پرده سینما

کریستوفر وود نویسنده دو فیلم باند درگذشت

پرده سینما



 








 

راجر مور با شنیدن خبر درگذشت وود در توییتر نوشت: چقدر دردناک است که خبر درگذشت کریستفور وود فیلمنامه نویس جیمز باند را بشنوی. او دو فیلمنامه از بهترین فیلم های مرا نوشته بود.

 

 

 

مون ریکرکریستوفر وود فیلمنامه‌نویس دو فیلم جیمز باند در ۷۹ سالگی درگذشت.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلمنامه‌نویس فیلمنامه جاسوسی که دوستم داشت و مون ریکر را نوشته بود. کریستوفر وود رمان نویسی بود که به نوشتن فیلمنامه نیز روی آورد و دو فیلمنامه از مجموعه های جیمز باند را او خلق کرده بود.

 وود بعدها بر نوشتن فیلمنامه تمرکز کرد و رمان‌های ریچارد اسپیر و وارن مورفی را به فیلمنامه درآورد. رمو ویلیامز: ماجرا آغاز می‌شود در سال ۱۹۸۵ با بازی فرد وارد از جمله فیلم هایی بود که بر مبنای فیلمنامه وی ساخته شدند.

به گفته دختر این فیلمنامه نویس، او در آپارتمانش در جنوب فرانسه درگذشت و سلامتی‌اش پس از فوت برادر ۴۸ ساله اش بر اثر سرطان، به شدت مختل شده بود.

لوییس گیلبرت کارگردان فیلم‌ جاسوسی که دوستم داشت در سال ۱۹۷۷ از این فیلمنامه نویس برای نوشتن فیلمنامه فیلمش دعوت کرده بود. این دو بعدا در سال ۱۹۷۹ نیز برای فیلم بعدی جیمز باند یعنی مون ریکر با هم کار کرده بودند و فیلمنامه آن را وود نوشته بود. در هر دوی این فیلم‌ها راجر مور در نقش جیمز باند ظاهر شده بود و این دو فیلم، سومین و چهارمین فیلم راجر مور بودند که او در نقش مامور ۰۰۷ در آنها بازی کرده بود.

راجر مور با شنیدن خبر درگذشت وود در توییتر نوشت: چقدر دردناک است که خبر درگذشت کریستفور وود فیلمنامه نویس جیمز باند را بشنوی. او دو فیلمنامه از بهترین فیلم های مرا نوشته بود.

گیلبرت که کارگردان شون کانری در فیلم ۱۹۶۷ جیمز باند یعنی فقط  دوبار زندگی می کنید هم بود از کریستوفر وود برای نوشتن فیلمنامه هفت شب در ژاپن در سال ۱۹۷۶ نیز استفاده کرد. وی درباره این فیلمنامه نویس گفت: او حسی شگفت انگیز از طنز داشت، راهی جذاب برای به کار بردن کلمات، خیلی بذله گویانه و راجر مور با بیان جملات او بهترین فیلم‌هایش را بازی کرد.

وود علاوه بر نوشتن فیلمنامه این دو فیلم در تولید آنها نیز نقش داشت و به گفته کارگردان این فیلم‌ها نظرات او به بهتر شدن این دو فیلم خیلی کمک کردند.

این فیلمنامه نویس که تحصیل کرده کمبریج بود، چندین رمان را به فیملنامه برگرداند که مجموعه چهار فیلم با بازی رابین اسکویت از جمله آنها هستند. او نویسنده ۱۹ رمان بر مبنای شخصیت تیموتی لی، ۹ رمان بر مبنای شخصیتی به نام روسی دیکسون، ۵ رمان بر مبنای شخصیت پنی ساتون و سه رمان بر مبنای شخصیت اولیور گرپ بود.

  


 تاريخ ارسال: 1394/8/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.