پرده سینما

کدام فیلمها در جشنواره فجر ۳۴ حضور خواهند داشت؟

پرده سینما







 

 

این روزها حال و هوای سینمای ایران تحت تاثیر تلاش سینماگران برای آماده سازی فیلم‌هایشان برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است و حتی عده‌ای از آنها فرم حضور هم پر کرده‌اند.

جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور هر سال در بهمن ماه میزبان مهم‌ترین آثار سینمای ایران است؛ فیلم هایی که طی یک سال در سینمای ایران تولید شده و هرکدام تلاش می کنند تا در این رویداد سینمایی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

امسال نیز با وجود دو ماه و نیم مانده به شروع جشنواره فیلم فجر شاهد خبرهایی هستیم که نشان از این دارد که سینماگران مشغول آماده سازی فیلم هایشان برای حضور در فجر هستند و حتی برخی از آنها فرم حضور هم پر کرده اند.

البته تعدادی از تولیدات هم به دلیل اینکه در زمان تعیین شده در فراخوان جشنواره فجر آماده نمی‌شوند از اعلام شرکت در این رویداد سینمایی خودداری می‌کنند.

در این گزارش می توانید از فیلم هایی که در مرحله پیش تولید، تولید و پس از تولید هستند تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شوند، مطلع شوید.

 

امکان مینا

 

امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی از جمله فیلم هایی است که می توان امیدوار بود در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

در این فیلم بازیگرانی چون میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی و علی مردانه حضور دارند.

 

بادیگارد

 

فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا‌ نیز در مرحله پس از تولید قرار دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: چرا اینقدر دیر اومدی؟...ماموریت بودم... شغلت چیه؟... تو حفاظتم... نگهبانی؟...محافظم...آهان پس بادیگاردی.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، محمود عزیزی، محمد حاتمی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، افسانه ناصری، سید احسان امانی، کامران نجف‌زاده، امین میری، حمیدرضا سلیمانی، چنگیز ناروئی و سیامک سالاری حضور دارند.

 

دختر

 

رضا میرکریمی نیز در حال آماده کردن فیلم سینمایی دختر است، این فیلم نیز از جمله آثاری است که احتمال حضور آن در این دوره جشنواره وجود دارد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند حضور دارند. در خلاصه داستان دختر آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌ دانشگاهی‌ اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.

 

کفش هایم کو

 

کفش هایم کو به کارگردانی کیومرث پوراحمد نیز در حال فیلمبرداری است. این فیلم در ارتباط با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر است. در این فیلم بازیگرانی چون رضا کیانیان، مجید مظفری، مینا وحید، بهاره کیان افشار و رویا نونهالی حضور دارند.

 

 

آخرین بار کی سحر رو دیدی

 

فرزاد موتمن از دیگر کارگردانان سینمای ایران است که در تلاش است تا آخرین بار کی سحر رو دیدی را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کند، این فیلم سینمایی در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است.

آتیلا پسیانی، فریبرز عرب نیا، ژاله صامتی، سیامک صفری، امیر حسین فتحی، بهاران بنی احمدی، محمدرضا غفاری، شبنم فرشادجو و آناهیتا درگاهی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

 

نسیم

 

ساعد سهیلی در فیلم نسیم ساخته پرویز شهبازیپرویز شهبازی نیز در این دوره از جشنواره فیلم فجر با نسیم حضور پیدا می کند. این فیلم سینمایی در آخرین مراحل پس از تولید قرار دارد. نسیم داستان دختر و پسری است که در تهرانگردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آن‌ها سعی می‌کنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون آزاده‌ نامداری، آذرخش فراهانی، ساعد سهیلی و ساغر قناعت حضور دارند.

 

آبنبات چوبی

 

آبنبات چوبی حسین فرح بخش نیز در مرحله تدوین قرار دارد و طبق آخرین برنامه ریزی ها قرار است در فجر حضور یابد. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: اختلاف دیدگاه ۲ نسل قدیم و جدید پیرامون مشکلات خانواده و تاثیر جامعه بر جوانان امروزی است.

از جمله بازیگران آبنبات چوبی می توان به رضا عطاران، کریم امینی، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، شیوا طاهری، نگار عابدی، صفا آقاجانی، شقایق فراهانی و میلاد کی مرام اشاره کرد.

