پرده سینما

یک حبه قند از سوی تهیه کنندگان هم بهترین اعلام شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی برگزیدگان اولین شب تهیه‌كنندگان سینمای ایران

رضا میركریمی جایزه بهترین فیلم و بهترین كارگردانی را از آن خود كرد

 

 

در مراسم اولین شب تهیه‌كنندگان سینمای ایران، برگزیدگان سینمای ایران در سال گذشته معرفی شدند. در بخش اهدای جوایز اعضای هیئت داوارن متشكل از امین تارخ، مجید مجیدی، كامبوزیا پرتوی، مجتبی راعی، محمدرضا هنرمند، مهدی فخیم‌زاده و منوچهر محمدی روی سن آمدند و جوایز برگزیدگان بخش‌های بهترین فیلمنامه، بهترین كارگردانی و بهترین فیلم را اهدا كردند.

 

* اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه را كسب كرد

 

یه حبه قنددر بخش كاندیداهای بهترین فیلمنامه بهرام توكلی (اینجا بدون من)، علیرضا داوودنژاد (مرهم)، امیر عربی (سعادت‌آباد)، اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)، رضا میركریمی و محمدرضا گوهری (یه حبه قند) حضور داشتند.

از میان كاندیداها، جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه جدایی نادر از سیمین اهدا شد.

فرهادی پس از دریافت جایزه خود با تشكر از هیات داوران گفت: دلم می‌خواهد این حضور بهانه‌ای باشد برای اسم بردن از فیلم مرهم آقای داوودنژاد.

 

* رضا میركریمی با یه حبه قند بهترین كارگردان اولین شب تهیه‌كنندگان

 

در ادامه مراسم كاندیداهای بهترین كارگردانی معرفی شدند.

در این بخش كمال تبریزی (خیابان‌های آرام)، بهرام توكلی (اینجا بدون من)، علیرضا داوود‌نژاد (مرهم)، اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)، رضا میركریمی (یه حبه قند)، مازیار میری (سعادت‌آباد) كاندیدا شده بودند.

جایزه بهترین كارگردانی اولین شب تهیه‌كنندگان سینمای ایران به رضا میركریمی برای كارگردانی فیلم سینمایی یه حبه قند اهدا شد.

میركریمی پس از دریافت جایزه خود گفت: چون اولین باری است كه برای این فیلم جایزه می‌گیرم، باید از تمام عوامل و سرمایه‌گذار پروژه، حوزه هنری تشكر كنم.

 

* جایزه بهترین فیلم به طور مشترک به میركریمی و فرهادی رسید

 

در بخش بهترین فیلم، اسامی كاندیداهای این بخش به شرح زیر معرفی شد:

همایون اسعدیان (سعادت‌آباد)، علیرضا داوود‌نژاد (مرهم)، محمود رضوی (خیابان‌های آرام)، اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)، رضا میركریمی (یه حبه قند).

جایزه این بخش به طور مشترک به رضا میركریمی (یه حبه قند) و اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین) اهدا شد.

 

مرهمهیات داوران به دلیل ویژگی بارز در همه عناصر سازنده فیلم، دو جایزه ویژه هم اهدا كرد.

اولین جایزه ویژه به علیرضا داوود‌نژاد برای فیلم مرهم اهدا شد.

داوود‌نژاد پس از دریافت جایزه خود گفت: ما بعد از جشنواره در مجمع فیلمسازان صحبت كردیم و قرار شد جشنی داشته باشیم و به برگزیدگان این جشن جوایزی اهدا كنیم تا اینكه با شورای عالی تهیه‌كنندگان صحبت كردیم و این كار انجام شد.

من كه خودم یك جوری میزبان بودم، نباید داوری می‌شدم؛ برای همین علاقه‌مندم این جایزه را به یكی از كارگردان‌های منحصر به فرد ایران اهدا كنم.

