کردن جیب هنرجویان هستند و بس!

 

**********

 

الناز شاکردوست. آیا او از طریق آموزشگاه های بازیگری وارد سینما شد؟در زیر بخش کوچکی از زندگی یکی از دخترانی را که فریب کلاسهای بازیگری را خورده میخوانیم :

ا . ش – خانم جوانی از استان اصفهان است که به دلیل عشق و علاقه مفرط اش به بازیگری به تهران آمده و پس از تحقیقاتی که داشته از آگهی های یک روزنامه کلاسی را پیدا می کند که در تبلیغات آن نام چند بازیگر معروف و مطرح سینما و تلویزیون و تئاتر ایران به چشم می خورده است ، این خانم جوان پس از اینکه به این آموزشگاه مراجعه می کند،  توسط دست اندرکاران آموزشگاه مزبور مجاب می شود که حتماً از طریق این کلاسها بازیگر خواهد شد! این خانم جوان که عشق و علاقه مفرطی به حضور در دنیای بازیگری داشته این رنج را به جان می خرد که در هفته دوبار از اصفهان به تهران بیاید تا بتواند بعد از اتمام کلاسهایش بازیگر شود!

اما امروز بعد از گذشت چندین ماه از اتمام دوره آموزش بازیگری و صرف مبالغ کلانی پول، آرزوی بازی در یک فیلم، ولو در یک پلان فیلم کوتاه بر دلش مانده و همچنان مشتاق به حضور در سینماست!

بر اساس بررسی ها، کلاسهای بازیگری حداقل سالیانه 4 ترم برگزار می شوند و در هر ترم حداقل 30 هنرجو ثبت نام می کنند و اگر با یک حساب سرانگشتی تعداد کلاسهای بازیگری را فقط در استان تهران 100 عدد قلمداد کنیم متوجه می شویم که سالیانه 12000 نفر در کلاسهای بازیگری ثبت نام به عمل می آورند و اگر می خواستند همه وارد سینما شوند الآن تمام ملت ایران بازیگر سینما بودند.

این فقط در عالم کلاسهای آزاد بازیگری است! اگر نگاهی کوچک به خیل عظیم دانشجویان که در دانشگاههای مختلف مشغول تحصیل در رشته های مرتبط سینما از جمله بازیگری هستند بیاندازیم، آمار ما سالی بیش از 50 هزار نفر را نشان خواهد داد که فارغ التحصیل رشته بازیگری میشوند اما بازار کاری برایشان وجود ندارد.

همانطور که گفته شد در سال های اخیر سینما فقط رابطه است و با رابطه می توان وارد آن شد. آن رابط هم باید یا پول باشد یا پارتی یا پدر و مادر و خاله و عمه و عمو و دایی و... و یا روابط دیگر.

 

**********

 

بهرام رادان. او به کلاس های آزاد بازیگری رفتر. م نیز پسر جوانی است که طبق گفته خودش در سال 1382 بعد از سالها عشق و علاقه مفرط به سینما توسط آگهی های یک روزنامه کلاس آموزش بازیگری را پیدا می کند و برای تست به آموزشگاه مزبور می رود. بنا به اظهارات ر . م در آموزشگاه مزبور توسط مدیر مسئول آموزشگاه چند دقیقه ای با او صحبت و به او گفته می شود که «فکر کن در حمام هستی و زدی زیر آواز.  آوازی بخوان!» ر . م شروع به خواندن آواز می کند و بعد از خواندن آواز به او گفته می شود که برای حضور در کلاسها پذیرفته شده و حتما در آینده به یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران بدل خواهد شد.

ر . م نزدیک به 5/1 سال در این آموزشگاه که در تبلیغات خود اعلام کرده بود که در پایان آموزش برای تمامی هنرجویانش فیلمی خواهد ساخت تحصیل می کند اما بعد از اتمام دوره در می یابد که تمامی این وعده و عید ها پوچ و بی اساس بوده و نه تنها مسئولین این آموزشگاه هیچ قدمی برای راه یافتن او به سینما و تلویزیون بر نمی دارند که حتی طبق وعده شان راضی به ساخت فیلم هم برای هنرجویان آن دوره نیستند.

ر. م به همراه تعداد کثیری از هنرجویان آن آموزشگاه شکایتی بر علیه مدیر آن آموزشگاه که اتفاقا فرد مطرحی هم بوده است طرح می کنند و مدیریت آموزشگاه از ترس با گذاشتن 2 میلیون بودجه! شروع به ساخت فیلم برای هنرجویان آن دوره می کند که البته معلوم است فیلمی که با دو میلیون بودجه و کارگردانی بی سواد ساخته شود چه خواهد بود!

ر. م باقی حرفهای خود را اینگونه به پایان می برد که بسیاری از دوستان همدوره ای اش که از وضع مالی خوبی هم برخوردار نبودند و با هزار مشکل توانسته بودند مبلغ کلاس بازیگری را پرداخت کنند، پس از اتمام دوره افسرده شده اند اما هنوز که هنوز است عشق به سینما رهایشان نمی کند .

ر. م که پس از پایان دوره اش در آن آموزشگاه بازیگری در چند سریال ایفاگر نقشهای فرعی و مهمان بوده است در اظهاراتش اینگونه می گوید:

وقتی دیدم که 5/1 سال از عمرم را به اضافه نزدیک به دو میلیون تومان پولم را (دو میلیون تومان به ارزش پول در سال 1383) از دست داده ام و هنوز هم عاشق سینما هستم، شروع کردم به ارتباط گرفتن با دیگران و فقط توسط رابطه و تلاش بی وقفه و شبانه روزی ام بود که توانستم با چند دستیار کارگردان آشنا شوم و در چند سریال طنز مطرح هم ایفای نقش کنم، اما بعد از گذشت چند سال و بازی در بیش از 15 تله فیلم و سریال و تئاتر به این نتیجه رسیده ام که سینما جایی برای امثال من ندارد. چرا که نه از چهره ای جذاب برخوردارم نه پول فراوانی در جیب دارم که بتوانم نقش بخرم، نه واسطه ای و پارتی ای دارم که بتوانم در این عرصه ماندگار شوم.

 

**********

 

موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر درخواست های متعدد مجوز آموزشگاه سینمایی، طبیعتاً و به ناچار منفعلانه است. چراکه وقتی این وزارتخانه بر اساس قانون فقط به یک آموزشگاه مجوز داد، نمی تواند به هزارمین درخواست، مجوز آموزشگاه ندهد. چراکه در صورت خودداری از صدور مجوز ممکن است به اشکال تراشی غیرقانونی متهم شود. بنابراین این جوانان علاقمند به بازیگری هستند که باید بدانند با یک حساب سرانگشتی سالی 12000 در این کلاسها ثبت نام می کنند. در حالی که برای این تعداد در یک سال، سینمای قاره آسیا هم جا ندارد! در نتیجه اما 10 نفر از آنان هم به سینما راه نمی یابند.

در زیر نام آموزشگاههای بازیگری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان مجوز داده است را برای شما آورده ایم.

 

 نیوشا ضیغمی. او به کلاس های بازیگری رفتفهرست آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با مجوز موقت در تهران به این شرح است: آبنوس فیلم (منصوره جوادی اصل)، فیلم تهران (ماندانا صدیق دربندی)، انجمن صرع ایران (كورش قره گوزلی)، بنیان فرهنگ و هنر ایرانیان (محمد علی زم)، سینمای صاعقه (محمد كدخدایی)، سیمین (فاطمه معتمد آریا)، شیدا (حسین مدحت)، فرهنگ و هنر (احمد رستمی جم)، كمال هنر (حسین عطار)، كارون (عباس پورعباسی)، مانی (خسرو بامداد)، نقش آفرین (علیرضا اطیبی)، هنر گستران كیمیا (محمد‌جعفر میرزا پور)، عكس (مسعود امیرلوئی)، پویندگان عصر هنر (برنجیان)، نیم نگاه (محمدصادق آشتیانی)، موسسه فرهنگی و هنری رسانه پویا (جلال فاطمی)، سورنا گستر (رامین حدادی)، اندیشه (عباس مددیان)، امین (نوراله حیدری)، آوین (علیرضا خاتمی)، آفتاب (خاكسار هرسینی)، روزنه (سارا عمیدی محبی)، موسسه جهان مبینا (رضا پورمظفری)، موسسه فرهنگی و هنری خانه جوان (یدالله حبیبی)، كارگاه عكس (سیدمحمد معصوم)، موسسه فرهنگی و هنری اندیشمندان همراه (محمد ربیعی)، زبان تصویر (معصومه بهارلو)، مهرگان (محسن بابایی)، اندیشه نو (عمران دهقانی)، نقش (داوود قچاق)، شریفی (محمدجواد جعفری).

