پرده سینما

بهترین فیلم های تعلیقی تاریخ سینما به انتخاب مجله اسکرین

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین فیلم‌های تعلیق تاریخ سینما معرفی شدند؛ سرگیجه در رتبه اول ایستاد.

 

 

 

رابرت دنیرو در فیلم راننده تاکسیفیلم سرگیجه ساخته معروف آلفرد هیچکاک عنوان بهترین فیلم تعلیق سینمای جهان را به‌دست آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از‌ نشریه سینمایی اسكرین در نظرسنجی از منتقدین فیلم و كارشناسان سینما فهرست بهترین فیلم‌های تعلیق تاریخ سینما را منتشر كرد كه فیلم سرگیجه در رتبه اول دیده می‌شود.

 

سرگیجه محصول سال 1958 با نقش‌آفرینی جیمز استوارت اگرچه در گیشه چندان موفقیتی به‌دست نیاورد، اما بسیاری آن را یكی از شاهكارهای هیچكاك می‌دانند كه در جشنواره‌ فیلم سن‌سباستین اسپانیا، جایزه‌ صدف نقره‌ای را به‌دست آورد.

 

رتبه دوم این فهرست در اختیار سرآغاز ساخته كریستوفر نولان است. این فیلم محصول 2010 با نقش‌آفرینی لئوناردو دی‌كاپریو برنده چهار جایزه اسكار و سه جایزه بافتا است.

 

فیلم راننده تاكسی اثر معروف مارتین اسكورسیزی در رتبه سوم بهترین فیلم‌های تعلیق تاریخ سینما قرار گرفته است. این فیلم با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو و جودی فاستر نامزد چهار جایزه اسکار بود که در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد و دنیرو با این فیلم تا آستانه کسب جایزه اسکار رفت. نسخه بازسازی‌شده راننده تاكسی امسال در جشنواره برلین نمایش یافت.

 

فیلم پنجره عقبی دیگر اثر معروف آلفرد هیچکاک در مكان چهارم دیده می‌شود. این فیلم كه چندی پیش به‌عنوان بهترین فیلم پلیسی تاریخ سینما انتخاب شد، محصول سال 1954 با نقش‌آفرینی جیمز استوارت است و داستان مردی است كه از پنجره آپارتمان خود شاهد یك قتل بوده است. پنجره عقبی نامزد چهار جایزه اسكار بود و عنوان بهترین فیلم پلیسی را از جوایز ادگار آلن پو در سال 1955 كسب كرد.

 

فیلم جایی برای پیرمردها نیست محصول 2007 ساخته برادران كوئن و نقش‌آفرینی چشم‌نواز خاویر باردم در رتبه پنجم قرار دارد. این فیلم كه برنده چهار جایزه اسكار ازجمله بهترین فیلم و بازیگر نقش مكمل بود، نامزد نخل طلای كن بود و در جوایز بافتا انگلیس موفق به دریافت سه جایزه شد و دو جایزه گلدن گلوب را گرفت.

 

سكوت بره‌ها ساخته جاناتان دمی محصول 1991 در رتبه ششم این فهرست حضور دارد. این فیلم برنده پنج جایزه اسكار، ازجمله بهترین فیلم و كارگردانی است كه در جشنواره برلین خرس نقره‌ای بهترین كارگردانی را گرفت و دو جایزه بافتا را دریافت كرد.

 

همچنین فیلم شمال از شمال‌غربی ساخته معروف آلفرد هیچكاك محصول 1959 و نامزد سه جایز اسكار، برنده جایزه ادگار آلن پو و صدف نقره‌ای جشنواره سن‌سباستین در مكان بعدی قرار دارد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/1/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.