پرده سینما

اکران «جنگ ستارگان» جدید آغاز شد/ فروش۹۰ میلیون دلاری در یک روز

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

کری فیشر همچنان در نقش لیا اورگانا دیده می‌شود. وی با استفاده از فوتیج‌های دیده نشده از «نیرو برمی‌خیزد» و «آخرین جدای» در فیلم ظاهر شده است.

 

 

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» موفق شد تا تنها در روز جمعه فروشی ۹۰ میلیون دلاری را ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با اکران جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» با عنوان «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» که کارش را از این آخر هفته شروع کرد، فیلم موفق شد تا ۹۰ میلیون دلار تنها در روز جمعه بفروشد. به این ترتیب می‌توان گفت پیش‌بینی فروش ۱۹۵ میلیون دلاری برای اولین آخر هفته اکرانش عملی خواهد شد.

فروش این فیلم در روز جمعه ششمین روز افتتاحیه پرفروش در همه تاریخ شد و پس از «هری پاتر و قدیسان مرگبار: بخش دوم» قرار گرفت که ۹۱ میلیون دلار در روز افتتاحیه‌اش در سال ۲۰۱۱ کسب کرد.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» و «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» هر ۲ بالاتر از این فیلم قرار گرفته بودند و به ترتیب در اولین روز اکرانشان ۱۰۴ و ۱۱۹ میلیون دلار فروش کرده‌بودند. این دو فیلم اکنون چهارمین و دومین افتتاحیه‌های پرفروش همه تاریخ را به نام خود کرده‌اند.

این در حالی است که فیلم جدید که در ۴۴۰۶ سالن سینما اکران شده،، در عین حال آخرین فصل از افسانه اسکای واکر است. انتظار می‌رود این فیلم حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سه روز اول اکرانش فروش کند. دو فیلم قبلی ۲۴۸ و ۲۲۰ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانشان فروخته بودند.

«خیزش اسکای واکر» را جی‌جی‌آبرامز کارگردانی کرده و فیلم با بازی دیزی رایدلی، جان بویگا، آدام درایور و اسکار ایزاک ساخته شده است. ریچارد ای گرانت، کلی ماری تران، دامنال گلیسون و لوپیتا نیونگو دیگر بازیگران فیلم هستند. البته بازیگران اصلی شامل بیلی دی ویلیامز و مارک همیل هم که در فیلم حضور دارند و بخش‌هایی از فیلم‌های موجود از کری فیشر که سه سال پیش فوت شد نیز در فیلم جای دارد.

کری فیشر همچنان در نقش لیا اورگانا دیده می‌شود. وی با استفاده از فوتیج‌های دیده نشده از «نیرو برمی‌خیزد» و «آخرین جدای» در فیلم ظاهر شده است. آبرامز گفت با حمایت و اجازه دختر این بازیگر، راهی برای بزرگداشت میراث کری فیشر در نقش لیا یافتیم و از بخش‌های استفاده نشده‌ای که در اپیزود هفتم فیلمبرداری شده بود، استفاده کرده‌ایم.

فیلم از سوی منتقدان نظرات متفاوتی دریافت کرده و امتیاز ۵۷ درصد را در سایت راتن تومیتوز به خود اختصاص داده است که پایین‌تر از قسمت‌های دیگر است.

در سوی مقابل فیلم «گربه‌ها» که جمعه راهی سینماها شد و در ۳۳۸۰ سالن سینما به نمایش درآمد تنها ۲.۶ میلیون دلار فروخت و انتظار می‌رود در نهایت با فروش ۸ میلیون دلاری در مکان چهارم باکس آفیس جای بگیرد.

در همین حال «بامب‌شل» با افتتاحیه‌اش در ۱۴۸۰ سالن سینما در روز جمعه ۱.۸ میلیون دلار فروخت و انتظار می‌رود با فروش ۵ میلیون دلاری تا تعطیلات آخر هفته جایگاه پنجم باکس آفیس هفته را به خود اختصاص دهد.



 تاريخ ارسال: 1398/10/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.