پرده سینما

«ناخدا» از میان ما رفت! علی معلم درگذشت

پرده سینما

 







سایت پرده سینما این مصیبت بزرگ را به خاندان معلم و جامعه سینمایی ایران تسلیت می گوید

 

علی معلمعلی معلم تهیه‌کننده و مدیرمسوول و صاحب امتیاز مجله «دنیای تصویر» از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، علی معلم ساعاتی قبل به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت.

سایت دنیای تصویر در اطلاعیه‌ای نوشت:

«خانواده «دنیای تصویر» پدرش را از دست داد

 سینما به ما یاد داده که زندگی یعنی لحظات توامان شادی و غم، ولی هرگز  فکر نمی‌کردیم روزی برسد که قرار باشد بدترین خبر ممکن را در «دنیای تصویر» منتشر کنیم. دقایقی قبل علی معلم، مدیر مسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر، بنیان‌گذار جشن سینمایی تلویزیونی حافظ، مدرس، مجری و برنامه‌ساز و تهیه‌کننده‌ی سینما در سن 54 سالگی و در پی حملۀ قلبی، دار فانی را وداع گفت.

علی معلم سال 1341 در دامغان متولد شد. در رشته‌ی سینما تحصیل کرد، در دهه‌ی شصت فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال 71 با تاسیس ماهنامه «دنیای تصویر» فصل تازه‌ای را در مطبوعات و رسانه‌های سینمایی رقم زد.

معلم که به واسطه‌ی تولید و اجرای برنامه‌هایی چون «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و ...به چهره‌ای شناخته شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، اولین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ی سینمای کشور افزود.

فعالیت معلم فقط به عرصه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها محدود نمی‌شد شوکران، گاوخونی، ازدواج به سبک ایرانی و آل از جمله تجربیات موفق او در مقام تهیه‌کنندگی بود. دریافت مدرک دکتری افتخاری به پاس فعالیت‌هایش در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نیز یکی دیگر  از عناوین  متعدد او به شمار می‌رفت.

گرچه هنوز نتوانسته‌ایم این خبر تلخ را باور کنیم،  درگذشت علی معلم را به خانواده‌ی فرهنگ و هنر ایران تسلیت می‌گوییم.»



 تاريخ ارسال: 1395/12/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>روژان موسوی:

تسلیت به جامعه هنری و مردم.

4+0-

سه‌شنبه 24 اسفند 1395



>>>سعید مهرپور:

واپسین روزهای سال درگذشت کهنه کار سینما خیلی متاسفم / در اختامیه جشنواره هاتف علیمردانی گفت قدر علی معلم را بیشتر بدانیم اما عجل مهلت نداد / بدرورو مرد روزهای سخت یادت همیشه سبز / امیدوارم دوستانت راهت را ادامه دهند / یا علی

7+0-

سه‌شنبه 24 اسفند 1395



>>>مسعود:

آقای علی معلم یک کارشناس و شخصیتی منحصر به فرد و تا آینده ای دور تکرار نشدنی در عرصه نقد و تحلیل سینمای ایران بود، فقدان ایشان شاید در حد از دست رفتن بخشی از سینمای ایران باشد. اشراف کامل ایشان به سینمای روز جهان ، شناخت جامع از کلیه مسائل پیرامونی سینمای ایران و تحلیل های درست با گفتاری بسیار جذاب از ایشان شخصیتی بی نظیر در عرصه نقد سینما ساخته بود. حیف، واقعا حیف که چه زود این مرد شریف و یگانه را از دست دادیم. من جای خالی ایشان را تا سال های سال در سینمای ایران خالی می بینم. خدایش رحمت کند.

9+0-

سه‌شنبه 24 اسفند 1395



>>>کاوه قادری:

((یا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّکَ راضیةً مَرضیة فَادخلی فِی عِبادی وَادخلی جَنََّتی)). تسلیت به سینمای ایران و خاصه اهل قلم سینمای ایران برای این مصیبت جانسوز و غیرقابل باور.

7+0-

دوشنبه 23 اسفند 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.