پرده سینما

سوفیا کاپولا و همکاری مجدد با بیل موری در فیلم «رو به زوال»

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

کارگردان «گمشده در ترجمه» از پروژه‌ جدیدش که با همکاری بیل موری شکل ‌گرفته است، برای نخستین بار حرف زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، سوفیا کاپولا کارگردان تحسین شده برای نخستین بار درباره فیلم مستقلش «رو به زوال» صحبت کرد.

این فیلم که یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی است که علاقه‌مندان به سینمای مستقل در انتظار آن هستند، پس از مدت‌ها حاصل همکاری این کارگردان برنده اسکار با بیل موری به عنوان بازیگر است. این دو در فیلم «گمشده در ترجمه» با هم همکاری کرده بودند و سال ۲۰۱۵ نیز در برنامه ویژه کریسمس برای نت‌فلیکس با هم دوباره همکار شده بودند.

اما کمدی-دارم «رو به زوال» که هنوز اکران نشده نخستین همکاری سینمایی این ۲ پس از فیلم «گمشده در ترجمه» است که با آن کاپولا برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و فیلم هم نامزدی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر را برای بیل موری کسب کرد.

کاپولا با شرکت در یک نشست آنلاین درباره جزییات فیلم جدیدش صحبت کرد.

وی گفت: بیل موری و رشیدا جونز بازیگران این فیلم هستند و در نقش یک پدر و دختر بازی می‌کنند. دختر با تاجر موفقی که مارلون وایانز نقشش را ایفا کرده ازدواج کرده است. وی بسیار سفر می‌کند و منشی زیبایی دارد که همسرش را مشکوک کرده است. پدر که فردی خوشگذران بود به بدگمانی او دامن می‌زند زیرا مردان را از زاویه دید خودش می‌بیند.

کاپولا در ادامه گفت این فیلم به نوعی جدالی است بین دو نسل و به نحوه نگاه دو نسل و تاثیر والدین بر روابط زندگی فرندان آنها می‌پردازد.

به گفته کاپولا فیلمبرداری این فیلم مدتی پیش تمام شد.

«رو به زوال» اولین پروژه‌ای است که با همکاری اپل تی‌وی پلاس و استودیوی A۲۴ ساخته شد. کاپولا با فیلم «حلقه بلینگ» با A۲۴ همکاری کرده بود.

روشن نیست این فیلم پیش از اینکه در اپل تی‌وی پلاس ارایه شود چند هفته روی پرده سینماها می‌رود.

کاپولا هم تاکید کرده مخالفتی با سرویس‌های استریمینگ ندارد ولی برایش رابطه سینما و سرویس استریمینگ اهمیت دارد و سعی در درک این رابطه دارد.

وی در این زمینه گفت: به نظرم جالب است که دیگر لازم نیست فیلم شما حداقل ۹۰ دقیقه باشد و می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر باشد. وی افزود: حتی می توانی کاری را در سه بخش انجام دهی و امکان انجام کارهای مختلفی را ایجاد کرده است. اما آن را خیلی سینما به عنوان سنتی‌اش، نمی‌دانم.

تاریخ اکران «رو به زوال» هنوز مشخص نشده است.



 تاريخ ارسال: 1399/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.