پرده سینما

شکست بزرگ «بن هور» ۲۰۱۶ در گیشه سینما

پرده سینما

 






 

 

پوستر نسخه جدید بن هور محصول 2016نسخه جدید و پرهزینه فیلم تاریخی بن هور در اولین هفته نمایش در گیشه، عملکرد بسیار مایوس‌کننده‌ای را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، ورایتی نوشت: فیلم بن هور که با هزینه تولید 100 میلیون دلاری ساخته شده است، در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ناامیدکننده 11.4 میلیون دلار دست یافت که برای فیلمی با این هزینه تولید در اولین هفته نمایش عملکردی فاجعه بار است و می‌توان این فیلم را از حالا یکی از بزرگترین شکست‌های تجاری گیشه تابستانی هالیوود نامید.

فیلم جوخه انتحاری با فروش 21 میلیون دلاری برای سومین  هفته پیاپی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت در سایر کشورهای جهان نیز 38 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را از مرز 570 میلیون دلار عبور داد.

فیلم بن هور که محصول مشترک دو کمپانی «مترو گلدن مایر» و «پارامونت» است را می‌توان جدیدترین قربانی دنباله‌های سینمایی در گیشه تابستان به شمار آورد که همچون فیلم‌های روز استقلال: بازخیز و شکارچیان روح نتوانستند مخاطبان زیادی را جذب سینماها کنند.

این فیلم تاریخی که مورگان فریمن و جک هیوستون از بازیگران اصلی آن هستند در 20 بازار خارجی که به روی پرده رفت نیز چندان پرمخاطب نبود و هفته اول اکران خارجی خود را با فروش 1.7 میلیون دلاری سپری کرد.

رمان بن هور: داستان مسیح برای اولین‌بار در سال 1925 در فیلمی صامت با همین نام اقتباس شد، اما فیلمی که به شهرت جهانی دست یافت نسخه ساخته شده در سال 1959 به کارگردانی ولیام وایلر بود که با بازی چارلتون هستون موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

این فیلم داستان شاهزاده‌ای یهودی به‌نام «جودا بن‌هور» است که ناجوانمردانه به جرم سوءقصد به جان فرستاده «سزار» توسط دوست رومی‌اش دستگیر و به بردگی و بندگی فرستاده می‌شود و دیگر اعضای خانواده‌اش هم به سیاه‌چال فرستاده می‌شوند. او پس از عبور از ماجراهای بسیار به وطن خویش بازمی‌گردد تا انتقام بگیرد و خواهر و مادرش را نجات دهد.

این فیلم برنده 11 جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (چارلتون هستون)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هیو گریفیث)،‌ بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد.



 تاريخ ارسال: 1395/6/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.