پرده سینما

پیام‌های تبریک در پی جوایز اخیر برای «فروشنده» در کن

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در پی کسب یک نشان نخل طلا و یک جایزه برای فیلم فروشنده اصغر فرهادی، بسیاری از هنرمندان و مدیران سینمایی پیام‌های تبریکی را برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی منتشر کردند.


 

برگزاری مراسمی ویژه توسط خانه سینما

 

شهاب حسینی در فستیوال کندر بین پیام‌های تبریک مخابره شده،‌ تبریک هیات مدیره خانه سینما به برگزیدگان ایرانی جشنواره کن،‌ خبر از برگزاری یک مراسم ویژه می‌دهد.

در این متن آمده است: «هیئت مدیره خانه سینما به همکاران عزیز، اصغر فرهادی و شهاب حسینی برای کسب جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شصت و نهمین جشنواره فیلم کن تبریک می‌گوید.

هیئت مدیره همچنین حضور پربار سینمای ایران را در بخش‌های مسابقه، نوعی نگاه، سینه فونداسیون و نیز هیئت داوری این رویداد جهانی ارج می‌نهد. براین اساس خانه سینما برای قدردانی از حضور سینماگران کشورمان در این رخداد بین المللی به زودی مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کند.»

 

رخشان بنی‌اعتماد،‌ کارگردان سینمای ایران در پیام خود تبریک خود اظهار کرده است: «سپاس از فرزندان خلف خانواده سینمای ایران، اصغر فرهادی بزرگ و شهاب حسینی افتخار آفرین و تبریک به کتایون شهابی بانوی پرتلاش سینمای ایران در هیات داوری جشنواره کن. لذت این موفقیت بزرگ بر کأم ملت ایران گوارا باد»

 

محسن امیریوسفی از جمله سینماگرانی است که برای برگزیدگان سینمای ایران در کن متنی را به این ترتیب نوشته است: « شهاب حسینی بزرگمرد و اصغر فرهادی شگفت‌انگیز، موفقیت بزرگ و تاریخی شما را در جشنواره فیلم کن 2016، صمیمانه تبریک می‌گویم. شما با دریافت دو نخل طلای بازیگری و فیلمنامه نویسی، موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران را به قبل و بعد از خودتان تبدیل کردید. نوار موفقیت‌های فیلم ارزشمندتان، «فروشنده» تازه شروع شده است، با مِهر و تبریک فراوان.»

 

نیکی کریمی هم در یادداشتی به موفقیت همکاران اش واکنش نشان داده و در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «تبریک به شهاب حسینی عزیز که حتماً گل کاشته و اصغر فرهادی فیلمساز خوب کشورمون...فروشنده رو ندیدم ولی در هوش و درایت فرهادی شک ندارم... یک تبریک و خسته نباشید هم به دوست خوبم کتایون شهابی برای تجربه خوب و ارزشمند داوری جشنواره کن که بسیار سربلند ازش بیرون آمد... نخل طلا هم که به کن لوچ فیلمساز کهنه کار انگلیسی رسید که تا به حال جوایز زیادی رو از جشنواره کن برده و تا اونجایی که یادم میاد این دومین باره نخل طلا میبره. سالهاست که ادامه میده به ساخت فیلم راجع به طبقه کارگر و مشکلات اونا و روابطشون و هیچ وقت هم به دام هالیوود و موسسه ساخت فیلم پرفروش نیفتاد. به امید درخشش همیشگی سینمای ایران...»

 

شهاب حسینی و اصغر فرهادی در فستیوال کناز طرف انجمن سینمای جوانان کشور و مدیرعامل آن،‌ فرید فرخنده‌کیش به نمایندگی از سوی فیلم‌سازان، مدرسان و هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور دو پیام منتشر شده که در آن‌ها آمده است:

 

« جناب آقای فرهادی گران‌قدر، هنرمند وارسته سینمای ایران اسلامی

 

درود و سپاس همراه با احترام شایسته خانواده بزرگ انجمن سینمای جوانان کشور به جنابعالی که هنرمندی اصیل هستید. افتخار می‌کنیم که شما نخستین گام‌های سینما را در دفاتر انجمن سینمای جوانان اصفهان و خمینی‌شهر برداشته و امروز به‌عنوان نماینده ایران بلندای قله‌های سینمای جهان را یکی پس از دیگری فتح می‌کنید. شما الگویی برای هنرجویان امروز و نوید فردای پُرامید هستید.

این دومین بار است که نام ایران اسلامی را دریکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان فریاد زده‌اید. از شما تشکر می‌کنیم. پاینده باشید و استوار»

 

«هنرمند گرامی جناب آقای سید شهاب حسینی، خانواده بزرگ انجمن سینمای جوانان ایران افتخارآفرینی شما را در خجسته زادروز میلاد حضرت قائم (عج) تبریک می‌گوید و آرزومندیم روزگار همواره به کام و دل جان باشد. سعادت و سلامت شما را از پروردگار مهربان خواستاریم.»