 

هفت ماهگی

 

هفت ماهگی هاتف علیمردانی نیز در مرحله پس از تولید قرار دارد تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود. این فیلم داستان دو خانواده و روابط میان آنها و مسایل اجتماعی این دو خانواده است. فرشته صدرعرفایی، باران کوثری، حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، احمد مهرانفر، هانیه توسلی، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی بازیگرن این فیلم سینمایی هستند.

 

نفس

 

نفس ساخته نرگس آبیارنرگس آبیار نیز با فیلم سینمایی نفس قصد دارد تا در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند. فیلمبرداری این اثر سینمایی به پایان رسیده و انجام مراحل فنی آن آغاز شده است. نفس روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ با بازی پانته‌آ پناهی‌ها در دهه۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

مهران احمدی، پانته‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خان‌بابایی و جمشید هاشم پور ایفاگر نقش‌های فیلم سینمایی نفس هستند.

 

 

پرسه در شهر لاجوردی

 

محمد علی نجفی نیز اواخر سال گذشته فیلم سینمایی پرسه در شهر لاجوردی را جلوی دوربین برد. این فیلم سینمایی قرار است در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پرسه در شهر لاجوردی پرسه در گذشته زنی است که رنگ و بویی تازه دارد.

در پرسه در شهر لاجوردی مینا ساداتی، فتانه ملک محمدی، ندا کریمی، محمود ملاباشی، علی کاظمیان، سیامک ادیب، امید زندگانی، پدرام معیریان و سعید نیکپور به ایفای نقش می پردازند.

 

اژدها وارد می شود

 

مانی حقیقی نیز با فیلم سینمایی اژدها وارد می شود که پیش از این با نام شن، جن، ین پروانه ساخت گرفته بود به احتمال زیاد در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

امیر جدیدی، همایون غنی‌زاده، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

۵۰ کیلو آلبالو

 

البته مانی حقیقی چندی پیش فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو را هم جلوی دوربین برده است. این فیلم سینمایی در ابتدا قرار بود توسط شهرام شاه حسینی کارگردانی شود که بعد از مدتی این کارگردان از حضور در این پروژه سینمایی انصراف داد. از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به افسانه بایگان، ویشکا آسایش، بهنوش بختیاری، آزاده صمدی، سیامک انصاری، سروش صحت، امید روحانی، فرهاد آئیش، ساعد سهیلی و علی صادقی اشاره کرد.

 

وارونگی

 

بهنام بهزادی نیز با فیلم سینمایی وارونگی قرار است در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد، فیلمبرداری این پروژه سینمایی مدتی پیش به پایان رسید. در وارونگی بازیگرانی چون علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی حضور دارند. بهنام بهزادی ترجیح داده این فیلم را در سکوت خبری بسازد.

 

رند

 

حمید فرخ نژاد در فیلم رنددر میان فیلم هایی که احتمال حضور آنها در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر وجود دارد، فیلم سینمایی چهار اپیزودی رند هم دیده می شود. این فیلم توسط کارگردانانی چون دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم‌دوست و سید روح‌اله حجازی ساخته شده است و تهیه کنندگی آن را محمدرضا شفیعی برعهده دارد.

رند چهار روایت داستانی دارد که روایت اول به کارگردانی و نویسندگی دانش اقباشاوی و با بازی حمید فرخ‌ نژاد، روایت دوم به کارگردانی و نویسندگی هادی ناییجی و با ایفای نقش حامد بهداد، روایت سوم به نویسندگی و کارگردانی هادی مقدم‌دوست و با نقش‌آفرینی مینا ساداتی به‌ عنوان تنها بازیگر زن ایرانی این فیلم و همچنین روایت چهارم به نویسندگی و کارگردانی روح‌اله حجازی با بازی آلا نجم بازیگر عراقی تولید شده است. فیلمبرداری این اثر سینمایی به پایان رسیده است تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

 

قشنگ و فرنگ

 

وحید موسائیان نیز تصمیم دارد با فیلم سینمایی قشنگ و فرنگ در این جشنواره حضور پیدا کند، فیلمبرداری این پروژه سینمایی نیز به تازگی به پایان رسیده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خانه ‌ای قشنگ دارد و فرنگ. رویا دارد و واقعیت و عشقی که خانه را سرپا نگه می‌دارد.

