پرده سینما

بدرود بغداد در فهرست اسكار ثبت شده است

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

نام فیلم سینمایی بدرود بغداد (نماینده سینمای ایران در اسكار 2011) در فهرست فیلم‌های خارجی‌زبان اسكار 2011 ثبت شده است.

 

به گزارش فارس، نام فیلم سینمایی بدرود بغداد (Farewell Baghdad) ساخته مهدی نادری در بخش فیلم‌های خارجی زبان سایت Awards daily، یكی از سایت‌های زیرمجموعه اسكار ثبت شده است؛ این درحالی است كه نشریه هالیوود ریپورتر بدون اشاره به نام بدرود بغداد، فیلم‌های آسیایی را مورد بررسی قرار داد. گروه ساخت بدرود بغداد هم‌اكنون در یكی از استودیوها مشغول آماده‌سازی نسخه نهایی فیلم برای ارسال به اسكار است. بر اساس این گزارش، بدرود بغداد به زبان عربی توسط مهدی نادری با حضور بازیگرانی چون مصطفی زمانی، پانته‌آ بهرام، عدنان شاه‌طلایی و مزدك میرعابدینی ساخته شده است. بدرود بغداد به عنوان نماینده سینمای ایران در اسكار 2011 حضور دارد. این فیلم به كارگردانی مهدی نادری و تهیه‌كنندگی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است.

 

آقامحمدیان: ما تمام مراحل قانونی ثبت بدرود بغداد در فهرست اسكار را انجام دادیم

 

شفیع آقامحمدیان مدیر عامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: ما تمام مراحل قانونی ثبت بدرود بغداد در فهرست اسكار را انجام دادیم. ضمن این كه صداگذاری دالبی ساراند، قطع نگاتیو و كپی فیلم هم صورت پذیرفته و پس از طی آخرین مراحل زیرنویس كار، نهایتاً این فیلم فردا (پنج‌شنبه) به آكادمی اسكار ارسال خواهد شد. وی با اشاره به برخی جوسازی‌ها پیرامون نماینده سینمای ایران در اسكار 2011 تصریح كرد: ما از برخی رسانه‌ها گله‌مند هستیم كه با گذر از اخبار رسمی و تأیید شده، به انعكاس گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های موضوعی می‌پردازند.

هالیوود ریپورتر در گزارش خود، با نگاهی به وضعیت اكران و فروش داخلی و جهانی برخی از فیلم‌های آسیایی، به پیش‌بینی موفقیت احتمالی این آثار در انتخاب نهایی پنج فیلم برگزیده‌ خارجی‌زبان اسكار پرداخته و طبیعی است كه در این گزارش، اشاره‌ای به فیلم بدرود بغداد نشده باشد چرا كه اكران این فیلم به تازگی آغاز شده و هنوز میزان استقبال مخاطبان سینمای ایران و جهان از این فیلم و میزان فروش آن و... مشخص نشده‌ است.

آقامحمدیان افزود: مبنای انتخاب نهایی فیلم‌ها توسط آكادمی اسكار، پیام فیلم و كیفیت فنی و هنری آن است نه گزارش موضوعی رسانه‌ها و بدیهی‌است كه مقاله منتشره در نشریه هالیوود ریپورتر در مقام یك گزارش اقتصادی صِرف از موفقیت چند فیلم آسیایی در عرصه داخلی و بین‌المللی و گمانه‌زنی تا آغاز برپایی مراسم اسكار باقی مانده و مبنای رأی اعضای آكادمی قرار نمی‌گیرد.

 

در همین رابطه بخوانید

امسال در کمتر از یک ماه، چگونه و چه فیلمی از ایران به اسکار معرفی می شود؟!

معیارهای جدید برای انتخاب فیلم ایرانی نماینده اسکار

جاده ایران به اسکار همچنان ماجراساز است

اعتراض سینماگران نسبت به انتخاب بدرود بغداد برای اسکار

نگاهی به تاریخچه اسکار بهترین فیلم انگلیسی زبان

بهترین های جشنواره فجر به انتخاب سایت پرده سینما

         

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/7/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.