پرده سینما

عذرخواهی بازیگر سرشناس به خاطر کاربرد سهوی کلمه‌ای نژادپرستانه

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویگو مورتنسنمهر نوشت: ویگو مورتنسن به دلیل استفاده از یک واژه نژادپرستانه در جلسه پرسش و پاسخ فیلم کتاب سبز عذرخواهی کرد.

 ویگو مورتنسن بازیگر نامزد جایزه اسکار که در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم کتاب سبز از واژه نژادپرستانه «کاکاسیاه» استفاده کرده بود، عذرخواهی کرد و قول داد که دیگر آن کلمه را بر زبان نیاورد.

ویگو مورتنسن بازیگر مشهور فیلم های ارباب حلقه ها و قول های شرقی در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم کتاب سبز که در روز چهارشنبه ۸ نوامبر برگزار شد، به همراه ماهرشالا علی همبازیش در فیلم، در مورد چگونگی دوستی چندنژادی درون فیلم و بحث نژادپرستی در آمریکا صحبت می کرد که با توجه به گزارش هالیوود ریپورتر، برای بیان کردن یک نکته درباره پیشرفت و ترقی از واژه نژادپرستانه «کاکاسیاه» به صورت کامل استفاده کرد. (این عبارت تحقیرآمیز برای سیاهپوست ها شناخته می شود و از درج کامل آن حتی در این خبر نیز خودداری شده است.)

مورتنسن در این جلسه گفته بود: برای مثال، هیچ کس الان نمی گوید «کاکاسیاه». پس از گفتن این واژه از سوی مورتنسن حاضران در جلسه حیرت زده شده بودند.

روز پنجشنبه ۹ نوامبر، یک روز بعد از این اتفاق مورتنسن طی یک بیانیه رسماً از به کار بردن این واژه عذرخواهی کرد. او گفت: گرچه قصد و نیت من این بود که قاطعانه علیه نژادپرستی صحبت کنم اما باید بگویم من حق ندارم حتی  آسیبی را که شنیدن این کلمه در هر شرایطی وارد می کند، تصور بکنم. من از این کلمه چه در جمع خصوصی و چه در جای عمومی استفاده نمی کنم. بسیار متاسفم که شب گذشته از این کلمه به صورت کامل استفاده کردم. قول می دهم که دیگر آن را بر زبان نیاورم.

 



 تاريخ ارسال: 1397/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.