رضا کیانیان، افشین هاشمی، رعنا آزادی ور، منظر لشگری، امید روحانی، حسین محب اهری، نورالدین جوادیان، سحر آربین، هانیه توسلی، بیتا فرهی و احترام برومند از جمله بازیگران قشنگ و فرنگ هستند.

 

مشکل گیتی

 

بهرام کاظمی نیز با فیلم سینمایی مشکل گیتی در این دوره از جشنواره فیلم فجر شرکت می کند. در این فیلم حمید فرخ نژاد، یکتا ناصر، اميرحسين رستمی، بهنوش بختیاری و رویا نونهالی بازی می کنند. مشکل گیتی درباره زوجی بنام ايرج و گيتی است که در آستانه فروپاشی زندگی مشتركشان هستند، توهمی كه بر اثر زندگی اينترنتی گيتی، سايه بر زندگی واقعی اين دو انداخته است.

 

لانتوری

 

رضا درمیشیان نیز فیلم سینمایی لانتوری را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کند. نوید محمد زاده، باران کوثری، مریم پالیزبان، حسین پاکدل، رضا بهبودی، بهناز جعفری، مهدی کوشکی، نادرفلاح، ستاره پسیانی، بهرنگ علوی، بهرام افشاری، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. لانتوری داستان عاشقانه دارد.

درمیشیان دو سال پیش با فیلم عصبانی نیستم در جشنواره فجر شرکت کرد و اهدای جوایز فیلم با حاشیه هایی رو به رو شد. فیلم او هنوز موفق به اکران نشده است.

 

آبجی

 

گلاب آدینه در فیلم آبجی ساخته مرجان اشرفی زادهفیلم سینمایی آبجی اولین فیلم بلند سینمایی مرجان اشرفی زاده است. در این فیلم هنرمندانی چون گلاب آدینه، بابک حمیدیان، معصومه قاسمی پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان بخش، سیاوش چراغی پور، علی استادی، احسان امانی، مهسا مهجور، مریم داننده، آرمینه زیتونچیان، ادمند ملکیان، ناهید طباطبایی، سیمون باغداساریان، آرتویت زهرابیان، هانیه سعیدی، میترا محمدی، مقمیک صادقیان و مانی شاهوار حضور دارند.

آبجی داستان طلا و عطی (آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی می کنند؛ سال هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود ۵۰ سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می رسد. این جدایی در حالی اتفاق می افتد که آبجی به دلیل شرایط ویژه ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و طلا در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده آبجی است. آینده ای بدون حضور خودش.

 

نیمه شب اتفاق افتاد

 

تینا پاکروان با فیلم نیمه شب اتفاق افتاد به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می رود، این فیلم داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزا است. رویا نونهالی، حامد بهداد، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی و مهراب رضایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

خشم و هیاهو

 

طناز طباطبایی در فیلم خشم و هیاهوهومن سیدی نیز فیلم سینمایی خشم و هیاهو برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کند.

در خلاصه داستان خشم و هیاهو که جمله ‌ای از ویلیام فاکنر نویسنده آمریکایی است، آمده: زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست! در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور و بهزاد بمرانی حضور دارند.

شنیده می شود این فیلم داستان شهلا جاهد را که چند سال پیش اعدام شد روایت می کند.

 

 

یک شهروند کاملاً معمولی

 

مجید برزگر فیلم سینمایی یک شهروند کاملاً معمولی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کند. فیلمبرداری این اثر سینمایی به پایان رسیده و در مرحله پس از تولید قرار دارد. در خلاصه داستان یک شهروند کاملا معمولی آمده است: آقای صفری ۸۳ ساله، کارمند بازنشسته اداره‌ پست که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی می‌کند، پس از مرگ همسرش تنها است. تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر، زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم می ‌ریزد.

سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری، پاشا جمالی، مدتضی نفری، تقی هاتفی، محمد‌ کعبین از جمله بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

 

یتیم خانه ایران

 

ابوالقاسم طالبی چندی پیش فیلمبرداری پروژه تاریخی سینمایی یتیم خانه ایران را به پایان رساند. داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

در این فیلم بازیگرانی چون علیرام نورایی، فرخ نعمتی، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، بهارک صالح نیا، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند به ایفای نقش می‌پردازند.

