پرده سینما

جنگ ستارگان با یک میلیارد دلار فروش، از «یک مانگای کودکانه» ژاپنی شکست خورد!

پرده سینما

 







 

 

 

پوستر فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزدفیلم جنگ ستارگان به آمار فروش یک میلیارد دلاری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود که قسمت هفتم از این مجموعه پرفروش است، در حالی که پنج شنبه ۴۷.۶ میلیون دلار فروخته بود، تا شنبه پیش به رقم ۸۱۳.۵ میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که امروز از مرز یک میلیارد دلار بگذرد.

این فیلم در همین چند روزی که از اکران اش می‌گذرد رکوردهای متعددی بر جای گذاشته که رکورد فروش ۳۹۱.۱ میلیون دلاری در هفته افتتاحیه فیلم در آمریکای شمالی از جمله آنهاست. تاکنون این رکورد با رقم ۳۸۰.۳ میلیون دلار متعلق به قسمت سوم جنگ ستارگان بود.

جنگ ستارگان تا همین حالا از رکورد دنیای ژوراسیک نیز عبور کرده که به این رقم در روز هشتم و نهم اکران اش در ماه ژوئن امسال رسیده بود.

انتظار می‌رود این فیلم بتواند رکورد دنیای ژوراسیک را که در هفته دوم اکران اش فروشی معادل ۱۰۶.۶ میلیون دلار داشت، نیز بشکند.

برمبنای آخرین آمار این فیلم تاکنون در بریتانیا ۸۲.۹ میلیون دلار، در آلمان ۴۱.۳ میلیون دلار، در فرانسه ۳۶.۵ میلیون دلار، در استرالیا ۲۹.۲ میلیون دلار و در ژاپن ۲۳.۸ میلیون دلار فروش کرده است.

این فیلم در مکزیک ۱۵.۱ میلیون دلار، در روسیه ۱۴.۹ میلیون دلار، در اسپانیا ۱۳.۹ میلیون دلار، در برزیل ۱۲ میلیون دلار، در کره جنوبی ۱۱.۵ میلیون دلار، در سوئد ۸.۷ میلیون دلار و در لهستان ۶.۳ میلیون دلار فروش کرده است.

 

رکوردهای این فیلم تا کنون عبارت است از:

 

سریع‌ترین آمار رسیدن به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری (در روز نخست)

 

سریع‌ترین آمار رسیدن به فروش ۱۵۰ میلیون دلاری (در روز دوم)

 

سریع‌ترین آمار رسیدن به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری (در روز سوم)

 

سریع‌ترین آمار رسیدن به فروش ۲۵۰ میلیون دلاری (در روز چهارم)

 

سریع‌ترین آمار رسیدن به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری (در روز پنجم)

 

سریع‌ترین آمار رسیدن به فروش ۳۵۰ میلیون دلاری (در روز ششم)

 

بالاترین فروش در سه روز با کسب رقم ۲۴۷.۹ میلیون دلار

 

بالاترین فروش در چهار روز با کسب رقم ۲۸۸.۱ میلیون دلار

 

بالاترین فروش در پنج روز با کسب رقم ۳۲۵.۴ میلیون دلار

 

بالاترین فروش در ۶ روز با کسب رقم ۳۶۳.۵ میلیون دلار

 

بالاترین فروش در هفته افتتاحیه با رقم ۳۹۱.۱ میلیون دلار

 

 

جنگ ستارگان در ژاپن از یک مانگای کودکانه شکست خورد

 

یک مانگای کودکانهدر حالی که قسمت هفتم جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود در سراسر جهان با قدرت تمام جلو می‌رود، در ژاپن این فیلم از یک مانگای کودکانه شکست خورد.

مهر به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد ، در حالی که سراسر گیشه‌های سینماهای جهان در تسخیر فیلم جدید از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان است و تب این فیلم همه جا را گرفته، ژاپنی‌ها به تماشای یک مانگای کودکانه نشسته‌اند.

در ژاپن آخرین قسمت از یک افسانه علمی تخیلی در قالب انیمیشن به فیلم پرفروش روز بدل شده است. قسمت آخر انیمیشن یو-کی فیلم نگاه می‌کند ۲: شاه انما و ۵ داستان، نیان! دومین فیلم بر مبنای بازی ویدیویی مردم پسند یو-کی تماشا می‌کند است که به فیلم پرفروش باکس آفیس بدل شده است.

این انیمیشن ژاپنی با فروش ۹۷۵ هزار بلیت در مقایسه با جنگ ستارگان که ۸۰۰ هزار بلیت فروخته، موفق شده است تا فیلم پرفروش هفته شود. با این حال با توجه به قیمت بلیت‌های این دو فیلم، این جنگ ستارگان بوده که درآمد بیشتری کسب کرده و با فروش ۱۰.۳ میلیون دلاری در راس باکس آفیس قرار گرفته، در حالی که انیمیشن ژاپنی ۸.۷۱ میلیون دلار فروش کرده است.

علت توجه بیشتر به این مانگا این است که بیشتر خانواده‌ها با حضور بچه‌هایشان برای تماشا به سینما می‌روند، در حالی که جنگ ستارگان فیلمی برای بزرگسالان است. ​

 


 تاريخ ارسال: 1394/10/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.