پرده سینما

تام هنکس صدرنشین گیشه سینمای جهان شد

پرده سینما

 







 

 

تام هنکسفیلم جدید تام هنکس در اولین هفته نمایش بین‌المللی خود به فروش 50 میلیون دلاری در بازارهای خارجی دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم دوزخ به کارگردانی ران هاوارد و با حضور تام هنکس در نقش اصلی، دو هفته پیش از آغاز نمایش در سینماهای آمریکا در 53 کشور خارجی به روی پرده رفت و فروش 50 میلیون دلاری را برای کمپانی سونی به ارمغان آورد.

این فیلم به عنوان قسمت سوم و دنباله دو فیلم  رمز داوینچی (2006) و فرشتگان و شیاطین (2009) محسوب می‌شود که سومین همکاری ران هاوارد و تام هنکس را قم زده است و نگارش فیلمنامه آن بر عهده دیوید کوئپ و تهیه کنندگی آن بر عهده هاوارد و برایان گریزر بوده است.

دو قسمت قبلی از این مجموعه که هر دو به اقتباس از رمان نوشته دن براون ساخته شده‌اند، در مجموع به فروش 1.2 میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافتند که بخش عمده‌ای از فروش این دو فیلم از محل گیشه خارجی به دست آمد و سهم فروش رمز داوینچی و فرشتگان و شیاطین به ترتیب  540 و  352 میلیون دلار بود.

فیلم دوزخ با بودجه 75 میلیون دلاری که در واقع نیمی از بودجه فرشتگان و شیاطین است، ساخته شده و داستان فیلم با یک مرگ مشکوک آغاز می‌شود و پس از آن شخصیت رابرت لانگدون (تام هنکس) در حالی که مبتلا به فراموشی شده در یک بیمارستان ایتالیایی از خواب بیدار می‌شود و مشخص می‌شود که فردی دیوانه در تلاش است نیمی از جمعیت جهان را نابود کند و لانگدون به کمک یک پزشک (فلیسیتی جونز) امیدوار است حافظه خود را مجددا به دست آورد و از برنامه مرد دیوانه جلوگیری کند.

هنکس پس از هریسون فورد و ساموئل ال.جکسون، سومین بازیگر پولساز تاریخ سینماست، به طوری که تاکنون فیلم‌های او بیش از 4.3 میلیارد دلار فروش داشته‌اند که در این میان پرفروش‌ترین فیلمی که تام هنکس در آن نقش داشته است، انیمیشن داستان اسباب بازی‌های 3 است.

این بازیگر نامدار سینمای جهان پنج نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به همراه چهار جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری در کارنامه سینمایی دارد.

عمر سی، بن فاستر و عرفان خان بازیگر بالیوودی از دیگر بازیگران فیلم دوزخ هستند که قرار است از تاریخ 28 اکتبر در آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و چین اکران خود را آغاز کند.

دوزخ در اولین هفته اکران بین‌المللی خود بهترین عملکرد را با فروش 5 میلیون دلاری در ایتالیا رقم زد و سینماهای آلمان و روسیه نیز هرکدام 4.4 میلیون دلار، انگلیس 3.8 میلون دلار و اسپانیا و هلند نیز به ترتیب 2 و 1.2 میلیون دلار برای این فیلم فروش داشتند.

اما در گیشه بین‌الملل فیلم خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب به کارگردانی تیم برتون با کسب 23.5 میلیون دلار در 73 بازار خارجی جایگاه دوم پرفروش‌های سینمای جهان را به خود اختصاص داد و مجموع فروش گیشه بین‌الملل خود را به بیش از 130 میلیون دلار افزایش داد.

  

فیلم BFG یا غول بزرگ مهربان ساخته استیون اسپیلبرگ نیز در این هفته 23 میلیون دلار در 17 کشور فروخت و جمع فروش خارجی خود را به 89 میلیون دلار رساند.

  



 تاريخ ارسال: 1395/7/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.