 

دراکولا

 

رضا عطاران از دیگر کارگردانانی است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر با سومین فیلم بلند سینمایی خود با نام دراکولا حضور دارد. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: (با صدای آهسته) الو...سلام قربان...خوبین... آقا منو دزدیدن... بله... نمی شناسمشون...نه خیر سرکاری چیه...من چه می‌دونم چرا گوشیمو نگرفته... ۳۸ سال، سنمو چرا می‌پرسین؟...نمیدونم کجا... شما باید پیدام کنین...آقا من گوشی‌ام آیفونه... ردیاب دارد...نمی‌شه پیدام کرد؟...آقا اومد...من قطع می‌کنم.

در دراکولا لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظر علیان، نیما راد، عباس محبوب، صادق حسنی، فروغ لسانی، فریده گل محمدی، محمد عدالت زاده، ژیلا دائی، علی مهربانی، محمود بیاتی، علی درویش، سپیده جمالزاده، سوگل محرابی، آرش دوست محمدی و رضا عطاران به ایفای نقش می‌پردازند.

 

هلن

 

علی اکبر ثقفی نیز بعد از گذشت سال ها، امسال در مقام کارگردان با فیلم سینمایی هلن برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می شود. پژمان بازغی، روشنک گرامی، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی، اشکان مهری، سارا کاشفی و رویا نونهالی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. هلن داستان دختری است که با خانواده‌اش دچار چالش هایی می‌شود.

فیلمبرداری این فیلم به تازگی به پایان رسیده است.

 

نیم رخ ها

 

نیمرخ ها ساخته ایرج کریمیزنده یاد ایرج کریمی نیز فیلم سینمایی نیم رخ ها را پیش از این برای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کرده بود. این فیلم سینمایی ملودرامی مدرن و عاشقانه و روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری می کند و در ادامه آن رقابتی بین مادر و همسر این مرد جوان رخ می دهد.

در این فیلم بازیگرانی چون بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، رویا نونهالی، هومن سیدی، امیرحسین رستمی، بهاران بنی احمدی، شیرین اسماعیلی، سید ابراهیم عمادی، شورا کریمی، پویان جوان و با حضور سام قریبیان حضور دارند.

 

صاف کننده

 

مصطفی کیایی کارگردان جوان سینمای ایران نیز در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی صاف کننده حضور پیدا می کند. از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به بهرام رادان، محسن کیایی و سحر دولتشاهی اشاره کرد.

 

در خلاصه داستان صاف کننده آمده است: پشت هر آدمى يه داستانى هست و پشت هر داستانى يه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتى يكم صبر داشته باشيم.

 

نگار

 

رامبد جوان در حال ساخت فیلم سینمایی نگار با بازی نگار جواهریان و پیمان معادی است، این فیلم در ژانر پلیسی معمایی ساخته می شود. رامبد جوان پس از برنامه پرمخاطب خندوانه ساخت این فیلم را شروع کرد.

 

سیانور

 

بهروز شعیبی در تلاش است تا در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سیانور حضور داشته باشد. قصه سیانور در دهه ۵۰ می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می‌شود. مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی و بهنوش طباطبایی از جمله بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

 

ایستاده در غبار

 

محمد حسین مهدویان نیز با فیلم سینمایی ایستاده در غبار به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می رود، فیلمبرداری این پروژه سینما به تازگی به پایان رسیده است و در آن بازیگرانی چون هادی حجازی فر، امیر حسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی حضور دارند.

ایستاده در غبار به عنوان نخستین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان، زندگی جاوید‌الاثر احمد متوسلیان را از دوران کودکی تا سال‌های حضور در جبهه‌های جنگ روایت می‌کند.

مهدویان پیش از این مجموعه مستند آخرین روزهای زمستان را ساخته که نظر مردم و منتقدان را به خود جلب کرد.

 

پل خواب

 

اکتای براهنی از جمله کارگردانان جوان سینمای ایران است که برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. پل خواب اولین ساخته سینمایی این کارگردان جوان است که داستان آن برداشتی آزاد از داستان جنایات و مکافات است. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون اکبر زنجانپور، ساعد سهیلی، هومن سیدی و آناهیتا افشار حضور دارند.

