پرده سینما

دلایل فروش بی‌سابقه فیلم‌ها در نوروز چه بود؟

پرده سینما

 

 


 

 

 

 

 

فروش بی‌سابقه فیلم‌ها در نوروز سخنگوی انجمن سینماداران، نشاط مردم بعد از انتخابات مجلس، چیدمان مناسب فیلم‌های نوروزی و تبلیغات ماهواره را از جمله عواملی دانست که باعث استقبال گسترده مردم از فیلم‌های نوروزی شده است.

محمد قاصداشرفی درباره دلایل استقبال مردم از فیلم‌های نوروزی به ایسنا گفت: این موضوع چند دلیل دارد و همان گونه که دولت آقای روحانی در برجام موفق شد، برجام دوم، انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که باعث شد مردم با روحیه‌ای شاد سال جدید را آغاز کنند و همین نشاط در استقبال آنان از فیلم‌های نوروزی تأثیرگذار بود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر چیدمان فیلم‌های نوروزی خوب بود همچنان که کارشناسان سینما پیش‌تر هم گفته بودند، سطح کیفی فیلم‌های جشنواره فجر پارسال از متوسط به بالاست.

اشرفی با اشاره به وضعیت تبلیغ و اطلاع‌رسانی فیلم‌ها در دوره‌های گذشته یادآور شد: قبل‌تر فیلم‌ها به خوبی معرفی نمی‌شدند اما در حال حاضر با توجه به تبلیغات ماهواره‌ها، فیلم‌ها به خوبی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند. ضمن اینکه مردم فیلم‌های نوروزی را دوست داشتند و اعتراضی درباره فیلم خاصی نداشتند، در حالی که پیش‌تر بعضی فیلم‌ها ضعیف بودند.

به اعتقاد این سینمادار، تبلیغات دهان به دهان از سوی تماشاگران نیز در جذب مخاطب سینما در نوروز امسال تأثیر زیادی داشته است.

اشرفی در ادامه ابراز امیدواری کرد: سال 95 سال خوبی برای سینماگران باشد و از امسال به عنوان سال رابطه دو طرفه میان مردم و سینماگران یاد کرد.

مدیر سینما ماندانا یادآور شد: در گذشته چشم‌مان به دولت و کمک‌های دولتی بود اما حالا دیگر چشم‌مان به مردم است که از فیلم‌ها حمایت می‌کنند و باعث می‌شوند چرخه تولید سینما رونق بگیرد.

اشرفی افزود: خوشحالم استقبال امسال نشان داد که در گذشته نیز تحلیل سینماداران از فروش فیلم‌ها نادرست نبود، وقتی که اعلام می‌کردند فیلم‌ها فروش ندارند، سخنان‌شان بیهوده نبود. همچنان که امسال اعلام کرده‌اند که فیلم‌ها به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است چون برای سینمادار منفعتی ندارد که به دروغ بگوید؛ فیلم‌ها مورد استقبال قرار نگرفته‌اند.

او همچنین به تمام کارکنان سینماها خسته‌ نباشید گفت که گرچه تعطیلات نوروزی در کنار خانواده‌هایشان نبوده‌اند، اما در کنار خانواده بزرگتری به نام مخاطبان سینما بوده‌اند و به خوبی به آنان سرویس داده‌اند.

محمدقاصد اشرفی در پایان به تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگانی که فیلم‌هایشان با استقبال تماشاگران روبرو شده و سرمایه‌شان به خوبی بازگشته است، تبریک گفت.



 تاريخ ارسال: 1395/1/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

به نظر من اصلی ترین دلیل استقبال از آثار نوروزی تنوع ژانر است و بس.

2+0-

يكشنبه 15 فروردين 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.