 

بهرام رادان، بازیگر سینما هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی نوشته است: « امشب شب بزرگی برای سینمای ایران است، نمیدونم از شدت خوشحالی و تپش قلب خواب به چشمانم بیاد یا نه. فقط خوشحالم که فرهیختگان سینمای کشورم با طمانینه و گام های استوار، ثابت کردند که سینما زنده است، برای کسانی که می خواستند سینما بمیرد و مدام فریاد سینما مرده است، از بارگاه خداوند صبرطلب دارم و به قول شهاب عزیز الهی شکر.»

 

ترانه علیدوستی ، اصغر فرهادی و همسرش پریسا بخت آورمهناز افشار نیز در صفحه اجتماعی خود نوشت: «افتخارآفرینی در نام آقای فرهادی تنیده شده. اصغر فرهادی برنده بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن برای فروشنده شد. شهاب حسینی هم نامش را برایمان افتخارآفرین کرد. خوشحالم و خوشحالیم اما فراموش نکنیم و یادمان نرود این لحظه ها را.»

 

فاطمه معتمدآریا با انتشار یک فایل تصویری ضمن استثنایی خواندن این اتفاق گفته است: «تبریک می‌گویم این اتفاق را که برای اولین بار دو جایزه همزمان به یک فیلم ایرانی در کن داده شده است.»

 

همچنین جعفر پناهی در تجلیل از کسب این دو جایزه در یادداشت کوتاهی در صفحه خود بیان کرد: «شهاب حسینی تاریخ ساز شد. نخل طلای شهاب حسینی، بزرگترین جایزه برای یک بازیگر در تاریخ سینمای ایران است. تبریک به سینمای ایران، شهاب حسینی و تبریک به اصغر فرهادی برای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه. پیش از این ترانه علیدوستی جایزه پلنگ طلایی لوکارنو و عزت الله انتظامی جایزه هوگوی طلایی شیکاگو و رضا ناجی خرس نقره ای برلین و ... را در سالهای گذشته دریافت کردند.»

 

در بین دیگر هنرمندان رضا درمیشیان هم در متنی انگلیسی به اصغر فرهادی، شهاب حسینی و مردم ایران تبریک گفته است.

 

رضا عطاران هم با انتشار دو تصویر جداگانه در صفحه اینستاگرام خود از لحظه دریافت جایزه توسط اصغر فرهادی و شهاب حسینی به آن ها تبریک گفت.

 

شهاب حسینی، اصغر فرهادی و پریسا بخت آور در فستیوال کنیکی دیگر از پیامهای تبریک به امین تارخ اختصاص دارد که آن را برای شهاب حسینی منتشر کرده است.

 

او در پیام خود نوشته است: «برای شهاب حسینی، زنده باشی. توانی بزرگ بر شانه‌هایت بود و هست که شهاب گونه و پر تاثیر به مردم این دیار نمایاندی و اکنون جهان را به خود نیز خواندی. جایگاهی بلند داری عزیز دل. جایگاهی به بلندای صداقتت و درونی پر خروش.تا به بار نشیند آنچه باید. نخل طلای کن نشانی اندک از آن است تا نشان های بزرگ تر چه باشد. بهترین های خداوند از آن تو که شایسته بهترین هایی.»

 

محراب قاسم‌خانی هم پیامی نسبتاً متفاوت در صفحه ایسناگرام خود نوشته است:‌ «امشب از جوایز جشنواره کن دچار یه جور خوشحالی مضاعفی شدم. خوشحال شدم برای موفقیت اصغر فرهادی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و بقیه گروهشون بخاطر بدست آوردن این جوایز ارزشمند و همین طور خوشحال شدم از ناراحتی بعضی از دوستان که چشم نداشتن این موفقیت ها را ببینند.»

 

اما پرویز پرستویی در سه پست اینستاگرامی جداگانه به سه چهره مطرح این روزهای سینمای ایران تبریک گفته است.

 

این بازیگر خطاب به شهاب حسینی نوشته است: «شهاب عزیز امشب دل اهالی سینمای ایران را شاد کردی. با تمام وجودم بهت تبریک میگم. چرا که این جایزه برازنده توست و درود بر اصغر فرهادی عزیز که باعث شکوفایی سینمای ایران است.»

 

او برای اصغر فرهادی هم نوشته است: «آقای اصغر فرهادی عزیز تبریک تبریک تبریک خدارو شکر سینمای ایران شمارو داره.»

