پرده سینما

بزرگداشت دکتر هوشنگ کاووسی در جشنواره تصویر استاندارد

پرده سینما

   

 

 

 

 

 

 

 

 

بزرگداشت دکتر هوشنگ کاووسی استاد و پیشکسوت عرصه فیلم کوتاه و مستند به بهانه ساخت مستندهای سوخت گیری هواپیما در سال 43 13و استاندارد صنعتی و تحقیقات علمی محصول سال 1344 برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم کوتاه داستانی و مستند  تصویر استاندارد در نخستین  جشنواره تصویر استاندارد از امیرهوشنگ کاووسی استاد و پیشکسوت عرصه فیلم کوتاه و مستند تجلیل می شود. مستند های سوخت گیری هواپیما برنده دیپلم افتخار و استاندارد صنعتی و تحقیقات علمی مقام دوم و دیپلم افتخار را از کنگره استادارد های مسکو در دهه 40 دریافت کرده اند.

بنابراین گزارش استاد امیر هوشنگ کاووسی متولد سال 1301 و فارغ التحصیل مدرسه سینمایی ایدک و دانشگاه سوربن پاریس با عنواینی چون کارگردان، نویسنده، منتقد سینما و... در عرصه سینما فعالیت داشته است.

وی در میانه دهه 40 زمانی که ابراهیم گلستان  مستند موج و مرجان و خارا را تولید می کرد مشغول کارگردانی و نویسندگی مستند بلند آتش و سنگ برای سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران  بود.   

از دیگر آثار استاد کاووسی می توان به  کارگردانی و نویسندگی مستند پالایشگاه تهران  اشاره کرد که اکثر آثار این مستند ساز پیشکسوت را که عمدتاً به سفارش ملی شرکت ملی نفت ایران بوده، نقی معصومی  فیلم برداری می کرده است. 

علاقه مندان می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر از نخستین جشنواره فیلم کوتاه داستانی و مستند  تصویر استاندارد با تلفن های 88889801 و 88889805 تماس و یا از سایت www.tasvirestandard.ir استفاده کنند

 

 

 

  


 تاريخ ارسال: 1389/8/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.