پرده سینما

جعفری جوزانی: کار هنرمندان افشای حقیقت است

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

مسعود و سحر جعفری جوزانیهمزمان با روز جهانی ایدز عصر دیروز (۱۱ آذر) نشست نقد و بررسی و نمایش فیلم پشت دیوار سکوت با حضور مسعود جعفری جوزانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، مسعود جعفری جوزانی  کارگردان پشت دیوار سکوت بعد از نمایش این فیلم گفت: این واقعیت تلخ وجود دارد که گروهی از ما که به دلایل نه چندان قابل توجیه، روی صندلی‌های حامل قدرت می‌نشینیم و برای مردم تصمیم‌های بیهوده و گاهی خطرآفرین می‌گیریم.

وی ادامه داد: تفاوت سینما و هنرمندان با بیشتر سیاستمداران در همین نگرش و جمله نهفته است، که کار بیشتر سیاستمداران کتمان حقیقت، ولی کار هنرمندان افشا و تاباندن نور به حقیقت و قراردادن آن در مظان افکار عمومی است.

وی همچنین گفت: گذشته نشانگر این واقعیت است که کتمان حقیقت، جهل و تاریکی و خرافات به همراه دارد چراکه آدم جاهل و خرافاتی از هر پدیده ناشناخته هیولا درست می‌کند؛ این هیولاهای خیالی زائیده ذهن خرافاتی بیمار است. جهل ترس به‌وجود می‌آورد. آدم جاهل، از هر چیزی می‌ترسد. اما آدم‌های دانا و دانشمند وآدم عاقل هر پدیده ترسناکی را زیر میکروسکوپ قرار می‌دهد؛ اطرافش را می‌سنجد و برایش چاره‌ای می‌اندیشد و از آن پلکانی به وراء و تکامل انسان برمی‌دارد. در نتیجه، علم پدید می‌آید. من باور دارم انسان بر هر چیزی در این عالم فائق خواهد آمد. حقیقت، علم و پدیدآوردنده افکارنوین است. و خوشبختانه من این واقعیت را دیده‌ام و هیچ نگرانی ندارم.

کارگردان سریال در چشم باد  اظهار داشت: در حوزه بیماری ایدز یا «اچ آی وی/ ایدز» HIV / Aids با چشمان خود دیدم که در داخل ایران، جوان‌هایی هستند که با همه وجودشان داوطلب شده‌اند تا آن را ریشه‌کن کنند و بیماران را به زندگی اجتماعی برگردانند. برای من بسیار شیرین و جذاب بود وقتی دریافتم که بیشتر این داوطلبان زنان دلاور وطنم هستند.

وی ادامه داد: آنها بدون ترس به خانه این بیماران رفت و آمد می‌کنند. طبیعی است که امثال من تحت تأثیر این همه خلوص و شهامت مددکاران قرار بگیریم. کاری که ما در سینما انجام می‌دهیم همین است. وقتی  به حقیقتی پی می‌بریم؛ همه تلاش و کوشش خود را بکار می‌گیریم تا آن را آشکار کنیم. یعنی به جای پنهان کاری درد را به مردم نشان بدهیم. کار ما سبب می‌شود سلول‌های فعال جامعه، کنش و کسانی که به دنبال حقیقت هستند؛ خودشان بقیه کارها را به پیش ببرند. ما با ساخت پشت دیوار سکوت در جامعه تابوی ایدز را شکستیم؛ و نشان دادیم که هر تابویی به‌راحتی شکسته می‌شود.

 



 تاريخ ارسال: 1397/9/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.