اما فهرست آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در تهران كه مجوز دائمی دارند به این شرح است:

عاطفه رضوی نیا (آراویرا)، غلامعلی نوری (آموزش اندیشه آوا)، اصغر عمیدی محبی (ایران)، ابوالفضل معیری (آینه در آینه) محمد‌رضا بهنودی (آرتزین)، فروغ اعظم مقدم (آیدا)، جعفر صابری (آشتی)، خسرو سینا (انتخاب)، زهرا اصلاحچی (بانوی شرقی)، مهین دخت قوام صدوقی (پایا رایانه)، حمید‌رضا آخوندی آذری (پارس آرمان)، میرمهدی رضایی مهر (تندر)، فرشید ذوالفقاری (تصویران)، ناهید خدوی (تك نگاه)، نادر سامانیان (جام جم)، جعفر علی‌ عسگری (جهان نما)، حسن نیك آئین (چاپلین)، سعید كیوانمهر (چهره‌های ماندگار)،علی رودكی (خاتون)، افشین سخائی فرد (خانه سینمای كرج)، ثریا خرمی قاضیانی (خرم)، سیدحسین مبینی (دماوند)، محمد‌مهدی تدین (دارالفنون)، بهروز یغمائیان (رسانه فرد)، انسیه زیدی (رسانه تصویر)، فریبا نور شعاع حسینی (رخسار)، افسانه قلی‌زاده (رنگ و رو)، كاملیا مدیری (ركسانا فیلم)، سید صدرالدین غیاثی (سوده) كورش نبی‌زاده (سپهر)، گرفمی (هنر سیاه و سفید)، حسین صاحبی (سینماگران جوان)، علی رضایی (سینمای جوان)، بهرام شهبازی (سینما‌گران نوین ایران)، پروانه مرزبان (سبز فیلم)، سید‌رضا حسینی (سپند هنر)، پیشگامی فرد (سروش)، غلامرضا ایزدخواه (سپهر اندیشه امروز)، زهرا همتی (شكوه شفق)، محسن ملكی (صورتك)، پروین لطفی نژاد (صورتك)، مسعود علیپور دوانی (عرفان كهن)، محتشمی معالی (فیلم و سریال)، عبدالرضا ساعتچی فرد (فجر)، امین تارخ (كارگاه آزاد بازیگری)، حمید سمندریان (كانون آموزش هنری سمندریان)، نكار اسكندرفر (كارنامه)، علی ژكان (معاصر)، غلامرضا جهانمهر (مهر)، جلال‌الدین معیریان (مركز آموزش گریم)، حوزه هنری(مدرسه فیلمنامه نویسی)، منوچهر حقانی‌پرست (نوآور)، محمد‌علی طاهری (نمایه هنر جوان)، حمید‌رضا محسنی (نگاه نو)، سهیلا وهاب قلیانی (وهاب)، اسفند‌یار حبیب‌نژاد (هنركده تخصصی تدوین)، بیژن محتشم (هنركده گریم محتشم)، سید‌غلامرضا موسوی نامقی (هفت هنر)، سعید دولتی (همای سعادت)، مهراعظم صادق شیرازی (هنرسرای گریم)، هومن صدری اردكانی (هنركده گریم مریم)، حسین خورشیدی (هنرهای تصویری سوره)، حمید اصغری تتماج (هلیا فیلم)، امیر شهاب رضویان (هیلاج)

 

**********

 

پونه.ع – یکی از هنرجویان یکی از آموزشگاههای آزاد بازیگری که اتفاقا مجوز دائمی هم دارد در رابطه با شرکت خودش در کلاسهای بازیگری این چنین می گوید:

«من از طریق یکی از اقوامم که بازیگر مشهور سینماست به این آموزشگاه معرفی شدم. مدیر آموزشگاه به من گفت که به خاطر اینکه خانم [...] من رو به ایشون معرفی کرده از من تست نمیگرد و من رو بدون آزمون برای کلاس بازیگری ثبت نام میکند. به ما گفتند که شما را به کلاسهای شمشیر بازی و سوارکاری می بریم و ... با این تفاسیر 600 هزار تومان در سال 1382 پول ثبت نام از من گرفتند و من وارد این کلاس شدم. از بدو ورودم به کلاس متوجه شدم که راهی که رفته ام به ترکستان است. دخترها و پسرهایی که در کلاس بودند همه برای خوش گذرانی به کلاس آمده بودند و از اساتیدی که نامشان در لیست بلند بالای آموزشگاه به چشم می خورد هیچکس به عنوان استاد سر کلاس ما نیامد و چند تا دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده دانشگاه را  برای درس دادن به ما آوردند.

بعد از اتمام دروه هم یک مدرک الکی دست ما دادند و همین این شد بازیگر شدن ما! در صورتی که هنگام ثبت نام به ما قول دادن که ما شما را به کارگردانان و آموزشگاهها معرفی می کنیم و... همه دروغ از آب درآمد.»

پونه در باقی صحبتهایش اظهار می دارد:

«با اینکه عاشقانه هنر بازیگری را دوست داشتم و چندین سال از عمرم را برای راهیابی به این هنر تباه کردم دیگر به هیچ عنوان مایل نیستم که در این عرصه فعالیتی داشته باشم چون فهمیده ام که برای ورود به دنیای بازیگری تنها چیزی که مهم نیست داشتن هنر است»

پونه در پایان حرف هایش هشدار می دهد:

مشتاقان سینما!

از روی عقل تصمیم بگیرید نه از روی دل!

برای بازیگر شدن کلاسهای بازیگری گزینه مناسبی نیستند!

این گوشزدی بود برای همگی مشتاقان سینما 

 

بی راه نمی گوید. چراکه همانطور که در ابتدای مقاله اشاره رفت، هیچ یک از بازیگران مطرح سینمای ما چه از جوانها و سوپراستارها گرفته تا پیشکسوتان و میانسالان در کلاسهای بازیگری دوره ندیده اند و فقط از طریق رابطه، تحصیلات آکادمیک مرتبط، شانس و...  توانسته اند وارد این حرفه شوند. در سینمای ایران داشتن رابطه خیلی مهم است. چون اگر رابطه نباشد بازیگران معروف هم خیلی زود فراموش می شوند و محو می گردند. تنها عده خیلی کمی از پشت صحنه و مافیای سینمای ایران خبر دارند.

 

**********

 

مهراوه شریفی نیا. آیا او از طریق آموزشگاه های بازیگری وارد سینما شد؟این افراد یکی و دوتا نیستند. بسیاری از جوانان امروزی زخم خورده ی وعده و وعیدهای آموزشگاه های بازیگری اند:

ح.ر جوانی است که اتفاقا از چهره ای جذاب و فیزیکی مناسب برخوردار است و خودش را شبیه به یکی از سوپراستارهای مطرح امروز سینمای ایران می داند. او می گوید: «من چند سال پیش با یکی از کلاسهای آزاد آموزش بازیگری آشنا شدم و چون سالها در حسرت بازیگر شدن می سوختم مثل بچه ای که مادرش را پیدا کرده بود با شوق فراوان در این کلاس ثبت نام کردم و خودم را در آستانه سوپراستار شدن می دیدم؛ اما با گذشت دوره فهمیدم که تمامی حرفهایی که هنگام ثبت نامم در آن آموزشگاه به من زده شده بود دروغ بوده. مسئولین آن آموزشگاه که اتفاقا با کارگردانانی هم مراوده داشتند به هیچ عنوان من و امثال من را به آنها معرفی نمی کردند و تنها تعدادی از نور چشمی هایشان را به این کارگردانها معرفی می کردند که البته آنها را هم بعد از هزار نوع تست گرفتن شاید برای ایفای نقشهای فرعی یکی دو دقیقه ای در سریالها انتخاب می شدند.

ح.ر در ادامه حرفهایش به جوانان علاقمند به ورود دنیای بازیگری می گوید:

«به همه جوانهایی که مشتاق بازیگر شدن هستند توصیه می کنم که آگاهانه در این راه قدم بگذارند تا مانند من فریب زبان چرب و نرم مسئولین آموزشگاهها را نخورند. تنها راه عاقلانه به نظر من رفتن مستقیم فرد به دفاتر کارگردانان است که شاید یک درصد از طرف خوششان بیاید و در فیلمشان از او استفاده کنند.

 

ن.ح خانمی نسبتا مسن است که چند وقت پیش در یکی از کلاسهای آموزش کارگردانی سینما ثبت نام کرده بود. وی درباره حضورش در این کلاس اینطور می گوید: «کلاسها فقط تبلیغ دارند و به هیچ عنوان به حرفهایی که موقع ثبت نام هنرجویان زده اند عمل نمی کنند، و وقتی که معترض می شویم می گویند که ما این حرفها را نزده ایم و ما هم مدرکی نداریم دال بر اینکه ثابت کنیم که شما با این وعده ها ما را خام کرده اید. من برای آموزش «اصول کارگردانی سینما» در یکی از کلاسهای مطرح ثبت نام کردم موقع ثبت نام نام چند استاد را به عنوان مدرس آموزشگاه به من گفتند. اما خدا شاهد است که ما یک نفر از آنها را در طول دوره ندیدیم! کلاسهای «تدوین عملی» و «صدابرداری» و «صداگذاری» و رفتن به استودیو که اصلا برگزار نمی شد. اساتید «فیلمنامه نویسی» و «کارگردانی» هم هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. بالاخص استاد کارگردانی مان که یکی از کارگردانان به نام و مشهور سینمای ایران هم بود، فقط در مورد آثار خودش و مافیای سینما و پشت صحنه سینما و باند بازی برایمان حرف می زد. من دیگر اصلا این کلاسها را قبول ندارم چون فقط می خواهند جیب مشتاقان را خالی کنند و بس!»

 

م.ز نیز دختر جوانی است که چند سال پیش در یکی از کلاسهای آموزش بازیگری ثبت نام کرده بود. او که اتفاقا از چهره ای نسبتا خوب هم برخوردار است می گوید: در کلاسها به ما وعده دادند که ما را حتما بازیگر می کنند. اما این امر اصلاً اتفاق نیفتاد. من خودم شخصا چند جایی را که از این و آن شنیده بودم تست می گیرند سر زدم. اما در آنجا هم به من و امثال من که کسی پشتمان نبود بهایی نمی دادند. اما من هنوز به آینده امید دارم.

