پرده سینما

از «جیمزباند» تا «راز کیهان» در حراج کریستی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در حراج کریستی اشیاء مختلف و جالب توجهی از فیلمهای مهم تاریخ سینما نظیر از روسیه با عشق، جنگ ستارگان، مرد تپانچه طلایی، گلدفینگر، کینگ کنگ، 2001: یک ادیسه فضایی، و سوپرمن3 به معرض فروش گذاشته شد.

 

تپانچه شون کانری در فیلم «از روسیه با عشق»تپانچه ای که در پوستر فیلم از روسیه با عشق (در ایران: دامی برای جیمزباند) محصول 1963 در دستان شون کانری است در حراجی در به قیمت 277 هزار پوند (439 هزار دلار) فروخته شد. این تپانچه که محصول کارخانه والتر است حدود 10 برابر قیمت تخمینی‌اش (15 تا 20 هزار پوند) در حراجی روز پنجشنبه کریستی در لندن به فروش رفت.

در این حراجی لباس کمیاب «دارت ویدر» یکی از شخصیت‌های امپراتوری دوباره می تازد از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان مشتری پیدا نکرد. این در حالی بود که انتظار می‌رفت این لباس به قیمت 230 هزار پوند فروخته شود. لباس «دارث ویدر» را مجموعه‌داری خصوصی از آمریکا برای فروش عرضه کرده بود. این مجموعه‌دار در سال 2003 لباس را خریده بود. گفته می‌شود این لباس اولین لباس کامل شخصیت «دارت ویدر» است که در یک حراجی عرضه می‌شود.

یکی دیگر از هفت‌تیرهای جیمز باند که در فیلم مرد تپانچه طلایی محصول 1974 با بازی راجر مور در نقش جیمزباند به کار رفته بود نیز به قیمت 15 هزار پوند فروخته شد.

ماه گذشته مجموعه‌داری عشق ماشین اهل آمریکا مبلغ دو میلیون و 600 هزار پوند برای خریدن اتوموبیل استون مارتینی پرداخت که جیمز باند در فیلم‌های گلدفینگر (در ایران: پنجه طلایی) و تندربال(در ایران: گلوله های رعدآسا) با آن سواری می‌کرد. وی این اتوموبیل را به همراه تمامی ابزار جانبی‌اش، پلاک متغیر، صندلی خروج اضطراری و شیشه ضدگلوله خریداری کرد.

یکی دیگر از اشیائی که در حراجی «فرهنگ توده: فیلم و سرگرمی» به فروش رفت الگو دایناسوری بود که در فیلم کینگ کنگ محصول 1933 از آن استفاده شده بود. این الگو به قیمت 25 هزار پوند فروخته شد.

جعبه فلزی که محل قرار گرفتن چشم قرمز «هال»، کامپیوتر شرور فیلم 2001: یک ادیسه فضایی (در ایران: راز کیهان) ساخته استنلی کوبریک بود نیز به قیمت 17 هزار و 500 پوند فروخته شد.

بخشی از لباس کرستوفر ریو، در نقش سوپرمن در فیلم سوپرمن 3 محصول 1984 نیز خریداری پیدا نکرد.

 

 

منبع: خبرآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی / 25 نوامبر

 


 تاريخ ارسال: 1389/9/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محمد2009:

نقد جدید چی شد؟؟چرا نمیزارین

0+0-

شنبه 6 آذر 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.