پرده سینما

شهاب حسینی دریافت دستمزد 70 میلیون تومانی را تکذیب کرد ؛ من فقط 20 میلیون تومان می گیرم

پرده سینما

ایرنا - بازیگر فیلم سینمایی سوپر استار با تکذیب دستمزد 70 میلیونی خود که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام شده بود، اعلام کرد که دستمزد من برای بازی در هر فیلم حدود 20 میلیون تومان بوده و قرارداد آثاری که در انها به ایفای نقش پرداختم موجود است.   

سید شهاب حسینی در باره دریافت دستمزد 70 میلیون تومانی که در یکی از برنامه های تلویزیونی مطرح شده بود، توضیح داد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و متاسفانه رقمی که برای دستمزد من اعلام شد سه برابر هزینه ای بود که من برای بازی در یک فیلم سینمایی دریافت کردم.

وی افزود: خوشبختانه همه قراردادهایی که تاکنون با تهیه کنندگان برای بازی در فیلم های سینمایی منعقد کرده ام موجود است و هیچ گاه بیش از 20 میلیون تومان دستمزد دریافت نکرده ام.شهاب حسینی

بازیگر فیلم سینمایی سوپر استار در ادامه خاطر نشان کرد: ملاک من برای حضور در یک فیلم سینمایی هیچ زمانی پول نبوده و تنها کار خوب و ماندگار برای من اهمیت دارد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مرد در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: خوشحال می شدیم اگر این رقم هایی که اعلام شده صحت داشت اما حتی همین رقم هایی که مطرح شده نیز در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا خنده دار است.

حسینی با بیان اینکه تعیین سقف قرارداد برای بازیگران و ایجاد ساز و کارهای قانونی برای دستمزد آنها نیازمند کار تخصصی است، گفت: برای این کار نیاز به جلسات تخصصی فراوانی است و کارشناسان باید همه جوانب موجود را بررسی کنند. در این باره نمی توان زود به نتیجه رسید و باید برآیند چنین تصمیماتی به سود بازیگران پیشکسوت سینمای ایران باشد و امنیت حرفه ای و شرایط بازنشستگی بازیگران به نحو مطلوب فراهم شود.

بازیگر فیلم سینمایی درباره الی در پاسخ به این پرسش که آیا دستمزد بالای بازیگران سبب کاهش تولید آثاری با نام فرهنگی در کشور ما می شود، عنوان کرد: شرایط ساخت فیلم هایی که فرهنگی نامیده می شوند در کشور ما به سختی فراهم می شود و اغلب تهیه کنندگان از بازگشت سرمایه ای که برای ساخت یک فیلم سینمایی هزینه می شود نگرانند و از این رو به سمت ساخت چنین فیلم هایی نمی روند. در این میان تهیه کنندگانی نیز هستند که حاضرند برای حضور بازیگران مطرح در آثار تجاری خود رقم های بالایی را به بازیگران بپردازند.

وی ادامه داد: برای ساخت یک فیلم فرهنگی یک تیم به سختی جمع می شوند و سرمایه ها نیز به سختی فراهم می شود. بازیگرانی که در این نوع آثار بازی می کنند نیز با شرایط مالی این نوع آثار کنار می آیند و همکاری صمیمانه تری با سازندگان این نوع فیلم ها دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: بهتر است در قرارداد بازیگران سقف مشخصی در نظر گرفته شود و باقی دستمزد بازیگر بر اساس قرارداد دیگری بر اساس منافع فیلم به بازیگر پرداخت شود. بسیاری اوقات برای من پیش آمده در یک فیلم سینمایی بازی کردم و بعد متوجه شدم دستمزد من یک صدم فروش آن اثر سینمایی است که این موضوع با توجه به اینکه بخش بزرگی از فروش یک فیلم به دوش بازیگران است منطقی به نظر نمی رسد.

چندی پیش دستمزد شهاب حسینی در یکی از برنامه های تلویزیونی 70 میلیون تومان و منبع این مبلغ به همراه دستمزد چند بازیگر دیگر تهیه کنندگان و دست اندرکاران آثار سینمایی اعلام شده بود.

 


 تاريخ ارسال: 1388/8/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.