ب.ز هم دختر جوانی است که چندی قبل در یکی از کلاسهای آموزش بازیگری ثبت نام به عمل آورده بود، درباره حضورش در این کلاسها می گوید:

«موقعی که در کلاس ثبت نام کردم دیگه به خودم گفتم که کار تمام شده است و به زودی چهره ام را روی سر در سینماها و در کنار بازیگران مشهور خواهم دید، اما افسوس که این امر اتفاق نیفتاد. مدتها هم دنبال خریدن نقش بودم اما هنوز به کسی اطمینان نکرده ام که بتوانم پولم را در اختیارش بگذارم . اما مطمئن هستم به زودی به یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران تبدیل می شوم نه به واسطه کلاس فقط به واسطه پول!»

 

**********

 

محمدرضا فروتن. او از طریق کلاس های بازیگری وارد سینما شدکلام آخر اینکه از بدو ورود سینما به ایران و آغاز فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی، بودند علاقمندان و مشتاقان زیادی که حتی حاضر بودند برای یکبار دیده شده بر پرده نقره ای سینما و یا جعبه جادویی تلویزیون و یا حتی یکبار حضور بر سن تئاتر از جان خود هم بگذرند. چه بسا هنرمندان قدیمی بسیاری که با زجر کشیدنهای فراوان و طرد شدن از خانواده هایشان مجوز حضور در سینما و تلویزیون را پیدا کردند و بعد در کنج عزلت چشم فرو بستند و دیگر امروزه کسی حتی از آنان یادی هم نمی کند و یا حتی نسل سینما رو امروزه هم آنها را نمی شناسد. سینما و تلویزیون و اصولاً حرفه و یا پیشه هنرپیشگی و بازیگری جادو می کند چرا که کمتر کسی را میبینیم که مشتاق حضور ولو به صورت سیاهی لشکر که امروزه نام جدید «هنروری» را روی آن گذاشته اند  نباشد. کلاسهای بازیگری و کارگردانی و سایر امور سینمایی که مثل قارچ سر از هر جایی درآورده اند و با وعده و وعیدهای فراوان یک عده مشتاق سینما و تلویزیون را خام کرده و با گرفتن مبالغ هنگفتی که برخی اوقات بین ۱ تا ۵ میلیون تومان است سعی بر این دارند که مشتاقان بازیگری را به کلاسهای خود بکشانند و بعد از مدتی هم مدرکی به او داده و او را رها کنند. البته از ابتدا این را نمی گویند. بلکه با وعده های شیرین اما تو خالی به گونه ای هنرجویان مشتاق را فریب می دهند که آنان خود را در آینده ای نزدیک سوپر استاری می بیند که همه حاضرند برای  امضای شان سر و دست بشکنند.

اما جهان واقعی اینگونه نیست و متأسفانه اکثر این وعده ها پوچ و تو خالی اند و برای پر کردن جیب عده ای! و خالی کردن جیب مشتاقان حضور در سینما!

نمی خواهم فاجعه را بیش از این دنبال کنم و بگویم در این راه چه بلاهای ناپسند دیگری که سر مشتاقان ورود به دنیای هنر آورده نمی شود . و اینکه بعد از آن بلاها چطور رهایشان  می کنند و...

بله! امروز چه  راحت در مطبوعات و جراید تبلیغ کلاسهای بازیگری می شود! در حالی که علاقمندان بازیگری، به طور کلی (تأکید می کنیم به طور کلی و عمومی) از طریق این آموزشگاه هایی که مثل قارچ سر برآورده اند، به جایی نمی رسند.

امیدوارم جوانان امروز نگاه عاشقانه شان به سینما را به یک نگاه عاقلانه تبدیل کنند. که به قول قدما پشیمانی سودی ندارد.

 

توضیح "پرده سینما": به رغم اینکه نویسنده این مقاله آن را با تحقیقات مفصل و گفتگوهای تصویری با افراد مختلفی نوشته که در آنها از افراد یا آموزشگاه های به خصوصی نام برده شده است، اما در این مقاله کلیه اسامی مشخص کننده حذف شده اند و افراد فریب خورده نیز با مخفف نام مورد اشاره قرار گرفته اند.

هدف این مقاله انتقاد از جریان کلی آموزشگاه های سینمایی و به خصوص آموزشگاه های بازیگری در ایران است، نه اشاره به یک یا چند آموزشگاه مشخص.

از این رو ضمن احترام به آموزشگاه های معتبر سینمایی و بازیگری که با جدیت کارشان را انجام داده و می دهند، تصریح می کنیم هرگونه شباهت احتمالی نقل قول های این مقاله به یک یا چند شخص یا آموزشگاه بخصوص، صرفاً تصادفی و اتفاقی است.

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/2/20
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>نیما:

دیرگفتین ثبت نام کردم....

0+0-

شنبه 9 دي 1396



>>>ونوس:

من هم با این مطلب موافقم،من هم علاقه شدیدی به بازیگری داشتم و برای هرنوع تستی که از من می خواستند بسیار خوب و طبیعی نقشم را اجرا می کردم اما متاسفانه با هزینه کردن ثبت نام این کلاس و اون کلاس و وعده های دروغین و سرکاری و همینطور نظر داشتن به بنده طوری شد که از هرچی فیلم و سریال و سینماست حالم بهم میخوره...

0+0-

شنبه 20 آبان 1396



>>>م.دینار:

من بعد از سال 83ک مدرکمو گرفتم یه بار فرستادن دفتر بیژن امکانیان حالا بعد از اینکه واقعا موقعیتم با دیگر هنر جویان فرق میکرد.چونکه خونم تا مرز عراق 3کیلومتر بود و واقعا هفته ای دوبار تهران رفتن سخت سخت بود .و اینکه ب قول خو استاتیدم چهره من شبیه بازیگرای هالیوودی بود .و واقعا هم هست ورزشکار هم هستم تا دلت بخواد تو شرایط سخت و فیزیکی زندگی قرار گرفتم و همیشه برا دوستان و اطرافییانم هم قهرمان بودم .اما خودم ک فعلا نفس میکشم اما پدرم ارزوش و ب گور برد.اما هنوز امیدوارم و تصمیم گرفتم با سر نوشت پول و پارتی بجنگم .در حال فیلم نامه نوشتنم .دوربین با تجهیزات و دارم خریداری میکنم .و قول میدم ب همه بی پولا و بی پارتیها .ک روی پای خودم بلند میشم و میگم یاعلی .و خودم ب تصویر میکشم حتی برا چند دقیقه و اونم ب دنیا بای نشان بدم ک نباید چشم براه سرنوشت موند.سرنوشتی ک یه عده سعی دارن اون ب خودمون بفروشن.ب ریشمون بخندن.

1+0-

سه‌شنبه 17 مرداد 1396



>>>مسعود:

نظر همه روخوندم شاید باورتون نشه من هم سال 1383 در یکی از اموزشگاهای معتبر اموزش و گذروندم اونم از نقطه صفر مرزی ایران و عراق اونم با وضعیت بد و سخت مالی و مسافتی .بهم گفتن من جای جمشید هاشم پورو میگیرم .چقد تشویق میشدم امااخرش چی هنوز چشم انتظارم .بابام با کارگری پول در می اورد مت دو دستی تحویل میدادم .بابام خیلی دوست داشت من به ارزوم برسم .اما خدا رحمتش کنه.دوستان نکنید .نرید. بخدا فقط رابطه و پارتی.بزارید ماها ک سالهاست چشم انتظاریم بریم جلو دوربین بعد شما ...من هم فیزیکشو دارم هم لیاقتشو هم همه چیه قهرمان شدنشو اما حیف ک برا قهرمان شدن هم باید پارتی داشت..

0+0-

سه‌شنبه 17 مرداد 1396



>>>شهرزاد:

عاشق بازیگری هستم لطفا یک کلاس معتبر معرفی کنیم

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1395



>>>محمد لامعیان:

سلام می خوام بازیگر شودم

0+0-

چهارشنبه 19 آبان 1395



>>>ساجده:

ببینین.من اصلا باهاتون موافق نیستم.میدونید چرا؟چون گلاره عباسی سال87فکرکنم وارد سینما شد و همینطور اقای پورسرخ که هم دوره بودند باخانم عباسی و الان هردویشان بازیگران موفقی اند ولی اون خانمی که گفت من سال82وارد این حرفه شدم و هیچی نشدم بخاطر مسیراشتباهتون نبود بخاطر این بود که از ته دل و وجودتون لمسش نکردین.من چهارسال پیش واس تست بازیگری انتخاب شدم ولی خانوادم راضی نبودن که برم و الان راضی شدند بعد چهار سال و همین برای من کافیه که راضی شدند وضع مالی متوسط داریم ولی با همین وضع میخوام برم و کلاس اقای تارخ شرکت کنم.لااقل بعد با دیدن پست صحنه ی فیلم ها یا بازیگرها حسرت اینو نمیخورم که تلاشی نکردم وگرنه بازیگرمیشدم.من به عشقم ایمان دارم و قراره بعد کنکورم که هفته بعده برم کلاس و من بهتون ثابت میکنم که میشه بازیگر شد بشرطی که حسش کنی.نمیدونم اینایی ک مینویسن نرو دارن رقیب کم میکنن واسه ی خودشون یا هرچیز دیگه.ولی اینو میدونم خواستن توانستن است.اینو حتما بخونین.از زبون یکی از آدمها مشهورمینویسم:یک روز درمدرسه معلممان از همه پرسید درآینده میخواهید چکاره شوید؟نوبت بمن که رسید من گفتم فوتبالیست.معلمم گفت تونمیتوانی فوتبالیست شوی،از هرسیصدکودک یک نفر فوتبالیست میشود.من گفتم من میخوام آن یک نفرباشم.آن روز معلم و همه هم کلاسی هایم بمن خندیدند.ولی امروز منم که میخندم(کریستیانو رونالدو). تو خودتو نشون بده و بدرخش خودشون میان میبرنت واسه ی نقش هاشون.من اسمم ساجده است ده ساله دیگه یکی از بازیگرا مطرح تلویزیونم بهمتون ثابت میکنم میشه رسید به حق خودمون.

