پرده سینما

سجادپور: اكثر فیلم‌های جشنواره بدون مشكل پروانه می‌گیرند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی گفت: اكثر فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر بدون مشكل خاصی پروانه نمایش می‌گیرند... فصل تازه‌ای برای سینمای ایران آغاز شده است

 

نیکی کریمی در نمایی از فیلم خیابان های آرام ساخته کمال تبریزیسید علیرضا سجاد‌پور در رابطه با اکران فیلم‌هایی مانند خیابان‌های آرام، انتهای خیابان هشتم و زندگی با چشمان بسته اظهار كرد: تا پیش از پایان سال و تا زمانی كه فرصت داشتیم، فیلم‌های خواهان پروانه نمایش را بررسی كردیم و برای چند فیلم اصلاحاتی پیش‌بینی كردیم كه فكر نمی‌كنم مشكل خاصی وجود داشته باشد.

وی با اظهار رضایت از روند اكران فیلم‌های نوروزی گفت: همان‌طور كه از ابتدای سال 89 برای اكران ابراز نگرانی می‌كردم و اعلام كرده بودم سال درخشانی نخواهد بود، نیمه دوم سال گذشته هم نوید اكران موفقی را برای سال 90 دادم كه در جشنواره هم با تولیدات متنوعی كه صورت گرفت، این پیش‌بینی‌ها شد كه اكران خوبی را در پی خواهیم داشت كه این خودش را از همین عید نشان می‌دهد.

سجادپور افزود: سال گذشته علت عدم فروش فیلم‌ها نبود فیلم مناسب بود و سیاست تنوع تولیدات و هدایت آنها به سمت دغدغه خانواده‌ها می‌تواند رونق‌بخش سینما باشد كه خوشبختانه شكل ‌و شمایل درست‌گرفتن بعضی جوامع صنفی هم می‌تواند كمك‌ حال این مساله باشد.

مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی با بیان این‌كه خیلی‌ها به غلط سال 89 را بدترین سال برای اكران تلقی می‌كنند، گفت: سال 88 از لحاظ آماری به لحاظ فروش فیلم اخراجی‌ها2 یك استثناء بود و آمارهای سال 89 نشان می‌دهد كه فروش سینماها رتبه دوم 6 _7 سال گذشته را داشته است و به همین راحتی نباید كلمه‌ی «بدترین» را خرج كرد و احساسی چیزی را بدون تكیه برآمار درست اعلام كرد.

وی تاكید كرد: در سال پیشرو با اتفاقات خوبی كه می‌افتد و ادامه‌ی سیاست تنوع تولیدات و اجازه‌ عرضه‌ی همه دیدگاه‌ها می‌توانیم شاهد اكران خوبی باشیم و اعلام كنیم كه فصل تازه‌ای برای سینمای ایران آغاز شده است.

سجاد‌پور هم‌چنین درباره‌ عرضه نسخه قاچاق فیلم اخراجی‌ها3 آن را منتسب به جریان سیاسی خاصی دانست و گفت: می‌خواستند با این حركت كثیف جلوی فروش این فیلم را بگیرند، اما خوشبختانه چون نسخه‌ قاچاق‌شده بی‌كیفیت است، تاثیری بررونق فیلم نداشته است.

 

منبع: ایسنا

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/1/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.