پرده سینما

بازسازی سگ ها پوشالی سام پکین پا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر نسخه بازسازی شده سگ های پوشالیسگ‌های پوشالی جدید را راد لوری ساخته و جیمز ماردسن، کیت بازورث و استلان اسکارسگارد در آن بازی می‌کنند. نسخه اول سگ‌های پوشالی سال 1971 میلادی ساخته شد و در زمان اکران به دلیل موضوع بحث‌انگیز خود جنجال‌های بسیاری به پا کرد و حتی اداره سانسور آمریکا و بریتانیا فیلم را با جرح و تعدیل روی پرده فرستادند.

نسخه اولیه فیلم به کارگردانی سام پکین پا داستان ریاضی‌دانی به نام دیوید سامر (با بازی داستین هافمن) است که به همراه همسر جوان خود (با بازی سوزان جرج) به شهرستان در جنوب (زادگاه همسر ریاضی‌دان) نقل مکان می‌کنند. ورود این زوج جوان فضایی ملتهب در شهر به وجود می‌آورد که به درگیری خشونت‌بار ختم می‌شود. این فیلم با بودجه حدودا چهار میلیون دلاری برمبنای رمان محاصره مزرعه ترنچر نوشته گوردون ویلیامز ساخته شده بود و به فروش 12 میلیون دلاری رسید

نسخه جدید سگ های پوشالی تغییرات کمی نسبت به نسخه اولیه دارد، در اینجا دیوید سامر (شخصیت اصلی هر دو فیلم) به جای اینکه ریاضی‌دان باشد فیلمنامه‌نویس است و برای نوشتن اثر جدید خود به زادگاه همسرش بازگشته است.

فیلم با بودجه 12.5 میلیون دلاری ساخته شده و از 16 سپتامبر در آمریکای شمالی روی پرده رفته است.

پکین‌پا که در زمان ساخت این فیلم آثار مهمی چون این گروه خشن و بر سرزمین بلند بتاز را ساخته بود، با لقب «شاعر خشونت» شناخته می‌شد.

سگ‌های پوشالی چکیده نگاه پکین‌پا به دنیا بود؛ نگاه ویژه او به زن و تلقی او از خشونت جاری در جامعه آمریکا در این فیلم به بهترین شکل تصویر شدند و البته سبک ویژه او در تدوین صحنه‌های خشونت‌بار نیز در درگیری پایانی به خوبی نمود دارد.

زندگی حرفه‌ای پکین‌پا به دلیل جنجال‌های این فیلم مسیر تازه‌ای به خود گرفت و در ادامه فعالیت سینمایی خودش موفق نشد به دوران اوج این گروه خشن برسد، هرچند تأثیر او و فیلم‌هایش (از جمله همین سگ‌های پوشالی) بر فیلمسازان دهه‌های بعد هالیوود از جمله کوئنتین تارانتینو و الیور استون مشهود است.

سر آلفردو گارسیا را برایم بیاور مهم‌ترین فیلمی است که پکین‌پا پس از سگ‌های پوشالی ساخت.

 

منبع: ایسنا به نقل از توتال فیلم

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/6/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.