 

گذر موقت

 

افشین هاشمی فیلم سینمایی گذر موقت را برای حضور در جشنواره فیلم فجر، در دست دارد. اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانته آ بهرام، شبنم فرشاد جو و شقایق دهقان از جمله بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

این فیلم داستان دو پیرمرد است که در شبی تاریک، تصمیمی مفرح می‌گیرند.

 

 

مغز نارنجی

 

مغز نارنجی اولین پروژه سینمایی مهدی خسروی است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون جواد عزتی، نیوشا ضیغمی، کامران تفتی، مهران رجبی، مهدی اطیابی حضور دارند.

علی عطشانی کارگردان سینما تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد.

 

 

در سکوت

 

ژرژ هاشم زاده نیز برای اولین بار با فیلم سینمایی در سکوت در مقام کارگردان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می کند. فاطمه معتمدآریا، سعید پورصمیمی، احترام برومند، ویشکا آسایش، پانته آ پناهی ها، سوگل خلیق، حمیدرضا نیکدل جلال و علیرضا کمالی نژاد در این فیلم سینمایی بازی می کنند.

در خلاصه داستان در سکوت چنین آمده است: سودابه زنی ۴۷ ساله است که بعد از ۲۲ سال به ایران باز می گردد. او متخصص صنعت بازیافت است، او یک دختر دارد که بعد از فوت همسرش او را رها کرده و از ایران رفته است و اکنون دخترش ستاره که با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کند راضی به دیدن سودابه نمی شود.

 

به دنیا آمدن

 

محسن عبدالوهاب نیز با فیلم سینمایی به دنیا آمدن برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می شود. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: زن و شوهری در آستانه میانسالگی برای ادامه مسیر زندگی با یکدیگر دچار مشکل می شوند.

بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از هدایت هاشمی، الهام کردا، بهناز جعفری، پونه عبدالکریم زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا، مرتضی نسیم سبحان، سپهراد فرزامی و نیکی نصیریان.

 

عادت نمی کنیم

 

ابراهیم ابراهیمیان نیز در حال آماده کردن فیلم سینمایی عادت نمی کنیم است. در خلاصه داستان این فيلم سينمايی آمده است: وقتی همه چی خوب و خوشه زندگی كردن هنر نيست.

محمدرضا فروتن، ساره بيات، حميدرضا آذرنگ، هديه تهرانی، پانته آ پناهی ها، شيرين يزدان بخش، حدیث میرامینی، نقی سيف جمالی، رويا حسينی، مهدخت مولايی بازیگران این فیلم هستند.

 

فراری

 

علیرضا داودنژاد نیز به دنبال ساخت فیلم سینمایی فراری است. این فیلم سینمایی داستان دختری است که از شهرستان به تهران ‌می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد.

تاکنون حضور محسن تنابنده در این پروژه سینمایی قطعی شده و زمان فیلمبرداری فراری هنوز اعلام نشده است.

 

آه ای عبدالحلیم

 

احسان عبدی پور نیز فیلمبرداری فیلم سینمایی آه ای عبدالحلیم را به تازگی به پایان رسانده است، این فیلم در مرحله پس از تولید قرار دارد. در آه ای عبدالحلیم بازیگرانی چون مصطفی زمانی، رضا یزدانی، پگاه آهنگرانی و سوگل قلاتیان حضور دارند.

داستان این فیلم درباره یک گروه موسیقی بوشهری است و رضا یزدانی در آن نقش یک خواننده راک را بازی می کند و کل داستان در قالب یک ملودرام اجتماعی روایت می شود.

 

خرمگس

 

محمدرضا هنرمند نیز در نظر دارد فیلم سینمایی خرمگس را جلوی دوربین ببرد و سعید آقاخانی قرار است در این فیلم سینمایی بازی کند. فیلم خرمگس داستان یک مأمور امنیتى است که با پوشش زن وارد تشکیلاتى مى شود و به انجام مأموریت مى پردازد. البته این اثر سینمایی همچنان در مرحله پیش تولید قرار دارد.

