پرده سینما

«همه می دانند» از رقابت اسکار خارجی بازماند

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

همه می دانندسینمای اسپانیا در نهایت فیلم فهرمانان را به عنوان نماینده سینمای خود در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۹ برگزید.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، کمدی-درام قهرمانان به کارگردانی خاویر فِسر در حالی به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در اسکار ۲۰۱۹ از سوی آکادمی فیلم این کشور انتخاب شد که دو فیلم همه می‌دانند به  کارگردانی اصغر فرهادی و غول پیکر ساخته مشترک آیتور آرگی و ژان گارانو نیز دو کاندید دیگر نمایندگی سینمای اسپانیا در این رویداد سینمایی بودند.

فیلم اسپانیایی زبان همه می دانند که از تاریخ ۱۲ سپتامبر (بیست و یکم شهریورماه) در ۲۳۶ سینمای اسپانیا  اکران عمومی خود را آغاز می کند به سبب دارا بودن عوامل عمدتا اسپانیایی شانس حضور به عنوان نماینده سینمای اسپانیا را در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار داشت.

اما فیلم قهرمانان که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم مادرید ۲۰۱۸ تجربه کرده بود درباره یک مربی بسکتبال است که پس از ارتکاب به جرمی به انجام خدمات عمومی محکوم می شود و باید یک تیم بستکتبال متشکل از معلولین ذهنی را هدایت کند. این فیلم با بازی بسیاری از بازیگران آماتور و دارای معلولیت ساخته شده است.

سینمای اسپانیا یکی از پرافتخارترین کشورها در عرصه اسکار خارجی است و تاکنون چهار بار موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده است که آخرین بار آن به سال ۲۰۰۴ و با فیلم دریای درون به کارگردانی  آلخاندرو آمنابار و با بازی خاویر باردم بازمی‌گردد. پیش از آن خوزه لوئیس گارسی در سال ۱۹۸۲ با فیلم آغازی دوباره، فرناندو تروئبا در سال ۱۹۹۳ با فیلم روزگار خوش و پدرو آلمادوار در سال ۱۹۹۹ با فیلم همه چیز درباره‌ مادرم جایزه اسکار خارجی را برای سینمای اسپانیا به ارمغان آوردند.

قهرمانانآخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشورها مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ روز اول اکتبر ۲۰۱۹( ۹ مهرماه) اعلام شده است.

همچنین بر اساس قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۷ (۹ مهر ۱۳۹۶) تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۸ مهر ۹۷) حداقل به مدت ۷ روز در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ی اسکار روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در لس آنجلس برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1397/6/17
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>عبدالله:

«همه می دانند» تنها فیلمی بود که اگه از سوی ایران معرفی میشد، میتونست تهیه کننده قوی گیر بیاره و خوب پرزنت بشه و شاید جزو کاندیداهای اصلی هم باشه. با اتفاقی که افتاد میشه گفت سینمای ایران امسال هم شانسی برای تصاحب اسکار نخواهد داشت.

0+0-

شنبه 17 شهريور 1397




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.