3+2-

شنبه 19 تير 1395



>>>شيوا:

سلام دوستان كسي ميدونه ازبين كلاسهاي كارنامه ومسعود كيميايي وامين تارخ كدام بهتر است؟؟؟؟

3+0-

سه‌شنبه 17 فروردي 



>>>نا شناس :

دوست عزیز ، شما معلومه اطلاعات کافی نداری چون اگه داشتی شانس رو با استعداد بازیگری یکی نمیکردی .استعداد بازیگری در وجود هر کسی نیست ولی کسی که استعداد بازیگری داره کوه براش خیابون آسفالت میشه چون علاقه داره ،چون استعداد داره ،از همه مهمتر چون خدارو داره.شما هنوز کامل نمیدونی چه کسانی از کلاسهای بازیگری اومدن بالا .پس لطفا الکی بخاطر چیزهایی مثل شانس ،پارتی،یاچهره که اهمیت چندانی ندارند دل این آینده داران سینما رو خالی نکن .

3+0-

پنجشنبه 12 فروردي 



>>>عليرضا:

دوست عزيز تو دل اين بنده خداهارو خالى نكن من دختر خالم رفت كلاس بازيگرى مسعود كيميايى الانم بازيگره(سحرناز افتاده) خودمم دارم ميرم كلاس كارنامه تاهم ازت يه اتود نگيرن نه پول ازت مى گيرن نه ثبت نامت مى كنن تمام كارگردانا و بازيگرا هم حضور دارن پس الكى تو دل عاشقان بازيگرى و سينمارو خراب نكن لطفا

3+0-

يكشنبه 16 اسفند 1394



>>>فاطمه السادات:

براکلاساکه خوب بایدپرس وجوکردودست به انتخاب درستی زدواینکه ورودبه سینمابااین کلاسازیادممکن نیست وپارتی میخوادپارتی بزرگترازخداتاخداهمراهت باشه به هیچ پارتی نیازنداری البته من بعدازخداپارتی هم دارم

1+0-

يكشنبه 9 اسفند 1394



>>>سحر:

لطفاپیامم روبخونین. من چندسالی هست دنبال کاربازیگری وگرفتم.انقدرمسیرهای مختلف روامتحان کردم وازونجایی که پول کافی برای ثبت نام کلاس هارونداشتم پیش آدم هایی مشخص وبااعتباری که میشناسیدشون نتونستم کلاس برم.ازطریق یکی ازدوستانم به یه کارگردانی معرفی شدم که فلان آدم داره فیلم میسازه ویه تستی گذاشته من بهشون قول دادم روز چهارشنبه ساعت فلان دفترش باشم لطفاتوهم بیا.گفتم تومطمئنی کارش حرفه ایه؟نریم دوباره بشه مثل بقیه کارا.چون واقعاخسته شده بودیم.رفتیم وچندساعتی ماروبه صحبت کردن وادارکردن.وازخودشون تعریف میکردن و...جلسه بعدی تست وصحبت وبرای من ودوستام دو سه روز مختلف گذاشتن چون گفتن شاید سختتون باشه وخجالت بکشین برای تست دادن.بااینکه ماتئاترکارمیکردیم.به من گفتن ازکارای من خوششون اومده وبه دوستم گفتن ازکارتوخوشمون اومده.من روز خودمو رفتم وکاش قلم پام میشکست ونمیرفتم.پیشنهادای ناجور،دست زدن بدون اجازه به دست وصورت من،ویه لیست بلندبالا ازبازیگرایی که بااین کارستاره شدن.ومن باورم نمیشد بااین تحصیلات،این خانواده توی همچین اتمسفر منفی ومسموم دارم نفس میکشم.ومن حتی نمیتونستم جیغ بزنم.وچون حالم بدمیشه نمیتونم بگم قصدچه کارایی داشت وجالب اینه که میگفت من عاشقت شدم.ونمیتونم ازت دست بکشم وتو خیلی بد بامن رفتارمیکنی بااینکه میدونی میتونم یک شبه ستارت کنم.من مجبورشدم ازاونجافرار کنم.وقیدهمه چی وبزنم.بارهاتماس گرفتن که توستاره میشدی،وبایه برنامه ریزی راه ستاره شدن وبه من توضیح داد.بعدهافهمیدم بیخودذهن ومن ودرگیراون بازیگرا کرده وباعث شده بود راجبشون فکربدکنم.امااینجوری نبود.من دچار یه افسردگی،یه بیتابی،ویه ترس وحشتناکی شدم که ازبازیگروبازی و...متنفرشدم.اماحالاکه چندسال میگذره نتیجه گرفتم برم بهترین کلاس بازیگری البته به توصیه یکی ازکارگردانای مطرح ودرست کشورمون وبامطالعه خیلی عمیق کارمو دنبال کنم وبه اون اتفاق فکرم نکنم وبه همون کارگردان آشغال ثابت کنم من بازیگرشدم اما نه از راهی که تو داشتی ومن ومی بردی.مطرح میشم،ستاره میشم به چیزی که علاقه دارم می رسم.همش شیرینه وقتی خودت وبا خدای خودت مدیون نکنی...

2+0-

دوشنبه 21 دي 1394



>>>حدیثه:

من تمام حرفاتونو قبول دارم منطقیه, اما هر کس سرنوشتی داره .پس هیچ کسم بدون تلاش به هیچ جای نمیرسه اینو مطمئن باشید .اونی که میگه رفته تو کلاسهای اموزشگاهی بازیگری یا هر چیز دیگه ای دیگه ,به جای نرسیدم پولم وقتم حیف َشده سرم کلاه رفته فقط اینو بدونه برای ارزوهاش حداقلش یک قدم برداشته همچین بی ارزشم نبوده و چیزای زیادی تو اکادمیشون یاد گرفته باشه کم کمش یک تجربه کسب کردن یک پله به دنیای بازیگری شناخت پیدا کردن بعدم یکم شانس بدیم به خودمون وامید وار باشیم بِی خیال نشینیم وپشتکار داشته باشیم یکم و <اعتماد به نفسم چیز خوبیه..>

1+0-

پنجشنبه 5 شهريور 1394



>>>ندا:

این مقاله حقیقت محضه من هم قربانیه این کلاسها شدم و به غیر از چشم حریص فیلمسازان هیچ چیز دیگه ای ندیدم

1+1-

پنجشنبه 28 خرداد 1394



>>>سعید م:

کاملا موافقم من سالها در زمینه هنروری در خیلی از فیلم ها و سریال ها فعالیت کرده ام و با اینحال که چهره و فیزیک مناسبی دارم اما هیچ شانسی و امیدی برایه خود ندیدم حتی کسانی که در فیلمها یک نقش یک دقیقه ای دارند حتی یک جمله همه یا اشنا هستند یا با پول یا در اختیار گذاشتن امکاناتی در اختیار عواومل فیلم ان نقش را گرفته اند. حالا چه رسدبه نقشهایه مهم کسی را میشناسم که صاحب شش برج بزرگ در تهران میباشد که هر کدام به ارزش 100 میلیارد با یکی از کارگردانان مطرح مشورت کرده و قرار است یکی ازین برجها را سرمایه کند تا بعد چند سال به سوپر استار سینمایه ایران تبدیل شود البته چهره و.فیزیک و تحصیلات خوبی هم دارد به زودی منتظر او و امسال او باشید...

4+0-

سه‌شنبه 26 خرداد 1394



>>>نیلوفر:

بازیگری رامی توان از تتاتر شروع کرد

1+0-

دوشنبه 25 خرداد 1394



>>>در جواب مجدد به محمدعلی خان مقیسه:

دوست عزیزم، نوشته ای "دوست دارم حتی شده چند ماه یکبار جایی باشد که من بروم وصحنه ای حتی کوچک وخیلی کم بازی کنم" میدانی برای این "دوست داشتن" باید قیمت خیلی زیادی پرداخت کنی؟ قیمت "حیثیت" و "شأن" و "شخصیت"ی که داری. پس در حد همان علاقه نگهش دار و از دور دستی بر آتش داشته باش که به قول قدما آوای دهل از دور خوش است. یا حق

1+0-

سه‌شنبه 19 اسفند 1393



>>> محمد . ع . م:

دوست خوب وعزیزم خیلی ممنونم ازشما . تشکر میکنم ازت چون حرفات واقعا منطقی ودرسته. اما من بدنبال شهرت نیستم همانطور که قبلا هم نبودم . فقط یک عشق است که درون سینه ام می طپد ا نقدری که دوست دارم حتی شده چند ماه یکبار جایی باشد که من بروم وصحنه ای حتی کوچک وخیلی کم بازی کنم . باتشکر م . ع . م ببخشید که وقت شما را گرفتم و مزاحمتان شدم . البته دوست داشتم بیشتر باهم صحبت میکردیم .من قانون این سایت را نمیدانم والا تلفن یا ایمیل میدادم خدمتتون . خدا حافظ . . . .