 

پرستویی خطاب به دیگر بازیگر فیلم فروشنده گفته است: «ترانه عزیز اگرچه ما در ایران فیلم را ندیده‌ایم ولی اخبارها نشان دهنده بازی درخشان شما هم هست. مهم اینه که تیمتان برنده شد و ما هم خوشحالیم که سینمای ایران پرچمش بالاست.درود بر همه شما که خوش درخشیدید.»

 

 

اصغر فرهادی و شهاب حسینی در فستیوال کندر ادامه پیام های تبریک به این دو هنرمند، به پیام مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی هم باید اشاره کرد.

 

علیرضا تابش در متن خود نوشته است: «تبریک به آقای اصغر فرهادی سرمایه سینمای کشورمان و آقای سید شهاب حسینی بازیگر ارزنده سینما ، تبریک بمناسبت شبِ پر افتخارِ تاریخ سینمای ایران . شب گذشته وقتی تماشاگران در کن ایستاده چند دقیقه "فروشنده" را تشویق و تحسین کردند، از این حس و انرژی خوب می شد حدس زد که داوران جشنواره کن نمی توانند از کنار این اثر بی توجه بگذرند. این دو جایزه بزرگ، دستاورد عظیمی برای جامعه سینمایی کشورمان است و در عین حال انتظارات را از سینماگران ایرانی بالا می برد. شادی مردم عزیز ایران گوارایشان .»

 

همچنین سید محمود رضوی تهیه کننده «درباره الی» هم با تبریک به فرهادی، حسینی، جامعه هنری و همکاران خود در سینما ابراز امیدواری کرده است که جشنواره کن شروعی برای موفقیتهای جهانی «فروشنده» باشد.

 

علاوه براین سینماگران هیأت مدیره کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران متشکل از محمدامیرباراحمدی، بهزاد صدیقی، اندرانیک خچومیان، سلما سلامتی، جواد عاطفه، شهرام زرگر و اصغر نوری، هم برای موفقیت فیلم فروشنده در جشنواره‌ی فیلم کن پیامی را منتشر کرده که در آن آمده است: « هنرمندان ارجمند و گران‌قدر سینمای ایران: آقایان اصغر فرهادی و شهاب حسینی

 

کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران موفقیت شما را برای دریافت جوایز نخل طلای جشنواره‌ی فیلم کن به شما هنرمندان فرهیخته و گروه فیلم افتخار‌آفرین فروشنده تبریک می‌گوید و سربلندی شما و سینمای ایران را آرزومند است.»

 

یکی دیگر از این پیام‌ها به محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر اختصاص داردکه در آن آمده است: « سینمای ایران باعث سرافرازی مردم است / تبریک به اصغر فرهادی و شهاب حسینی

 

بر کسی پوشیده نیست که سینمای ایران همواره باعث سرافرازی مردم این سرزمین بوده است و تجربه نشان داده که موفقیت هنرمندان در عرصه های مختلف به خصوص سینما مایه فخر و غرور ملی است.

 

من هم به سهم خود، از بالندگی سینمای ایران در عرصه بین الملل خوشحالم و دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و نخل طلای بهترین بازیگر مرد را به اصغر فرهادی کارگردان و فیلمنامه نویس و شهاب حسینی بازیگر فیلم "فروشنده" در شصت و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کن را تبریک می گویم. با آروزی بهترین ها برای سینمای ایران»

 

همچنین احمد مسجدجامعی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات به اصغر فرهادی و شهاب حسینی هم پیامی داده که متن آن به این شرح است:

«شب گذشته سینمای ایران بار دیگر بر خود بالید از درخشش ستاره‌هایش در عرصه‌های جهانی.اصغر فرهادی، کارگردان واقع‌گرا و مولف سینما که در این سال‌ها توانسته است با هنرش، بخشی از توانمندی‌های سرزمین مینویی را به جهان معرفی کند و شهاب حسینی، بازیگر محبوب و محجوب کشورمان که همواره به دنبال بهتر شدن است، برای ایران و برای سینمای نجیب ایران افتخار آفریدند. جشنواره کن، فرصتی بزرگ برای شناساندن و معرفی ایران، فرهنگ و مردم این سرزمین به جهان بود و فرهادی و حسینی با کسب دو جایزه کن به زیبایی این وظیفه ملی را ایفا کردند. کسب این دو جایزه ارزشمند را به اصغر فرهادی که در این سال‌ها با ساخته‌ها و فیلم‌نامه‌هایش، برای سینمای ایران، آبرویی مضاعف کسب و دل مردم را شاد کرد و به شهاب حسینی که جایزه‌اش را به ملت ایران تقدیم کرد و روح پدرش حتما شب گذشته شاد شد، تبریک می‌گویم و یقین دارم که این راه ادامه خواهد داشت.»

