پرده سینما

زیبایی وصف ناپذیر اجرای ویدئو در فضای تئاتر

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارگاه تخصصی دو روزه  طراحی ویدیو، کنش، اجرادر ادامه برنامه کارگاههای تخصصی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، کارگاه تخصصی دو روزه  طراحی ویدیو، کنش، اجراروز دوشنبه 28 دیماه با حضور رودریک بیرستکر در تماشاخانه دا برگزار شد.

به گزارش ستادخبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، در ابتدای این کارگاه که با استقبال دانشجویان و علاقه مندان به هنر ویدئو دیزاین در تئاتر برگزار شد. افشین خورشید باختری مدیر بخش کارگاههای تخصصی جشنواره در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از استقبال حاضران از این کارگاه با اشاره به اهمیت و نقش  ویدئو دیزاین در تئاتر امروز و جهان که از ویژگی های مهم تئاتر محسوب می شود.ابراز امیدواری کرد تا برگزاری چنین کارگاههایی به شکل مستمر بتواند در تحول کیفی و کمی هنر نمایش مفید واقع شود.وی با اشاره به سوابق علمی و تجربی ارزشمند رودریک بیرستکر به شرکت کنندگان کارگاه پیشنهاد کرد تا با توجه به فرصت بوجود آمده توسط دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استفاده کامل را از این کارگاه به عمل آورند.

بر پایه این گزارش : روز اول این کارگاه سه ساعته که به مدت دو روز برگزار می شود به پیشنهاد رودریک بیرستکر مدرس کارگاه  طراحی ویدیو، کنش، به صورت تئوریک هنرجویان حاضر در کارگاه را با ابزارهای مختلف هنر ویدیو دیزاین آشنا کرد.

بیرستکر در زمینه استفاده از ویدیو دیزاین گفت : بنظر من حتما نیازی نیست که در تئاتر از ویدیو دیزاین استفاده بشود بستگی به مفهوم اثر و کارگردان دارد. به طور مثال وقتی سوزان کندی از این تکنولوژی استفاده می کند به این دلیل است که در پروژه وی بسیار از رنگ ها و لایه های مختلف استفاده شده است. معمولا کارگردان و طراح ویدیو دیزاین درباره چگونگی استفاده از این هنر با یکدیگر تبادل نظر می کنند.

وی افزود: همیشه در تمرین ها حضور دارم و بعد از اجرای اول گروه را ترک می کنم و دستیارم را به نمایش اضافه می کنم. من همیشه با رنگ ها زیاد کار می کنم یادم می آید در یکی از فستیوال ها که در جنگل برگزار میشد از لامپ های زیاد ال ای دی استفاده کردم.

این مدرس گفت: وسایلی که من از آنها بیشترین بهره  را میبرم عبارتند از دوربین های مداربسته به خاطر اینکه خیلی زوم خوبی دارد و میتوانم از سقف آنها را آویزان کنم و از راه دور  کنم. دومین وسیله  دوربین های کوچک هستند که می شود به راحتی به وسایل صحنه اضافه کرد.

بر پایه این گزارش همچنین در پایان این کارگاه کسری شاهینی مدیر تماشاخانه دا با حضور در جمع حاضران شرکت کننده در این کارگاه تخصصی با ابراز خرسندی از برگزاری این رخداد در تماشاخانه دا با اشاره به این نکته که که کارگاه های تخصصی  جشنواره  تئاتر فجر برای نخستین بار در یک خانه نمایش خصوصی برگزار می شود یکی از دلایل جذاب بودن این کارگاه را،زیبایی وصف ناپذیر اجرای ویدیو در بافت قدیمی و دست نخورده خانه نمایش دا ذکر کرد.

وی افزود: رویکرد خانه نمایش دا در جشنواره امسال حمایت از اجراهای تراز اول تجربی و اینتراکتیو با مایه هایی از علم مولتی مدیا بوده که برگزاری این کارگاه نیز در همین جهت صورت گرفته است.


 تاريخ ارسال: 1394/10/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.