2+0-

سه‌شنبه 19 اسفند 1393



>>>در جواب به محمدعلی خان مقیسه:

دوست عزیز نصیحتی کنم ات بشنو و بهانه مگیر... خدا دوستت داشته که سالها پیش سر صحنه بیرونت کرده اند. وگرنه حالا ناله میکردی که هنر زندگیمو تباه کرد! بنظر من دیگه گذشته از شما. در حد همون علاقه خوبه ولی زندگیتو به هم نریز. اینقدر بازیگر جوون سرگردون و بلاتکلیفند که نگو! حالا کی میاد یه عاقله مرد پنجاه ساله رو بیاره تو فیلم و نمایش. بی خیال شو دوست من. بچسب به زندگی و خانواده ات و شکرگزار خدا باش یا حق

3+1-

سه‌شنبه 19 اسفند 1393



>>>محمد علی مقیسه پا کدشت:

سلام! من در دوران نوجوا نی درتنا تر مدرسه فعالیت میکردم واز چهره های موفق بودم . وبادوست عزیزم قاسم مسجودی که درجنگ به شهادت رسید نقش اول ودوم بازی میکردیم . متاسفانه یکروز هنگام اجرا خطایی از ما سرزد وما را از صحنه بیرون کردند ومن کلا منصرف شدم . اما هم اکنون در سن 50 سالگی دوباره عاشق بازیگری شده ام وحاظرم هر کاری ا نجام دهم تا دوباره بوسه بر خاک پاک صحنه بزنم . عاجزا نه از شما تقاضای مسا عدت ویاری دارم . خوا هشمندم مرا راهنما یی کنید . اجرکم عند الله . . . . خدا نگهدار . . . .

0+4-

سه‌شنبه 19 اسفند 1393



>>>كوثر:

سلام منم دوست دارم وارد بازيگر بشم ولي بايد ازيه جايي شروع كنم منم دوست دارم ازتاترشروع كنم ولي نمي دونم چه جوري واردش بشم .لطفا بهم كسي ياجايي رو معرفي كنيد.ممنون

3+2-

دوشنبه 3 آذر 1393



>>>محمد:

به جای اینکه جمع ببندید آموزشگاه های خوب را معرفی کنید همه که بد نیستند. جهت اطلاع از فارغ التحصیلان کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ که وارد عرصه‌های بازیگری شده‌اند می‌توان افراد ذیل را نام برد:حبیب رضایی، مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، شهاب کسرایی، پوریا پورسرخ، مریم بوبانی، بیتا بادران، غزل صارمی، مجید مشیری، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، شبنم مقدمی، شهرام قاعدی، بیتا سحرخیز، شهناز شهبازی، مینا احمدوند، پاشا رستمی، فرانک حیدریان و ... بسیاری از هنرمندان مطرح ایران از شاگردان استاد سمندریان محسوب می‌شوند؛ از این جمله عزت‌الله انتظامی، جواد کاهه، پرویزصیاد، نوذرآزادی، محمدعلی فردین، گوهر خیراندیش، رضا کیانیان، میکاییل شهرستانی، احمد آقالو، کیومرث مرادی، پرویز پورحسینی، گلاب آدینه، مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، آتش تقی‌پور،سعید پورصمیمی، مریم معترف، سوسن تسلیمی، امین تارخ، احمد ساعتچیان، محمد رحمانیان، محمدرضا جوزی، محمد یعقوبی، امیر جعفری، فتحعلی اویسی، فردوس کاویانی، مهران مدیری، خسرو سینا، میرطاهر مظلومی، پیام دهکردی، پارسا پیروزفر، نوید فرید، شهاب حسینی، حامد کمیلی، حامد بهداد، نگار فروزنده، یوسف تیموری، رابعه اسکویی، مجید صالحی، فرزاد حسنی، شهرام عبدلی، قطب‌الدین صادقی، علیرضا اشکان، حمید فرخ‌نژاد، الیکا عبدالرزاقی، حمید میهن‌دوست، آشا محرابی، محمد عماد، حسام نواب صفوی، ایرج راد، انوشیروان ارجمند. علی سوهانی. بهرام رادان زیر نظر ثریا قاسمی و میکائیل شهرستانی آموزش دیده، برخی از فارغ التحصیلان دوره های بازیگری حرفه ای موسسه کارنامه: صابر ابر - هومن سیدی - آزاده صمدی - ساره بیات - فرزین محدث - رعنا آزادی ور - شاهرخ استخری - پوریا پور سرخ - نرگس محمدی - میثاق زارع - ارسطو خوش رزم - ساناز زمانی - محمد رضا ایمانیان - بهاره ریاحی - ابراهیم عزیزی -احسان بهلولی - امیر صادقی - سارا بهرامی - خاطره حاتمی - هومن کیایی - حمیدرضا محمدی - علی ابدالی - امیرعلی نبویان - سجاد تابش - روزبه حصاری - مازیار سیدی - امین موحدی پور - هومن کیایی - مرضیه بدرقه - مریم مسچیان - مهدی وحید روش و...

4+2-

شنبه 29 شهريور 1393



>>>سارا:

سلام عاشق بازيكريم ولي فايده نداره

2+2-

شنبه 1 شهريور 1393



>>>بینام:

یعنی چی واقعا؟ما باید چی کار کنیم؟دور علایقمون خط بکشیم؟دنبال آرزوهامون نریم؟ نظرتون راجع به آموزشگاه مسعود کیمیایی چیه؟ جایی هست که از متقاضیان تست بگیرن؟ این بازیگر جدیده که تو فیلم 5 ستاره بازی کرده و اولین کارش بوده چه جوری اومده بالا؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

4+1-

پنجشنبه 26 تير 1393



>>>آنا:

واقعا باید چیکار کرد که تو عاشق بازیگری هستی و استعداد این کار رو داری و اما هر چی آدم بی استعداد شدن بازیگر معروف یا پارتی داشتن یا سینما رو خریدن.؟؟؟؟

5+2-

سه‌شنبه 17 تير 1393



>>>صادق:

اميد به خدا وهمت پشت کاري،خواستن توانستن

4+2-

پنجشنبه 12 تير 1393



>>>باران:

من هنوز در کلاس هایبازیگری حضور پیدا نکرده ام اما خواستم این کار را بکنم که منصرف شدم و میخواهم به واسطه شخصی که خود در سینمای ایران جایی داشته است به این. عرصه روی بیاورم

3+1-

دوشنبه 2 تير 1393



>>>سها:

آخه مگه میشه ادم 4 تا اموزشگاه معتبر بره بعد به هیچ جااا نرسه!!!! ینی یه نقش کوتاه دو دقیقه ای هم نمیتونستن بهت بدن؟؟؟!!

5+2-

جمعه 9 خرداد 1393



>>>ایمان:

منم چند سال از عمرم راصرف آموزش دیدن در آموزشگاه کارنامه و کانون سینما گران جوان وهمای سعادت وچند تای دیگه کردم خیلی چیزها یاد رفتم اما باید پول وپارتی داشت وبس حتی اگه علامه هم باشی اول پول دوم پول سوم پول ....وپول .......وپول....

3+2-

جمعه 2 خرداد 1393



>>>محسن:

خیلی ممنونم از اطلاعاتی که در این سایت گذاشتید

1+1-

شنبه 20 ارديبهشت 1393



>>>امیرحسین:

سلام من الان 20 سالمه از 17 سالگی رفتم دنبال بازیگری تست دادم قبول شدم کلاس رفتم مدرک گرفتم شهر ما جایه پیشرفت نداره( اردبیل ) نمیتونیم بریم تهران شرایطشو نداریم کارگردانا لطفا برایه انتخاب بازیگر برایه نقشاتون به شهرهایه دیگه هم سر بزنید یه پلاکارد بزنید که اونایی که فکر میکنن استعداد بازیگری دارند بیان تست بدن باور کنید تو شهرایه دیگه استعداد ها بیشترن تا جایی مثل تهران amirhossein0098.blogfa.com اینم آدرس وبلاگم منو هم بی خبر نذارید

2+1-

شنبه 23 فروردين 1393



>>>رودابه :

سلام نویسنده ی عزیز من برای تابستان تصمیم دارم به کلاس بازیگری بروم اگر جایی را با شهریه ی مناسب در تهران میشناسی به من اطلاع بده.لطفا این آموزشگاه معتبر باشد.میتوانی از طریق این آدر س به وبلاگ من بیایی و با نظر دادن آن آموزشگاه را+آدرس آموزشگاه به من معرفی کنی: www.my-love-songs.blogfa.com

1+1-

چهارشنبه 13 فرورد¡



>>>سینا:

به نظر من همه ی این مطالب درست و متین میباشد اما باید توجه داشت که عزیزان نباید کور کورانه تصمیم بگیرند،نباید از سر احساسات وعواطف تصمیم بگیرند وخام حرف های خوب ورام کننده ی مدیران آموزشگاه ها شوند. ازتون خواهش میکنم ازسر احساسات تصمیم گیری نکنید وبا عقلتون پیش برید. موفق و سربلند باشید البته نه در عرصه ی بازیگری بلکه در تمام مراحل زندگیتان. شادوکامیاب باشید وپراز امید. srsinarahmani@gmail.com