 

نقطه کور

 

محمدرضا فروتن در نقطه کور ساخته مهدی گلستانهفیلم سینمایی نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه که پیش از این با نام ۲۳ روز پروانه ساخت گرفته بود، در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می کند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، مریم بوبانی، خاطره اسدی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا حضور دارند.

در خلاصه داستان فیلم نقطه کور چنین آمده است: خسرو که ۲۳ روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده، با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره، ذهنش را اشغال کرده، وارد خانه‌اش در تهران می‌شود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیت‌ها عینیت پیدا می کند و او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست، اما...

از آنجا که گلستانه برای شرکت در فجر فرم پر کرده است این فیلم از جمله اولین هایی است که حضورش در فجر را قطعی کرده و حال باید دید نظر هایت انتخاب چیست.

 

ربوده شده

 

بیژن میرباقری نیز در حال ساخت فیلم سینمایی ربوده شده است. این فیلم به مسائل مربوط به زنان و مشکلاتی که با آنها درگیر هستند، می پردازد. نیکی کریمی، سروش صحت، روزبه بمانی، سارا  منجزی‌پور، محمد عسگری، حسین پهلوان‌زاده، امیر علیان و حامد جوادی از جمله بازیگران فیلم سینمایی ربوده شده هستند.

 

دلبری

 

سیدجلال دهقانی اشکذری قرار است با فیلم سینمایی دلبری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند. این فیلم سینمایی سال گذشته ساخته شد. دلبری یک ملودرام اجتماعی است و در آن بازیگرانی چون هنگامه قاضیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو و آتیلا پسیانی حضور دارند.

 

پری دریایی

 

فیلم سینمایی پری دریایی به کارگردانی امیر مسعود آقابابائیان از جمله فیلم هایی است که امکان حضور آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وجود دارد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون امیر آقایی، پانته آ مهدی نیا، اصغر همت، شاهرخ فروتنیان و سیروس کهوری نژاد حضور دارند. این فیلم قصه بازمانده جنگی را روایت می‌کند که امروز به عنوان یک مدافع محیط زیست آب های خلیج فارس در حال فعالیت است.

 

دم کلفت

 

سعید سهیلی به دنبال ساخت فیلم سینمایی دم کلفت است. البته این کارگردان هنوز تصمیمی برای حضور در جشنواره فیلم فجر نگرفته است، اما این فیلم سینمایی همچنان در مرحله پیش تولید قرار دارد.

 

برادرم خسرو

 

همچنین احسان بیگلری نیز در تلاش است تا اولین فیلم بلند سینمایی خود با نام برادرم خسرو را به جشنواره فیلم فجر برساند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون بیتا فرهی، شهاب حسینی، ناصر هاشمی و هنگامه قاضیانی حضور دارند.

شهاب حسینی یکی از سرمایه گذاران این فیلم است. شهاب حسینی امسال مشاور دبیر جشنواره نیز است.

 

ارادتمند نازنین، بهاره و تینا

 

عبدالرضا کاهانی نیز در حال بازنویسی فیلم جدید سینمایی خود با نام ارادتمند نازنین، بهاره و تینا است. البته این کارگردان هنوز برنامه ای برای زمان فیلمبرداری این پروژه سینمایی ندارد و هنوز مشخص نیست این پروژه سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر می رسد یا خیر.

 

تمرینی برای اجرا

 

محمد علی سجادی در نظر دارد با فیلم سینمایی تمرینی برای اجرا در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. بازیگران این فیلم عبارتند از میکائیل شهرستانی، مهدی میامی، محمدعلی سجادی، محمود راسخ فر، محمد ساربان، حسین فلاح، آزاده موحد، آوا دارویت، نیما لبخنده، دانیال اسماعیل‌زاده و..‌. با معرفی: نسیم میرزاده و ماهور سجادی.

در خلاصه داستان تمرینی برای اجرا آمده است: یک کارگردان تئاتر تصمیم می‌گیرد تا با جمع کردن گروهی بتواند داستان سیاوش را از روی شاهنامه فردوسی بخوانند و برای اجرا تمرین کنند.

 

من

 

سهیل بیرقی قرار است با اولین پروژه سینمایی خود با نام من در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. در این پروژه سینمایی بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، بهنوش بختیاری، امیر جدیدی، علی استادی، علی منصور، سعید عطائیان، احمد غفوری، داوود بخشی‌خانی، داوود مرتضوی، مرتضی آقاحسینی ایفای نقش می‌کنند.

