پرده سینما

کاشف بروس لی در سینما درگذشت

پرده سینما










ریموند چو  و بروس لیریموند چو تهیه‌کننده بزرگ هنگ‌کنگی که چهره‌هایی چون بروس لی و جکی چان را به سینمای جهان معرفی کرد، در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، ریموند چو که کمک زیادی به شکل‌گیری ژانر فیلم‌های رزمی کرد و استعدادهای بزرگ هنگ‌کنگی را در عرصه بین‌المللی به سینما معرفی کرد، در ۹۱ سالگی درگذشته است.

چو ابتدا یک روزنامه‌ ‌نگار بود و سپس کار خود را به عنوان مسئول تبلیغات با کمپانی «برادران شا» شروع کرد که صدها فیلم ساخت و ژانر فیلم‌های کنگ‌فو را به محبوبیت رساند.

ریموند چو سپس به عرصه تهیه‌کنندگی وارد شد و زمانی که از کیفیت بد برخی آثار کمپانی «شا» ناامید شده بود، کمپانی فیلمسازی خود را در سال ۱۹۷۰ با عنوان «گلدن هاروست» تاسیس کرد.

وی خیلی زود از کمپانی «شاو» پیشی گرفت و نام خود را بیش از پیش با سبک فیلم‌های رزمی شناساند و در سال ۱۹۷۱ پس از دیدن بروس لی در یک شوی تلویزیونی با او قرارداد همکاری بست.

ریموند چو و کمپانی «گلدن هاروست» قرارداد ساخت سه فیلم را با بروس لی امضاء کردند که هر کدام رکورد فروش سینماهای هنگ کنگ را شکست. پس از این سه فیلم، اژدها وارد می‌شود به عنوان اولین فیلم رزمی چینی به تهیه‌کنندگی یک کمپانی بزرگ هالیوودی ساخته شد و با هزینه ۵۰۰ هزار دلاری در نهایت ۴۰ میلیون دلار فروخت. بروس لی به شکل غم‌انگیزی در فاصله چند روز به اکران فیلم در سال ۱۹۷۳ درگذشت.

ریموند چو و بروس لیمرگ بروس لی خلاء بزرگی در نقش قهرمان فیلم‌های رزمی ایجاد کرد و استعدادهای جوانی در تلاش برای پر کردن جای بروس لی بودند که یکی از آنها جکی چان یک بدلکار بود که در سال ۱۹۷۹ با ریموند چو قرارداد همکاری امضاء کرد و با بازی در چندین فیلم کمدی رزمی به یک سوپراستار در آسیا بدل شد.

پس از آن ریموند چو زمان و هزینه زیادی را صرف معرفی جکی چان به مخاطبان غربی کرد و پس از یکی دو شکست تجاری سرانجام در سال ۱۹۹۵ و با فیلم غرش در برانکس توانست جکی چان را به شهرت جهانی برساند. این فیلم در ۱۷۰۰ سالن سینمای آمریکا اکران شد و ۳۲.۴ میلیون دلار هم فروخت و تبدیل به موفق‌ترین فیلم تاریخ هنگ‌کنگ در هالیوود شد. سه سال بعد چان در فیلم ساعت شلوغی با کریس تاکر همبازی شد و نام خود را به عنوان یک بازیگر تثبیت کرد.

ریموند چو همچنین اولین بار نسخه سینمایی لاک‌پشت‌های نینجا را با اقتباس از کتاب‌های مصوری به همین نام به سینما آورد، در حالی که هالیوود ساخت این فیلم را نپذیرفته بود.

کمپانی گلدن هاروست آخرین فیلم خود را در سال ۲۰۰۳ ساخت و ریموند چو نیز چند سال بعد سهام کمپانی خود را به یک تاجر چینی فروخت که نام کمپانی را به  Orange Sky Golden Harvest تغییر داد.



 تاريخ ارسال: 1397/8/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.