3+2-

سه‌شنبه 12 فروردي 



>>>سینا:

به نظر من همه ی این مطالب درست و متین میباشد اما باید توجه داشت که عزیزان نباید کور کورانه تصمیم بگیرند،نباید از سر احساسات وعواطف تصمیم بگیرند وخام حرف های خوب ورام کننده ی مدیران آموزشگاه ها شوند. ازتون خواهش میکنم ازسر احساسات تصمیم گیری نکنید وبا عقلتون پیش برید. موفق و سربلند باشید البته نه در عرصه ی بازیگری بلکه در تمام مراحل زندگیتان. شادوکامیاب باشید وپراز امید. srsinarahmani@gmail.com

2+0-

سه‌شنبه 12 فروردي 



>>>ُS.ARMAN:

دوستای مشتاقم؛ بازیگرشدن از3طریق درکشورشماامکان داره: 1-پول:واسه خرید نقش ورشوه دادن واسه بالارفتن. 2-ابرپارتی:واسه شناسانده شدن یاراحتترخورانده شدن ب میدون بازی. 3-دلریایی،خاصّیّت:این ویژگی ای هست که فیلمسازارو وادارمیکنه که ازشما(ن بخاطرشما)واسه جلب تماشاگربیشترتو کاراشون استفاده کنن.(گولّه ی نمکید؟فوق العاده دلبرید؟/بله؟-این گزینه واسه شماس.) دوستای گلم خودتونو محک بزنید،اگه شامل مواردفوق نمیشید خودتونو خسته نکنید.البته تحصیلات آکادمیک وکلاس معتبر مکمل موارد فوق هستند که ب شما اجازه پیشرفت بیشتر میدن. مشتاق همفکریهاتونم bobsfang@gmail.com

7+2-

يكشنبه 4 اسفند 1392



>>>الهام:

اگه با دانشگاه و کلاسو تست نمیشه بازیگر شد این همه بازیگر چه جوری پس وجود داره؟؟؟؟؟؟؟ پس چی کار کنیم بازیگر شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

9+1-

يكشنبه 20 بهمن 1392



>>>حسن:

بله . متاسفانه برخی از آموزشگاه های نامعتبر از علاقه ی مردم سوء استفاده کرده اند ، ولی نباید اصل قضیه را نادیده گرفت . بازیگری رشته ای است که تا سطح دکترا در بزگترین دانشگاههای دنیا می توانید در آن تحصیل کنید . بسیاری از هنرمندان طراز اول جهان و ایران نیز همه از تحصیل کرد ه های این رشته هستند . بازیگری با بشر متولد شده و مثل بقیه هنرها دارای ریشه های بسیار عمیق و قوی است که باید آموخته شود . به نظر من این داستان ناشی از دو علت است : یکی مشگلی است که خود علاقه مندان دارند و می خواهند ره صد ساله را یک شبه بروند ، بی هیچ کار و زحمتی . در واقع آنها تنها می خواهند بازی کنند و نمی خواهند بازیگر شوند . برای بازی کردن بله واقعا نیازی به آموزش نیست . همان گفته های شما صحیح است، نیاز به پدر و مادر و عمه و خاله و پول وغیره است . یکی هم بلبشویی است که در کشور ما در این زمینه به وجود آمده و یه مشت بی سروپا فیلم تولید می کنند و برایشان فیلم بهانه ای است تا سر یک عده علاقه مند را به شکل های مختلف کلاه بگذارند . یا ممکن است گرفتار دستیاران و عوامل فیلم یک کارگردان مطرح شوند . ما هیچوقت از خودمون انتظار نداریم که مثلا شیش ماه کلاس نقاشی برویم و یک نمایشگاه نقاشی در یک گالری معروف بگذاریم و یا چند ماه کلاس پیانو برویم و در تالار وحدت کنسرت بگذاریم ، اما نمی دانم چه داستانی است که می خواهیم با شش ماه آموزش بازیگر شویم، هنری که بسیار سخت تر از بقیه هنر هاست . آموزشگاه های خصوصی به این دلیل به وجود آمدند که دانشگاه ها نتوانسته اند جواب علاقه مندی مشتاقان را بدهند و سیستم آموزشی آنها غلط بوده . آموزشگاه های معتبری نیز در ایران هستند که علاقه مندان با خیال راحت می توانند در آنجا ثبت نام کنند . مهم نیست اگر بازیگر نشدند . آنجا راه خود را پیدا می کنند . شاید صدا پیشه شوند ، شاید نویسنده ، شاید منتقد و شاید حداقل یک تماشاگر خوب و فردی که می فهمد باید تحصیل کند و وارد دانشگاه شود و... انسان شود . من به علاقه مندان توصیه می کنم اگر می خواهند وارد آموزشگاهی شوند ، تحقیق کنند ببینند چند ساعت آموزش دارند ، چه دروسی را تدریس می کنند . چند ترم آموزش دارند . و چه قدر شهریه می گیرند . به دنبال اسامی بازیگران مهم هم نباشند . چون یک بازیگر مطرح ممکن است بازیگر خوبی باشد اما لزوما مدرس خوبی نخواهد بود . مگر این که تحصیلات آکادمیک بالایی داشته باشند . دوستان من مثل تمام دنیا راه درست سینما از تئاتر است . خوب نگاه کنید تمام یازیگران بزرگ ما در ایران و جهان از تئاتر آمده اند .

11+4-

يكشنبه 20 بهمن 1392



>>>علی:

ایا کلاس های کارگردانی هم مثل بازیگری این چنین است؟

2+1-

شنبه 21 دي 1392



>>>امیر حسین شیخان:

سلام.ممنون و تشکر از شما من میخواستم که در این آموزشگاه ها ثبت نام کنم کمکم کردید ولی خوب یعنی از بین بردن بی ارزش کردن جوان فرار مغزها ایران کلا شدن برای اون خیلی پولدارا

2+1-

يكشنبه 1 دي 1392



>>>امیر:

بابت این مقاله عالی و صراحت قلم نویسنده، واقعاً ممنون ... تا حالا هیچ جا، اینجوری از این نوع زاویه، مطلبی در مورد سینمای ایران نخونده بودم... واقعاً افسوس و تاسف به این سینما ... اینکه صدا و سیما و سینمای ما (هر دوتاشون) اینقدر ضعیف، و بی محتوا و به درد نخور شدن، یکی از دلایلش، همین بازیگرای بی صدا و سیما! هستن...

6+0-

شنبه 23 آذر 1392



>>>علیرضا جعفری:

سلام خیلی دوست دارم بازیگر شم کسی هست کمکم کنه اینم شماره منه09137054417

2+3-

شنبه 23 آذر 1392



>>>وحیدم:

بازیگری رو دوس دارم نه بخاطر شهرت یا هر چیزه دیگه ای فقط واسه باورم چون باوری موفق دارم و شاید از طرق بازیگری به موفقیتم دست پیدا کنم.من برای اینکه خودمو ارضا کنم و عذاب وجدانی جهت تلاش نکردنم تو زمینه بازیگری نداشته باشم تا جایی در توانم هست سعی خودمو میکنم که بازیگر شم و معتقدم اگه از ته قلبت از خدا بخوای بهش میرسی فقط باید قلبا بخوای.هدیه تهرانی چطوری بازیگر شد شما هم همونطور.اونایی هم که خرج کردن نباید غصه بخورن چون واسه راضی نگه داشتن خودشون خرج کردن حالا هر چقد که خرج کردن.ممنون از نویسنده

4+2-

سه‌شنبه 12 آذر 1392



>>>دوستدار جوانان:

دوستان عزیز آقای منتظری به این خوبی اشاره کردن که نباید دنبال کلاس های بازیگری و اصلا دنیای بازیگری رفت بعد شما میگید چکار کنیم؟ نروید دوستان نروید اینها همه کلاهبردار و شیاد هستند نروید و پولتان را آتش نزنید کسانی که از این کلاس ها حمایت می کنند همگی جزو همان کلاهبردارها هستند

5+4-

جمعه 8 آذر 1392



>>>نگین:

حرفهای شما کاملا غلط است ومن خودم دراین رشته فعالیت میکنم وکسایی رو میشناسم که بدون پارتی و...............موفق هستن درضمن رفتن به کلاس های بازیگری خالی کردن جیب هنرجوهانیست

2+7-

جمعه 8 آذر 1392



>>>star:

خوب چرا شما به مكان هاي تست بازيگري مراجعه نمي كنيد؟

1+4-

جمعه 8 آذر 1392



>>>علی.شاهرود:

سلام اینهایی که گفتین همش درسته ولی اخه کسی که واقعا میخواد بازیگر بشه چیکار کنه من پول دارم اما پارتی نه متاسفانه شما میگید ماچیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

3+2-

يكشنبه 3 آذر 1392



>>>رضا :

سلام پس ما بايد چكار كنيم ؟

2+2-

سه‌شنبه 14 آبان 1392



>>>سحر:

سلام. خسته نباشید من علاقه زیادی به بازیگری دارم اما پول زیاد وپارتی ندارم.1 اینکه ایا با رفتن به کلاسهای بازیگری میتونم وارد عرصه سینما شم؟2اینکه اگه با رفتن کلاس میشه بهترین موسسه ای که هست رو معرقی کنین.باتشکر