 

دعوت نامه

 

مهرداد فرید در تلاش است تا فیلم سینمایی دعوت نامه را جلوی دوربین ببرد، اما با توجه به اینکه این پروژه سینمایی قرار است در مشهد و بخش هایی از آن در حرم مطهر امام رضا(ع) فیلمبرداری شود آغاز فیلمبرداری آن بستگی به هماهنگی با آستان قدس رضوی و جلب حمایت آن دارد.

 

خانه یحیی

 

حمیدرضا قربانی نیز به دنبال ساخت اولین پروژه سینمایی خود با نام خانه یحیی است. این فیلم سینمایی در مرحله پیش تولید قرار دارد و تا امروز حضور بازیگرانی چون مهناز افشار، سهیلا رضوی و سارا بهرامی در آن قطعی شده است.

 

ماه بر فراز زیر آب

 

سیامک شایقی نیز در تلاش است تا فیلم سینمایی ماه بر فراز زیر آب را به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برساند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: آقا محرم، جنگلبان کارکشته‌ جنگل‌های (زیرآب) مازندران، توسط قاچاقچیان چوب به شدت مضروب شده و در بیمارستان بستری ا‌ست. یحیی پسر جوان آقامحرم، علیرغم آنکه تمایلی به ادامه‌ راه پدر نداشته، آقامحرم را با خود به کلبه‌ جنگلی می‌برد تا هم مراقبت از او را به عهده بگیرد و هم ناگزیر مراقبت از جنگل را اما قاچاقچیان چوب اقدامات تخریبی‌شان را ادامه می دهند، و یحیی پایداری‌اش را ...

در این پروژه سینمایی بازیگرانی چون آزیتا حاجیان، لادن مستوفی، فربد فرهنگ، کیوان زند، مهسا طهماسبی، روزگار خاطری و مهتاج نجومی حضور دارند.

 

عشق سال های کوچ

 

کامران قدکچیان نیز در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی عشق سال های کوچ حضور پیدا می کند.

این فیلم سینمایی در حال حاضر در مرحله پس از تولید قرار دارد و در آن بازیگرانی چون سحر زکریا، امین حیایی، بیژن بنفشه خواه، مژگان بیات، پروانه معصومی و مهران رجبی حضور دارند.

 

عقربه روی ۲۲۰

 

علیرضا امینی نیز فیلمنامه عقربه روی ۲۲۰ را آماده ساخت دارد.

این فیلم سینمایی چندبار به مرحله پیش تولید رسید اما تا امروز زمان قطعی فیلمبرداری این اثر سینمایی مشخص نشده است.

 

سینما نیمکت

 

محمد رحمانیان مدتی است ساخت فیلم سینمایی سینما نیمکت را به پایان رسانده است. علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و اشکان خطیبی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. سینما نیمکت داستان مردی است که عاشق فیلم و سینما است و درگیر اتفاقاتی در زندگی اش می شود. این فیلم نیز یکی از گزینه های حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

محمد رحمانیان از کارگردانان و نویسندگان مطرح تئاتر است.

 

هم نام

 

کیوان علیمحمدی و امید بنکدار نیز در تلاش هستند فیلم سینمایی هم نام را جلوی دوربین ببرند. هرچند زمان فیلمبرداری این پروژه سینمایی مشخص نیست اما آن طور که شنیده شده داستان این پروژه سینمایی قرار است در سه دهه ساخته شود.

این دو کارگردان سال گذشته ارغوان را در جشنواره داشتند.

 

ماحی

 

همایون ارشادی در فیلم «ماحی» ساخته داود خیامداود خیام نیز از جمله کارگردانان فیلم اولی است که امکان حضور او با فیلم سینمایی ماحی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وجود دارد. این فیلم سینمایی داستان شرایط زنی به نام ماحی است و این شرایط بازگوکننده معنای کلمه ماحی بوده که از آن به محوکننده یا نابودکننده یاد می شود.

آناهیتا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داودی از جمله بازیگرانی هستند که در پروژه سینمایی ماحی ایفای نقش کرده اند.

