پرده سینما

آیا جدایی نادر از سیمین پس از اخراجی ها با پایان نامه دوئل می کند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهمن فرمان آرا. عکس از خبرگزاری مهربا نزدیک شدن زمان انتخاب فیلم برگزیده ایران به آکادمی اسکار، جنجال های هرساله آغاز شد و البته زودتر از هر سال! بهمن فرمان آرا امسال زودتر تنور اسکار را با ارسال یادداشتی به روزنامه «روزگار» داغ کرد و اعلام کرد « امسال هر فیلمی جز جدایی نادر از سیمین کاندیدای کشور ایران باشد، اتلاف وقت است». بخش‌هایی از یادداشت فرمان‌آرا را می‌خوانید:

 

گمانه‌زنی‌ها آغاز شده

هر ساله در این ایام صحبت از فیلمی که قرار است نماینده سینمای ایران در اسکار باشد به میان می‌آید و بالاخره چند نفر از خودی‌ها با احتساب تمام سیاست‌های غلط سینمایی در آخر فیلمی را انتخاب می‌کنند که تقریبا هیچ شانسی برای کاندیدا شدن ندارد.

 

پخش‌کننده مهمی به نام سونی کلاسیک

امسال هر فیلمی جز جدایی نادر از سیمین کاندیدای کشور ایران باشد، اتلاف وقت است چون این فیلم علاوه بر موفقیت مالی هنری، پخش‌کننده مهمی دارد به نام سونی کلاسیک و در ضمن برای فستیوال نیویورک انتخاب شده که خودش به اندازه 5 میلیون دلار تبلیغ مجانی نصیب این فیلم می‌کند.

 

احتمال انتخاب پایان نامه

البته این موفقیت‌ها به معنی آن نیست که جدایی نادر از سیمین حتماً جزو فیلم‌های منتخب اسکار خواهد بود و اگر باشد حتما برنده خواهد شد، ولی با پشتیبانی شرکت مهمی چون سونی کلاسیک حتما شانس بیشتری خواهد داشت تا فیلمی مثل پایان نامه که احتمال انتخاب آن به خاطر ارتباطات تهیه کننده و معاونت سینمایی بسیار زیاد است.

 

 

در پی اظهارات فرمان آرا روح الله شمقدری تهیه کننده فیلم پایان نامه اظهارات وی را «عوامانه» خواند.

 

روح‌الله شمقدری در خصوص این اظهارات به فارس گفت: اظهار نظر فرمان‌آرا بدان معناست كه مناسبات تهیه‌كننده فیلم پایان‌نامه و معاونت سینمایی باعث انتخاب این فیلم برای مراسم اسكار است.

وی با بیان این كه این نظر بی‌ربط است، اظهار داشت: من ارتباط این دو را پیدا نمی‌كنم و به نظرم جنس این اظهار نظر از مدل اظهارنظراتی است كه صرفاً در رسانه منتشر شود.

شمقدری افزود: اگر منصفانه به اتفاقاتی كه در مورد فیلم پایان‌نامه افتاده، از لحظه ‌نخست كه این فیلم به جشنواره فیلم فجر آمد تا بقیه مناسباتی كه متوجه آن شد، ‌نگاه كنیم، نشان می‌دهد این نسبت و ارتباط مذكور هیچ‌جا كمكی به فیلم پایان‌نامه نكرده است.

وی خاطر نشان كرد: تا آنجا كه بنده اطلاع دارم انتخاب هر فیلمی برای معرفی به جایزه اسكار مناسبات خاص خود را دارد، در حقیقت چنین ارتباطاتی هیچ تأثیری در این انتخاب ندارد، چه بسا ممكن است همین ارتباطات و نتیجه گیری‌‌هایی كه افراد از آن می‌كنند، شانس انتخاب فیلم را خیلی كم كند.

تهیه كننه فیلم پایان نامه گفت: به طور كلی به نظر بنده، این اظهار نظر یك اظهار نظر ساده و عوامانه است كه حرف تخصصی در آن گفته نشده؛ بنده به شخصه تا این لحظه به شانس انتخاب پایان‌نامه برای این مراسم حتی فكر هم نكرده‌ام چون اطمینان دارم برای چنین گزینش‌هایی، افرادی كه باید بر اساس مناسبات تعریف شده، بررسی‌ها را انجام می‌دهند و بهترین فیلم به عنوان نماینده كشورمان انتخاب می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1390/5/20
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>farshid:

از اینا هیچی بعید نیست!اصلا شاید فوتبالی ها رو دادند.

0+0-

جمعه 21 مرداد 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.