پرده سینما

هیأت مدیره‌ی انجمن مستندسازان خواستار دیدار با معاون سینمایی شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای «توضیح سیاست‌های ركودی كنونی در عرصه سینمای مستند ایران و ارائه برخی راه حل‌ها برای رفع آن‌ها»؛ هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران در نامه‌ای خطاب به شمقدری خواستار دیدار با این مدیر سینمایی شد.

 

 

در متن این نامه خطاب به معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «معاون محترم امور سینمائی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

با سلام

 

جواد شمقدریمدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تاریخ ‌٢١ آذر ماه اعلام کرد بر اساس سیاست شما « به برگزیدگانی که درمراسم اختتامیه جشنواره‌ها حاضر نمی‌شوند جوایزشان داده نشود، مگر آنکه از قبل هماهنگ شود و برای آنها سفری پیش آید یا عذر موجهی داشته باشند». و اضافه کردند در مورد محمد شیروانی هم همین کار انجام شد. یعنی جایزه‌ای را که هیئت داوران به عنوان فیلم برتر به ایشان دادند مدیریت مرکز به خواسته شما به ایشان نداده است و خود را به عنوان مجری سیاست شما اعلام کرده است.

پیش از هر داوری، انتظار می‌رفت چنین سیاست منحصر به فردی از پیش در آئین‌نامه جشنواره اعلام می‌شد تا تهیه‌کننده و كارگردان هر فیلم با اطلاع از این موضوع برای شركت درجشنواره تصمیم می‌گرفت.

اما پیامد مهمتر مصاحبه آقای آقامحمدیان آن است كه مرکز گسترش فاقد «مدیر» و در اصل «مجری» سیاست‌های شماست. چنین موضوعی حتی اگر عمومیت هم نداشته باشد، چون مدیر مركز روشن نمی‌کند در کدام بخش مجری سیاستهای شما و در کدام بخش خود سیاست‌گذار است، سینمای مستند ایران را، که به اندازه کافی از سوء سیاست‌ها نابسامان شده است، نابسامان‌تر می‌کند.

همچنان که هیئت مدیره انجمن مستندسازان - در تاریخ 31/6/89 با آقای شفیع آقا محمدیان - و گروه همراه – نشستی برگزار کرد و درباره برخی سیاست‌های موثر در سینمای مستند و رابطه انجمن و مرکز به توافقاتی دست یافت. اما زمانی نگذشت که ایشان به هیچ یک از قرارها عمل نکرد و در مواردی حتی برخلاف قول و قرارها عمل کرد . اكنون با اعلام مدیر مركز گسترش به عنوان مجری سیاست‌های جنابعالی و با توجه به فقدان سیاست‌های روشن در دفترچه سیاست‌های منتشره از سوی شما (در فروردین ماه ‌١٣٨٩)، انجمن مستندسازان خواستار دیدار و گفتگو با جنابعالی برای توضیح سیاست‌های ركودی كنونی در عرصه سینمای مستند ایران و ارائه برخی راه حل‌ها برای رفع آن‌ها است.»

 

 

شمقدری: در برنامه‌هایمان هست جلسه‌ای با مستندسازان بگذاریم

 

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با این موضوع و اینكه انجمن مستندسازان از ابتدای زمان مدیریت او در پی برگزاری جلسه‌ای با معاونت سینمایی است، اظهاركرد: این نامه یك هفته پیش به دست ما رسیده اما به هر حال ما هم طی این مدت بیكار نبوده‌ایم و مباحث مهمی مانند شورای عالی سینما را هم در دست داشتیم .در هرصورت خود من هم مستندسازم مایلم كه چنین جلسه‌ای تشكیل شود با علاقمندی منتظر فرصتی هستم تا این جلسه برگزار شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/10/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.