 

فیلمنامه نویسان سینمای ایران نیز در پیامی اعلام کرده‌اند که سپاسگزار اصغر فرهادی هستند.

 

در متن پیام هیات مدیره کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران آمده است: «فیلمنامه نویسی کاری بس دشوار و سخت است و دشوار تر اینکه به جهانیان نشان بدهی سینماگران ایرانی این کار را به خوبی انجام می‌دهند. اصغر فرهادی عزیز به خاطر تمام تلاشی که کردی تا ثابت کنی فیلمنامه نویسی در سینمای ما زنده و پویا است و باید به آن افتخار کرد از تو ممنونیم و کسب جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن را به تو تبریک می گوییم.»

 

ابراهیم داروغه زاده،‌ دبیر جشنواره ملی فیلم سلامت نیز یکی دیگر از کسانی است که به دو هنرمند سینمای ایران تبریک گفته است.

 

او در پیام خود اظهار کرده است: «درخشش هنرمندان سینماگر ایران زمین، به حدی طی سالهای گذشته در رویدادهای هنری جهان تکرار شده است که چنانچه اگر در جشنواره یا مناسبتی از سینمای پرافتخار ایران سخنی نباشد شگفت آور است. موفقیت سازندگان فیلم سینمایی" فروشنده" در شصت و نهمین جشنواره معتبر فیلم کن در کشور فرانسه بار دیگر ثابت کرد که زبان گویای سینما میتواند در هر مقطعی از تاریخ، حلقه اتصال میان تمدن ها، تفکرات و در نهایت بشر امروز از سراسر دنیا باشد.

 

جشنواره ملی فیلم «سلامت» که در صدد جلب مشارکت هنرمندان در جهت تولید آثاری ارزشمند با محوریت ترویج فرهنگ سلامت روانی و جسمانی آحاد مردم در کشور است، افتخار دریافت دو نخل طلایی جشنواره مزبور از سوی اصغر فرهادی بزرگوار و سید شهاب حسینی محبوب را خجسته دانسته و خود را در شادی و سرور مردم هنرپرور و هنردوست سرزمینمان شریک می داند.»

 

در متن پیام تبریک حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی هم آمده است:

 

« به نام خداوند زیبایی‌ها، هنرمند گرامی جناب آقای اصغر فرهادی

 

شما و همراهان گرامی‌تان گشودید دفتری از مثنوی معنوی را و خواندید غزلی زیبا از حافظ و سعدی را در بزرگترین رویداد هنری جهان. درجشنواره جهانی فیلم کن. و چه زیبا روایت کردید، بخشش را. و چه تابلوهای زیبایی آفریدید از نگاه عارفانه و راه ورسم یک تمدن کهن به زندگی . لحظه های شورانگیز ورودتان به میان جمعیت مشتاقِ به هیجان آمده از نام ایران، صحنه های زیبایی است که برای همیشه می ماند. دریافت جایزه ارزشمند فیلم نامه در جشنواره جهانی کن غرور آفرین است. این درخشش و پیروزی مبارک باد.

می ستایم همت بلندتان را. ادای احترام می کنم به درخشش ستاره های سینمای ایران . تبریک می گویم هنرنمایی چهره محبوب کشورم ،شهاب حسینی عزیز و دیگر هنرمندانی که این افتخار بزرگ را از آنِ سینمای ایران کردند. این موفقیت را در هنگامه جشن امید، در روز نیمه شعبان به شما و مردم ایران بویژه سینماگران سرزمینمان تبریک می گویم. سینماگرانی که با دستهای خالی اما دلهایی پر از عشق ایران را به گفته دبیر جشنواره کن به «کشور بزرگ سینمای جهان» تبدیل کردند. و نشان دادند که «گرجان عاشق دم زند آتش به این عالم زند.»

 

رضا میرکریمی،‌ مدیر عامل خانه سینما هم که پس از اهدای دو جایزه به فرهادی و حسینی پیام خود را منتشر کرد بیان کرده است: « اصغر فرهادی و شهاب حسینی عزیز

 

به نمایندگی از خود و جامعه اصناف سینمایی ایران موفقیت رشک برانگیزتان را در کسب جوایز پراعتبار جشنواره کن به شما عزیزان و گروه سازنده فیلم افتخار آفرین فروشنده تبریک می گویم و روزگاری پر از سربلندی را از خداوند بزرگ برایتان آرزو دارم.»

 

 

در همین رابطه ببینید

 

 

عکسهای شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، و اصغر فرهادی در فستیوال کن ۲۰۱۶

 

عکسهای ترانه علیدوستی در فستیوال کن ۲۰۱۶

 

عکسهای دست اندرکاران فیلم «فروشنده» در فستیوال کن ۲۰۱۶



 تاريخ ارسال: 1395/3/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.