پرده سینما

انگلیس‌ها یک فیلم فارسی‌زبان را به اسکار فرستادند

پرده سینما







 

 

فیلم زیر سایهفیلم زیر سایه که به زبان فارسی تهیه شده است، برای حضور در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان هشتاد‌و‌نهمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

به گزارش مهر زیر سایه ساخته بابک انوری، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا است که از سوی بفتا به عنوان نماینده بریتانیا در بخش اسکار خارجی‌زبان معرفی شد. به نوشته ورایتی، این فیلم که ژانویه 2016 در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش در آمد، از فردا (جمعه ۲۳ سپتامبر) در بریتانیا و از هفتم اکتبر در آمریکا اکران می‌شود.

فیلم ترسناک زیر سایه بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم خود کارگردان ساخته شده است و نرگس رشیدی، آوین منشادی و بابی نادری بازیگران آن هستند. این فیلم را لوکان تو، اولیور راسکیل و امیلی لئو از کمپانی ویگوام فیلمز تهیه کرده‌اند.

داستان زیر سایه در سال ۱۹۸۸ و در اوج جنگ ایران و عراق رخ می‌دهد. شخصیت‌های اصلی فیلم مادری جوان و دختر خردسالش‌اند که زیر بمباران جنگ جدا از دیگر اعضای خانواده جدا افتاده‌اند. در حالی که آن‌ها تلاش می‌کنند آرامش خود را حفظ کنند، نیروی شیطانی مرموزی وارد آپارتمان‌شان می‌شود و سعی می‌کند روح آن‌ها را تسخیر کند.

جاستین چانگ منتقد ورایتی در نقد این فیلم نوشته است: ترک‌های روی سقف چیزی بیش از پوسیدگی را نشان می‌دهند. زیر سایه تریلر دلهره‌آوری است که داستانش در یک آپارتمان تسخیرشده در تهران در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق اتفاق می‌افتد.

انوری فیلمساز ایرانی در سال ۲۰۱۲ برای فیلم کوتاه دو به اضافه دو نامزد جایزه بفتا شد و با ساخت زیر سایه اولین فیلم بلند داستانی خود را جلوی دوربین برد.

اوایل اکتبر زمان معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اسکار به پایان می‌رسد. نامزدهای هشتاد‌و‌نهمین دوره اسکار ۲۴ ژانویه و برندگان نهایی آن ۲۶ فوریه (۹ اسفند) معرفی می‌شوند.



 تاريخ ارسال: 1395/7/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.