5+0-

دوشنبه 13 آبان 1392



>>>علیرضا:

با سلام من علاقه ی شدیدی به بازیگری دارم و این استعداد رو نه تنها من بلکه خیلی ها در من میبینن.17 سالمه.نمیدونم کجا باید تست بدم.لطفا اگه امکانش هست مراکزی رو برای تست دادن در تهران و کرج(کرج باشه که چه بهتر)به من معرفی کنید. باتشکر

2+6-

شنبه 11 آبان 1392



>>>الهه:

سلام عید غدیر مبارک باشد. من فقط اومدم اینجا یه اعترافی بکنم من سال قبل این مطلب شما رو خوندم و به این نتیجه رسیدم که شما الکی این مسئله رو گنده کردین اما خدا شاهد است به جان تمامی عزیزانم قسم که با رفتن به کلاس های بازیگری کلاه بسیار گشادی به سر من رفت و تازه ایمان آوردم که با رفتن به این کلاس ها قرار نیست کسی بازیگر بشه و همه این کلاس ها توسط آدم های فریبکار و سودجو اداره میشه که فقط به فکر جیب خودشون هستن و کلا میشه در یک کلام گفت که همه اونها کلاه بردارن ای وای که واقعا خیلی برای خودم و بقیه کسایی که عاشق بازیگری ان متاسفم که باید این بلا سرشون بیاد ته ته ته این کلاسا فقط یه مدرک الکی از وزارت ارشاده که اصلا هرجا نشون دادمش فقط به ریشم خندیدن و گفتن لیسانسه ها و فوق لیسانسه های دانشگاه رفته اش بیکارن بچه جون چه برسه به تو تو بعضی از این دفاتری هم که تو روزنامه همشهری آگهی داده بودن سر زدم برای تست که رسما به آدم نظر سوء داشتن و یکیشون اینقدر وقیح بود که رسما به من گفت باید باهام رابطه داشته باشی تا بفرستمت تو فلان سریال بازی کنی کلا آدم هایی که تو این زمینه دارن کار میکنن اغلبشون مریض جنسی هم هستن بیچاره ها واقعا متاسفم و درود به شما که اینچنین برای آگاهی جوانان قدم برداشته اید. آقای منتظری عزیز آرزو میکنم که کردگار توانا هرآنچه که میخواهید به شما بدهد دستتان را میبوسم من که دیگه برای همیشه از این سینمای لجن گرفته خداحافظی کردم کلا کثافت خونه است نه سینما وای وای وای که در این مدت چه چیزها دیدم و چه چیزها شنیدم از این سینمای متعفن. جوانان هم وطنان شما رو به ابوالفضل به حرف های نویسنده این مطلب آقای رضا منتظری ایمان بیارین حرفای ایشون حقیقت محضه

13+2-

چهارشنبه 1 آبان 1392



>>>م . لازمی:

این مطلب شما عین حقیقته این کلاسای بازیگر همشون کلاهبردارین واقعا ممنونم از شما که اینقدر رک و بی پرده دست بعضی از دزدا و شیادها را برملا کردید واقعا این کلاس های بازیگر دروغن همشون دروغن جوونا دوستا عزیزا تو رو به خدا تو رو به ابوالفضل گول این بی پدر و مادرها رو نخورید من نزدیک به 5 میلیون پول زحمت کشیده بی زبونم رو از دست دادم شما رو به ابوالفضل حواستون رو جمع کنید بازیگری تو ایران با پول و پارتی و رابطه است خیالتون راحت با کلاس بازیگر نمیشین خیلی بخوان بهتون لطف کنن نقش های سیاهی لشکر یه دقیقه ای تو یه فیلم بهتون میدن حواستون رو جمع کنید

11+4-

دوشنبه 18 شهريور 1392



>>>amir mahdi:

من اراک زندگی میکنم ولی یه دونه کلاس بازیگری مطمئن هم در اراک نیست!!من خیلی دوست دارم به کلاس بازیگری های امین تارخ بروم اما امکان ندارد!!استعداد دارم ولی شانس ندارم!!!

7+5-

يكشنبه 10 شهريور 1392



>>>amir mahdi:

یعنی فقط باید شانش یا پارتی داشت..حیف من هیچکدوم از این ها رو ندارم میخواستم کلاس بازیگری ثبت نام کنم ولی فکر کنم فایده ای نداره ونمیتئنم وارد سینما شوم!

11+3-

يكشنبه 10 شهريور 1392



>>>حسینnot ironi:

ستایش جان اینجا ایرانه کشور تمدن وفرهنگ.ولی اینا همه دروغه سینما دروغه .لطفالطفاولطفا هیچ امیدی نداشته باش

6+4-

يكشنبه 27 مرداد 1392



>>>امیر:

من به بعضی ازحرفاتون اعتقادنداشتم مثلا پارتی چون اگه محمدرضا گلزارم پسرعموی آدم باشه هااگه ازش بخای واسه آدم کلاس میزاره ومیگه بازیگری استعداد میخوادمن نمی تونم توروواردعرصه ی حرفه ای بازیگری کنم

8+7-

دوشنبه 17 تير 1392



>>>amin:

من دوساله کنکور تجربی روگذاشتم کنارفقط به عشق بازیگری وخوانندگی کنکور هنردادم امروزم از کنکور امدم حالا اینا روخوندم کلا دل سرد شدم من به چه امید زنده باشم

6+8-

جمعه 7 تير 1392



>>>naghme:

fogholade bood aghaye montazeri vaghean haghighatoo kamel gofti

6+2-

سه‌شنبه 21 خرداد 1392



>>>ستایش:

وای خدایی من اصلا باورم نمیشه که به هیچ جا نشه برسی من خودم هنرجوی بازیگری سینمایی ایرانم درسته که هیچ کدام از استادهاش از استاد هایی که گفتن نبود ولی بجز مدیریت گند اموزشگاه استاد خودم اقای علیرضا مقدس فوق العاده اس در ضمن من پیش اقای علیرضا امینی برای بازی در سریالی تست هم دادم اما اگه به قول شما راهمون به هیچستان بره برامن که پارتی ندارم چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بالاخره کار نشد نداره در ضمن ماتوی کلاسهامون درسهایی مربوطه رایاد میگیریم واصلا وقت به بتالت وخوش گذارانی نمیگذرد بازم میگم راه دیگر رسیدن به بازیگری چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته بجز پارتی وپول

5+6-

يكشنبه 19 خرداد 1392



>>>مبینا:

من الان اول دبیرستانم تصمیم دارم برم رشته ی تاتر..ولی وقتی مطالب این جارو خوندم دل سرد شدم..من هم چهره ی خوبی دارم هم پول هم پارتی اما پارتی که دارم اصلا کمکم نمیکنه...به نظرتون برم رشته ی تاتر یا کلاس های امین تارخ؟به خداخیلی گیج شدم توروخداکمکم کنید..

5+15-

پنجشنبه 9 خرداد 1392



>>>yaser:

من اصلا تو دنیا شانس نداشتم..بهتره وارده این مسائل هم نشم

16+2-

دوشنبه 6 آذر 1391



>>>Mahnaz:

من پارتی دارم و شاید خیلی راحت بتونم وارد این عرصه شم اما دوس ندارم با بی سوادی تو این عرصه بازیگرشم. استعدادم دارم اما کاش استاد سمندریان بودن تا میتونستم کلاساشون رو برم.فعلا که دنبال جای معتبر می گردم چون واقعا از اینکه کسی بخواد سرکارم بذاره بیزارم

9+9-

شنبه 20 آبان 1391



>>>صادق 09379790827:

سلام بااحترامی خاص به شمابازیگری دل میخوادنه دلیل اگرتونستی برای دل خودت بازی کنی بادلوجون مطمعن باش بازیگرخوبی میشین

4+7-

سه‌شنبه 16 آبان 1391



>>>یحیی:

همین الان داشتم دنبال یه اموزشگاه معتبر میگشتم ک سر از اینجا در اوردم و صحبتهای شما دوست عزیز مرا متقاعد کرد که همون صدای دهول از د.... است دمت گرم

8+2-

پنجشنبه 4 آبان 1391



>>>مهدیه:

واقعاازتون تشکرمیکنم چون من هم ب خاطر علاقم ب سرم زده بود ک در یکی از این کلاسا شرکت کنم

6+0-

يكشنبه 23 مهر 1391



>>>امير:

واقعا همينطور.ولي به نظر من اگه ادم استعداد واقعي داشته بهشه بالاخره برنده ميشه.مثل من..

6+3-

پنجشنبه 13 مهر 1391



>>>م.ر:

اصلا هم اینجوری نیست من کسایی رودیدم که باورود به این کلاس بازیگری بازیگرشده مثل نرگس محمدی پس خواهشا ته دل کسایی که میخوان بازیگربشن وخالی نکن به نظرمن کلاس بازیگری تنهاراه ورودبه عرصه بازیگری وسینماست

8+5-

پنجشنبه 19 مرداد 1391



>>>اعظم صفاری زاده:

اینطورکه شما میگید بایدقیدشوزد.ولی من همچین کاری نمیکنم من پارتی زیاد دارم مثلل لیلابرخورداری ونیوشاضیغمی وخیلیای دیگه ولی چیکار کنم وقتی کاری برام انجام نمیدن حداقل شما برای ما یه کاری انجام بدیدماکه دستمون جایی بندنیست

6+8-

پنجشنبه 19 مرداد 1391



>>>سعید:

اصلا به حرفاتون اعتقاد ندارم.چون تنها و سالم ترین راه برای ورود به این عرصه همین کلاس های معتبر.تکرار میکنم معتبر.کلاسهای مرحوم سمندریان حرف نداره و هر بی لیاقتیو راه نمیدن به این کلاسها.به قول یه بزرگی باشد که صحنه نمایش همچون طناب بند بازان اجازه راه رفتن افراد نا لایق رو بر روی خود ندهد!!!!!!!!!!!!!!!

