پرده سینما

رکورد فروش آغازین تاریخ سینما شکسته شد

پرده سینما

 






 

 

پوستر فیلم سریع و خشمگین 8جدیدترین فیلم از مجموعه سریع و خشمگین در اولین هفته اکران به فروش چشمگیر ۵۳۲ میلیون دلاری دست یافت و رکورددار جدید تاریخ سینما شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، سریع و خشمگین هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های هیجانی سریع و خشن در اولین هفته اکران خود به فروش جهانی ۵۳۲ میلیون دلار دست یافت و با پیشی گرفتن از فروش آغازین ۵۲۹ میلیون دلاری جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد در سال ۲۰۱۵، رکورددار فروش آغازین تاریخ سینما نام گرفت.

این فیلم در آخر هفته میلادی اکران خود را در  ۶۳ بازار بین‌المللی آغاز کرد و با قرار گرفتن در صدر گیشه فروش در تمامی کشورها در مجموع به فروشی باغ بر ۴۳۲ میلیون دلار در گیشه بین‌الملل دست یافت و در سینماهای آمریکا نیز در هفته نخست اکران ۱۰۰ میلیون دلار فروخت تا فروش جهانی ۵۳۲ میلیون دلاری و فراتر از انتظارها را در اکران آغازین تجربه کند.

سینماهای چین با رقم زدن فروش ۱۹۰ میلیون دلاری بهترین بازار خارجی قسمت جدید سریع و خشمگین بودند و تقریبا دو برابر بیشتر از سینماهای آمریکا فروختند.

کمپانی یونیورسال که توزیع جهانی این فیلم را بر عهده دارد، روز جمعه اعلام کرد مجموع فروش بین‌المللی خود را در سال ۲۰۱۷ از مرز یک میلیارد دلار گذرانده است تا برای یازدهمین سال پیاپی به فروشی بیش از یک میلیارد دلار برسد.

از دیگر بازارهای پرفروش سریع و خشمگین به غیر از چین و آمریکا می توان به مکزیک (۱۷.۸ میلیون دلار)، بریتانیا (۱۷)، روسیه (۱۴.۱)، آلمان (۱۳.۶)، برزیل (۱۲.۸)، فرانسه و کره جنوبی (۱۰.۵) و هند با فروش ۱۰.۴ میلیون دلار اشاره کرد.

داستان سریع و خشمگین درباره زنی مرموز با بازی چارلیز ترون است که شخصیت اصلی فیلم با بازی ون دیزل را متقاعد به پیوستن به دنیای تبهکاری می‌کند.

فیلمبرداری جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های اکشن و هیجانی سریع و خشمگین از تابستان امسال آغاز شد و در آن علاوه بر وین دیزل و چارلیز ترون، دواین جانسون، تیرس گیبسون و مایکل رودریگوئز نقش‌های خود را در قسمت جدید نیز تکرار کرده‌اند و هلن میرن بازیگر برنده اسکار نیز، چهره تازه ورود به این مجموعه فیلم است.

کارگردانی سریع و خشمگین ۸ که با هزینه تولید ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است را گری گِری و تهیه‌کنندگی آن را وین دیزل و نیل مورتیز بر عهده دارند.

قسمت هفتم از سری فیلم‌های اکشن و هیجانی سریع و خشن در سال ۲۰۱۵ به فروش ۱/۵۱ میلیارد دلار دست یافت تا عنوان ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را پس از آواتار، تایتانیک، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، دنیای ژوراسیک و انتقام جویان به نام خود ثبت کند.

مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین تاکنون به مجموع فروش بیش از ۳.۹ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته است.



 تاريخ ارسال: 1396/1/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.