وی افزود: من از آدم‌های سمج فراری‌ام اما یک سمپاتی هم نسبت به آن‌ها دارم. این كارگردان یك قالب سینمایی و یك لوكیشن واحد را گرفته و دست از سر آن برنمی‌دارد. برای من وحشتناك است كه بخواهم در این لوكیشن كار كنم ولی این آدم این كار را انجام می‌دهد. بارها به او گفته‌ام با این توانایی‌هایت اگر به قالب‌های ما بیایی می‌توانی كارهای درخشانی انجام بدهی اما همیشه می‌خندد و كار خودش را انجام می‌‌دهد. من این جایزه را به محمد بزرگ‌نیا تقدیم می‌كنم.

محمدبزرگ‌نیا هم پس از دریافت هدیه از دست داوودنژاد گفت: از این تعریف و تمجید‌های آقای داوود‌نژاد شرمنده‌ام. من یكی از شیفتگان سینمای آقای داوودنژاد هستم. آرزو داشتم یك روزی مثل ایشان در سینمای اجتماعی فیلم بسازم. اگر هم به دریا می‌روم از سر ناچاری است. اهدای این هدیه لطف بزرگی است كه آقای داوود‌نژاد در حقم كردند.

بر اساس این گزارش، دومین جایزه ویژه هیات داوران به مازیار میری برای كارگردانی فیلم سعادت‌آباد اهدا شد.

میری پس از دریافت جایزه خود گفت: چقدر آرزوهای آدم زود برآورده می‌شود. به خودم می‌گفتم كاش آدم از دست این هیات داوران جایزه بگیرد. دلم می‌خواهد از شورای عالی تهیه‌كنندگان تشكر كنم كه به خاطر یك پروانه ساخت و وام ما را ترك نكردند.

در ادامه مراسم از جلال شمسیان پشتیبان مالی اولین شب تهیه‌كنندگان، شورای عالی تهیه‌كنندگان و خانه سینما تقدیر به عمل آمد.

در بخشی از مراسم، امین تارخ با قرائت متنی از بازی برخی بازیگران تمجید كرد.

در این متن از بازی بازیگرانی چون رضا عطاران، ویشكا آسایش، مانی حقیقی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، حسین یاری، امیر آقایی، شهاب حسینی، پیمان معادی،‌ ساره بیات، سارینا فرهادی، سعید پورصمیمی، رضا كیانیان، اصغر همت، نگار جواهریان، مهتاب كرامتی، احمد مهران‌فر، صابر ابر و حبیب رضایی تعریف و تمجید شد.

تارخ در این متن به بازی روان طناز طباطبایی، رضا داوودنژاد و مادربزرگ‌های فیلم مرهم اشاره كرد و از فاطمه معتمد آریا، ‌مهدی هاشمی، رضا كیانیان، گلچهره سجادیه، عزت‌الله انتظامی و خسرو شكیبایی یاد كرد.

 

* حاشیه‌ها

 

ـ مجتبی راعی عضو هیات داوران در سخنان كوتاهی گفت: داوری در بهترین نوعش سلیقه است.

ـ كامبوزیا پرتوی هم كه در جمع اعضای هیات داوران حضور دارد، گفت: سرماخوردگی و سیگار به من نمی‌سازد؛ مثل وزارت ارشاد كه با خانه سینما نمی‌سازد و پدر سینما را درمی‌آورد.

ـ مجید مجیدی هم در سخنان كوتاهی گفت: خیلی خوشحالم در چنین جمع صمیمی حضور دارم. خود این جمع اتفاق بزرگی برای سینمای ایران است. اصل همین جمع است و باقی بهانه.

ـ سعید تهرانی با لباسی شبیه به لباس خلبانان یا مكانیك‌ها و شاید هم موتورسواران و با یك كلاه كاسكت به این مراسم آمده بود.

 

 

منبع: فارس


 تاريخ ارسال: 1390/2/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>كودك فهيم:

خدايا اين همه ريا كاري رو از ما نگير !

0+0-

شنبه 24 ارديبهشت 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.