9+3-

دوشنبه 2 مرداد 1391



>>>رضازارعان:

سلام منم می خوم بازیگر شم کسی می تونه کمکم کنه ممنون می شم reza.zarean@yaho.com

0+9-

چهارشنبه 31 خرداد 1391



>>>محمدرضا:

پس بنابر اين بايد خونه بشينيم تايه كاگردان خوابمون وببينه وبگه بيا بازي كن.مگه راهي جز حضور در كلاساي بازيگري داريم؟؟؟؟؟؟

9+4-

سه‌شنبه 26 ارديبهž



>>>حوریه:

مرگ بر ...که گردن کلفت وپاچه خوار خدا مرگش بده ادم مفت خوروباندبازومافیای سینما خدا ورش داره کثافت

6+3-

جمعه 15 ارديبهشت 1391



>>>سارا:

امیدوارم هرکی ارزو وپول یه جوون خوب وعلاقمندرو به باد میده خدا به وضع ممکن گرفتارش کنه که رهایی بشه ارزوش مثل ... من سه سال رفتم اما بی نتیجه ماندم پولمم هدردادم

8+0-

جمعه 15 ارديبهشت 1391



>>>ر كسانا:

اصلا اينطور نيست مهناز افشار و حامد بهداد بدون پول پارتي از اموزشگاه سمندريان رفتند

6+8-

دوشنبه 21 فروردين 1391



>>>مهسا:

پس جه طوری میشه وارد عرصه بازیگری شد اگه کلاسها انقد داقونه .من خیلی این حرفه رو دوست دارم ولی با این اوصاف اصلا دوست ندارم تو این کلاسها ثبت نام کنم ولی راه درست برای ورود به این عرصه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

5+5-

يكشنبه 20 فروردين 1391



>>>nazanin zohre:

منم قصد داشتم توی یکی از این کلاسای خصوصی ثبت نام کنم .ممنون که اگاهم کردید هر چند اینا تو علاقم به بازیگری تاثیر نمیذاره.تکیه گاه من خداست و هیچ کس جز اون پارتی من نیست...اگه اون بخواد میشه...توکلت علی الله

14+3-

جمعه 18 فروردين 1391



>>>حسن:

متاسفانه رشوه و رابط مهمه.آره.اما با افزایش تولیدات سینمایی از 80 به 300 فیلم در سال.و افزایش شبکه های تلویزیونی جدید.و شبکه آی فیلم. امید هست.باید کمی بگردی تا بیابی.و خیلی از تهیه کنندگان و کار گردانها به توانایی فرد توجه دارند.

8+6-

شنبه 5 فروردين 1391



>>>منیره:

با تشکر از مقاله هشداردهنده و آگاهی بخشتان. اما فکر نمی کنید کمی بیش از اندازه پیازش را داغ کردید. اگر چه لازم است که به صورت جدی هشدار داده شود تا افراد با امیدهای( اکثرا ) واهی وارد این آموزشگاه ها نشوند.اما به نظر می رسد کمی در آوردن نام بازیگرانی که با واسطه وارد شده اند دچار اشتباه شده ایداگرچه برخی از انها هم از قلم افتاده اند) و این همه بازیگر که به واسطه تحصیل در یکی از رشته های هنر و یا شرکت در این آموزشگاه ها ( و البته ممکن است فاکتورهای دیگری چون ظاهر زیبا، پول و ... هم داشته اند ) وارد عرصه هنر شده اند را نادیده گرفته و به چند اسم اکتفا نموده اید. با توجه به بیوگرافی که در سایت ها خوانده ام و یا مصاحبه ای که از بازیگران خوانده ام افرادی چون ریما رامین فر و یا شقایق دهقان قبل از وصلت، یا در این زمینه تحصیلات داشته اند و یا در زمینه های هنری چون عروسک گردانی دستی بر آتش داشته اند. یا فردی چون پارسا پیروزفر که در رشته نقاشی تحصیل کرده است را به نظر نمی رسد جز با واسطه ها محسوب کرد یا انتظار نمیرود که افرادی چون ملکه رنجبر و یا حمیده خیرآبادی از طریق کلاس بازیگری بازیگر شده باشند که نام انها را در لیست خود اورده اید. با احترام به نوشته شما و هدف ارشادیتان

20+7-

شنبه 8 بهمن 1390



>>>عاطفه:

منم قصد داشتم توی یکی از این کلاسای خصوصی ثبت نام کنم .ممنون که اگاهم کردید هر چند اینا تو علاقم به بازیگری تاثیر نمیذاره.

15+12-

چهارشنبه 5 بهمن 1390



>>>امیر:

می خواستم بدونم کسی از کیفیت کلاسهای استاد سمندریان اطلاعاتی داره؟ کلاسهای ایشان تا چه اندازه موثره و آیا واقعاً بعد از گذراندن کلاسهای ایشان، میشه وارد سینما شد و هنر جوها از طریق این آموزشگاه به کارگردانها و تهیه کننده ها معرفی میشن؟ با تشکر

18+24-

جمعه 23 دي 1390



>>>بهشت:

یک دنیا ممنون از آگاهی دادن. من هم بسیار به بازیگری علاقمند بودم و همیشه ناراحت بودم چرا هیچ تلاشی در این زمینه نکردم. اما حالا می فهمم شاید بهتر شد که وقتم رو بدون داشتن پارتی و آشنا در این راه تلف نکردم و فقط به دیدن فیلم و خوندن نقدها و مطالب و مقاله هایی که در زمینه ی فیلم و سینما نوشته میشه بسنده کردم.

16+4-

جمعه 6 آبان 1390



>>>حسام:

بله.مطالب كاملا حقيقت داره.بنظر من براي بازيگر شدن بايد از راه تئاتر وارد شد.چون اكثر بازيگران تئاتري بودن و حداقلش با طي چند ترم ميتوان يك گروه تشكيل داد و در جشنواره فيلم و تئاتر شركت كرد

14+2-

شنبه 2 مهر 1390



>>>مریم:

و البته کاش فاجعه بازیگری فقط مختص آموزشگاهها بود .من فارغ التحصیل بازیگری از هنرهای زیبا هستم و بعد از طی کردن هفت خوان رستم و قبولی در این دانشگاه و سالها درس خواندن و گرفتن انواع و اقسام جایزه های بی ارزش در زمینه بازیگری و کارنامه پر و پیمان تئاتری ،زمانی به این نتیجه رسیدم که راهی که رفتم کاملا بن بست است که مناسبترین سالهای زندگیم برای بازیگر شدن را صرف دانشگاه و هنر کاملا مرده تئاتر در ایران کردم . من سال دوم دانشگاه بودم که رعنا آزادی ور رفت به آموزشگاه پرستویی و بعد از یک ترم شد بازیگر فیلم مارمولک و من بعد از گرفتن فوق لیسانس هم همچنان داشتم فاصله بین تالار مولوی و تئاتر شهر را گز میکردم و دست به دامان مسولین بی مسوولیت تئاتر بودم که چندرغاز دستمزد مان را بعد از 6 ماه الی یکسال پرداخت کنند.همیشه به همه توصیه کردم که اگر میخواهند بازیگر شوند دور دانشگاه خط بکشند و بروند سراغ پیدا کردن رابطه در کلاسهای معتبر بازیگری ،ولی با این اوضاع قمر در عقرب و خیل فک وفامیلهای دست اندرکاران سینما دیگر واقعا هیچ امیدی برای ورود به این عرصه وجود ندارد. و سینما شده ملک موروثی خاندان سینما.

27+3-

چهارشنبه 22 تير 1390



>>>masoud:

اگر امکانش هست از اموزشگاههای معتبر بنویسید

18+8-

دوشنبه 18 بهمن 1389



>>>ن:

در مورد آموزشگاه هیلاج چیزی می دونید؟

9+15-

شنبه 27 شهريور 1389



>>>بهاره:

واقعا عین حقیقته و من خودم چند تا از این کلاسها رو امتحان کردم اما واقعا هیچکدومشون به وعده هاشون عمل نمیکنن و همش آدم رو سر کار میذارن اما باید از نویسنده این مقاله خواست تا تکلیف امثال من رو که واقعا بازیگری رو دوست دارن و دارن خودشون رو به آب و آتیش میزنن تا بتونن یه بازیگر معروف بشن رو روشن کنه اخه واقعا من باید چی کار کنم تا الان بالای 5 میلیون دادم به این کلاسها اما انگار نه انگار

32+5-

سه‌شنبه 9 شهريور 1389



>>>بردیا:

من هم کاملا با این مقاله موافقم من هم فریب یکی از همین کلاسها را خوردم اما برام هیچ فایده ای نداشت بعد هم به خیلی ها نصیحت کردم به کلاس نرن اما همه فکر میکردن که من از حسودیم این را میگویم . این مقاله عین حقیقته و من از نویسنده مقاله آقای انتظاری تشکر میکنم .

27+2-

جمعه 14 خرداد 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.