پرده سینما

اعلام انصراف منیر قیدی از نامزدی فیلم فجر

پرده سینما

 







 

 

منیر قیدیمنیره قیدی کارگردان فیلم ویلایی‌ها که برای فیلم‌نامه‌ی این اثر بطور مشترک با ارسلان امیری نامزد دریافت سیمرغ شده بود، از این نامزدی کناره‌گیری کرد.

این هنرمند در متنی که نسخه‌ای از آن را در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت:

«حضور در هر رقابتی و تن دادن به قواعد داوری بخشی مهم از روحیه کمال طلبی و حتی جاه طلبی هر هنرمندی است. اما این حضور هنگامی ارزش دارد که در مواجهه با حسادت، جهالت و بلاهت و حذف، قربانی نشود.

فیلمنامه‌ی ویلایی‌ها روایتی است که به قدر بضاعت خود و به گواه آراء و نظرها و بازخوردهای متنوع، فروتنانه و بی ادعا بر دلِ مخاطبانِ أصلیِ ان نشسته است و سهمِ هنرمندانِ این فیلم را در ادایِ دِین به مقطعِ مهمی از تاریخ این سرزمین و به دست آوردن دلِ خانواده‌های شهدا و جانبازان ِ دریا دل براورد کرده است.

من این دستاوردِ آسمانی را با جدال‌های حقیرانه و کوربینانه‌ی رقابت‌های زمینی‌های در گِل مانده، تاخت نمی‌زنم و به یاد و خاطره‌ی همان "یارانی که غریبانه رفتند از این خانه" ارزش و حرمتِ غریبانگی‌هایی از این دست را در تنهایی خود با زیبایی بیشتری احساس می‌کنم و این حال را به نامزدی‌ها و مرتبه‌های دیگری که در دستِ آدمیانِ ریاکار ، حقیر شده است نمی‌دهم؛ و از سعید ملکانِ عزیز تمنا و استدعا دارم با همان نگاهِ مؤلفانه و حسنِ نیتی که به سینمای ایران دارد ، همچنان به خطر کردن در آزمودن عرصه‌ها و استعدادهای جدید بپردازد و دل قوی داشته و راهش را ادامه دهد که؛"خداوند عزت دهد"_ ارادتمند منیر قیدی.»

 

در حالی منیزه قیدی از نامزدی انصراف داده است که فیلم‌نامه‌ی ویلایی‌ها را ارسلان امیری و منیره قیدی بطور مشترک نوشته‌اند.

مدیر فیلمبرداری و طراح صحنه فیلم خفه‌گی که به ترتیب برای فیلم‌های گشت 2  و بدون تاریخ،بدون امضاء نامزد دریافت سیمرغ بودند نیز اخیرا از ادامه داوری انصراف دادند.

 

 

در همین رابطه بخوانید

 

اعلام انصراف منیر قیدی از نامزدی فیلم فجر

انصراف ۲ نامزد جشنواره‌ی فیلم فجر از ادامه داوری شدن

اعتراض محسن قرایی به نامزدهای بخش سودای سیمرغ: چرا حامد بهداد را کاندید نکردید؟

تصحیح و تفهیم در اعلام نامزدهای جشنواره فجر سی و پنجم!

تهیه‌کننده «فصل نرگس»: مفتخریم در لیست نامزدها نیستیم!


 تاريخ ارسال: 1395/11/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.