پرده سینما

جوایز اسکار در مرحله رای گیری نهایی

پرده سینما

 








 

 

جایزه اسکارمرحله نهایی رای‌گیری از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار آغاز شده و تا شش روز دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، فصل جوایز سینمایی به تدریج به ایستگاه پایانی خود یعنی جوایز سینمایی اسکار رسیده و مرحله رای‌گیری نهایی این جوایز در شاخه‌های گوناگون نیز از تاریخ ۱۳ فوریه آغاز شده و تا ۲۱ فوریه (سوم اسفند) ادامه خواهد داشت و پس از ان باید منتظر اعلام برندگان در مراسم اعطای جوایز اسکار باشیم.

امسال فیلم موزیکال لالالند که پیش از این جایزه گلدن گلوب و بفتا را نیز به دست آورده، با نامزدی در ۱۴ شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر زن، فیلمنامه اصلی و تصویربرداری پیشتار جوایز اسکار است.

پیش از این و در تاریخ جوایز سینمایی اسکار تنها دو فیلم تایتانیک و همه چیز درباره ایو دو فیلمی بودند که در ۱۴ شاخه نامزد جایزه اسکار شده بودند و فیلم مری پاپینز نیز با ۱۳ نامزدی رکورددار فیلم‌های موزیکال بود.

در زمینه کسب جوایز اسکار تایتانیک در کنار فیلم‌های بن هور (۱۹۵۹) و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه با کسب ۱۱ جایزه رکورددار هستند و باید منتظر ماند و دید لالا لند از ۱۴ نامزدی در شاخه‌های گوناگون در نهایت مراسم اسکار را با چند جایزه ترک می‌کند.

پس از فیلم لالا لند، دو فیلم مهتاب و ورود هر کدام با ۸ نامزدی، فیلم‌های منچستر کنار دریا، شیر و ستیغ‌اره‌ای با ۶ نامزدی و حصارها با ۴ نامزدی قرار دارند.

امسال فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران نیز یکی از پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی است و فرهادی برای کسب دومین جایزه اسکار خود با فیلم‌های تونی اردمن (آلمان)، مردی به نام اُو (سوئد)، سرزمین مین (دانمارک) و تنا (استرالیا) رقابت دارد.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار  روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1395/11/27
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

به نظرم فروشنده اثر متوسطی است همینکه به اسکار راه یافته کافیست / همین که سینما تک خالی دارد که اعتبار سینمای ایران است کافیست

4+0-

چهارشنبه 27 بهمن 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.