پرده سینما

«روزهای نارنجی» بهترین فیلم جشنواره «پیونگ یانگ» شد

پرده سینما


 

 







در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ در کره شمالی که شامگاه 5 مهر ماه در خانه بین المللی سینمای پیونگ یانگ با حضور نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی، علاقه‌مندان به هنر، جامعه دیپلماتیک مقیم و مقامات فرهنگی این کشور برگزار شد، فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی جایزه بزرگ بهترین فیلم را از آن خود کرد.  هفدهمین جشنواره فیلم پیونگ یانگ یک رویداد بسیار بین‌المللی فرهنگی کره شمالی برای گسترش مناسبات دوستانه با جامعه بین‌المللی است که از سال ۱۹۸۷ میلادی، ابتدا ویژه کشورهای در حال رشد و حالا کاملا بین‌المللی و متنوع‌تر، برگزار می‌شود.فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی در جشنواره فیلم پیونگ یانک کره شمالی موفق به دریافت جایزه بزرگ بهترین فیلم شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ در کره شمالی که شامگاه 5 مهر ماه در خانه بین المللی سینمای پیونگ یانگ با حضور نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی، علاقه‌مندان به هنر، جامعه دیپلماتیک مقیم و مقامات فرهنگی این کشور برگزار شد، فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی جایزه بزرگ بهترین فیلم را از آن خود کرد.

هفدهمین جشنواره فیلم پیونگ یانگ یک رویداد بسیار بین‌المللی فرهنگی کره شمالی برای گسترش مناسبات دوستانه با جامعه بین‌المللی است که از سال ۱۹۸۷ میلادی، ابتدا ویژه کشورهای در حال رشد و حالا کاملا بین‌المللی و متنوع‌تر، برگزار می‌شود.

آثار و هنرمندان سینمای ایران در دوره‌های مختلف این جشنواره که از سال ۲۰۰۲ دوسالانه شده و هر دو سال یک بار در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، جوایز متعددی را دریافت کرده‌اند.

«روزهای نارنجی» که اولین فیلم بلند سینمایی آرش لاهوتی است که روایت آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.

هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.

تهیه کننده فیلم «روزهای نارنجی» علیرضا قاسم‌خان، مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح شهنام شهباززاده و عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.



 تاريخ ارسال: 1398/7/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.