 

سنتوری، مرد پاییزی

 

اما در این میان دیگر بزرگان سینمای ایران پروژه های سینمایی را در دست دارند که هنوز مشخص نیست این آثار را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کنند یا خیر. داریوش مهرجویی قرار است اوایل دی ماه فیلم سینمایی سنتوری، مرد پاییزی را جلوی دوربین ببرد. تا امروز حضور هیچکدام از عوامل این پروژه سینمایی قطعی نشده است.

 

قاتل اهلی

 

همچنین مسعود کیمیایی نیز قرار است فیلم سینمایی قاتل اهلی را جلوی دوربین ببرد. این فیلم قصه جوانی است که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در آخر می فهمد که برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد.

 

پلیس بازی

 

پیمان قاسم خانی نیز اولین پروژه سینمایی خود با نام پلیس بازی را جلوی دوربین می برد. بازی حمید فرخ‌ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، رضا رویگری، مانی حقیقی، نسیم ادبی و امیرمهدی ژوله در این فیلم سینمایی قطعی شده است.

این فیلم سینمایی با محوریت پژمان جمشیدی بازیگر فوتبال که این روزها به عنوان بازیگر فعالیت می کند، ساخته می شود.

 

آشغال های دوست داشتنی

 

محسن امیریوسفی نیز برای دومین بار برای فیلم سینمایی آشغال های دوست داشتنی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پرکرده است. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان و صابر ابر حضور دارند.

داستان آشغال های دوست داشتنی در مورد خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.

این روزها فیلم خواب تلخ این کارگردان پس از ۱۲ سال اجازه اکران یافته است.

 

خورشید نیمه شب

 

فیلم سینمایی خورشید نیمه شب به کارگردانی شبیر شیرازی و تهیه کنندگی شهاب حسینی است که امکان حضور آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وجود دارد. در این پروژه سینمایی آرمان درویش، سنبل اعظمی، آزاده مهدی زاده و سید علی سجادی حضور دارند. این فیلم اولین تجربه سینمایی شبیر شیرازی در مقام کارگردان و شهاب حسینی در مقام تهیه کننده است.

 

فروشنده

 

در کنار آثاری که نام برده شد، تعدادی از کارگردانان نیز قصد ندارند با عجله آثار خود را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند. از آن جمله می توان به اصغر فرهادی با فیلم سینمایی فروشنده اشاره کرد. در این فیلم سینمایی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی نقش های اصلی را بازی می کنند. این اثر سینمایی داستان زندگى زن و شوهرى مى پردازد که در حال بازى در نمایش مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر هستند.

 

رسوایی ۲

 

سحر قریشی و امیر نوری در رسوایی2 ساخته مسعود ده نمکیمسعود ده نمکی نیز که ساخت فیلم سینمایی رسوایی ۲ را مدتی پیش به پایان رسانده است در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی کند و برای اکران نوروزی آماده می شود. این فیلم سینمایی داستان فردی به نام کامبیز است که طی یک درگیری فیزیکی با پسری باعث کشته شدن او شده است و قرار است در محوطه چیتگر اعدام شود. حاج یوسف برای گرفتن رضایت نزد مادر کامبیز رفته است که در نهایت این مادر رضایت نمی‌دهد و قرار بر اعدام کامبیز می‌شود.

اکبرعبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، اسماعیل خلج، فخرالدین صدیق‌شریف و امیر نوری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

با توجه به اینکه بیش از ۲ ماه تا شروع جشنواره فیلم فجر باقی مانده است، این فهرست می‌تواند کامل‌تر شود و یا تغییر در اسامی فیلم ها دیده شود.

 

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۰ تا ۲۲ بهمن به دبیر محمد حیدری در تهران برگزار می شود.

 

 

گزارش از نیوشا روزبان- برگرفته از مهر

 

 



 تاريخ ارسال: 1394/9/9
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مجید :

امیدوارم فیلم اقای پرویز شهبازی ببینیم

0+0-

يكشنبه 6 دي 1394



>>>سعید مهرپور:

برسند یا نرسند چه فرقی به حال سینمای ایران دارد-دیگر سینمای آن سینمایی راستین نیست و همه چیز رنگ و بویی دیگری به خود گرفته است. یادآن روزها ه خیر که کارگدانان با مخاطب صادق بود.یا علی

2+0-

سه‌شنبه 10 آذر 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.