پرده سینما

سلحشور: ما برای همه بازیگران در ایران احترام قائلیم

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

فرج الله سلحشورماجرای حرف‌های فرج‌الله سلحشور از خبر بازی آنجلینا جولی در یک فیلم ایرانی شروع شد، علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما از مذاکره با آنجلینا جولی بازیگر هالیوود برای ایفای نقش در فیلمی ایرانی خبر داده بود و گفته بود که با رابرت آفر و کی‌یر کاسینسکی مدیر برنامه‌های آنجلینا جولی وارد مذاکره شده‌‌اند.

 او گفته بود که آنجلینا جولی تمایل دارد به ایران بیاید و در فیلمی ایرانی ایفای نقش کند، منتها باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

 مراحل کار تا آن جا پیش رفته بود که فیلمنامه این کار ترجمه و قرار بود برای این بازیگر فرستاده شود تا در مرحله بعد درباره دستمزد او صحبت شود.

 هر چند قرار بود که نام فیلم و کارگردان تا قطعی نشدن حضور این بازیگر در ایران اعلام نشود، اما چند روز بعد اعلام شد که این بازیگر آمریکایی در فیلم لطفاً بدون گناه علیرضا رئیسیان حضور خواهد داشت، اما کارگردان این فیلم گفت که داستان این فیلم و نقش آنجلینا جولی محرمانه است.

 به دنبال انتشار این خبر فرج‌الله سلحشور  با انتقاد شدید از حضور بازیگران خارجی در آثار داخلی گفت که من به هیچ وجه یک تار موی بازیگران ایرانی را با صد بازیگر خارجی عوض نمی‌کنم. او یادآور شده بود: «متاسفانه خودباختگی یکی از ویژگی های سینمای ما است و سینمای ما در برابر سینمای خارجی حتی یک زن بدنام احساس کوچکی و حقارت می کند.»

او گفته بود که هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد. سینمای ایران فاحشه‌خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی‌شود؟ وقتی زن‌های ما افتخارشان این است که عکس‌های خود را به صورت نیمه‌عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.

حرف‌های سلحشور واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، داوود رشیدی رییس انجمن بازیگران خانه سینما گفت که  اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور و بی‌احترامی وی به بازیگران زن سینمای ایران، در جلسه آینده انجمن بازیگران خانه سینما بررسی خواهد شد.

به دنبال حرف‌های سلحشور پنج بازیگر زن سرشناس سینمای ایران در یادداشتی به اظهارات  کارگردان مجموعه یوسف پیامبر پاسخ دادند. این متن که به امضای ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری رسیده، آمد بود: «جناب آقای سلحشور، از این‌که می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تاثیری در کلامتان نداشته، و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم.»

 در ادامه این متن آمده بود  «ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد.»

پس از انتشار این بیانیه فرج‌الله سلحشور در گفت و گویی از بازیگران زن ایرانی عذارخواهی کرد. هر چند که او در صحبت‌هایش گفت که به هر حال در سینمای ما بازیگران ناباب هم وجود دارد.

سلحشور در مصاحبه‌ای با شبستان گفت که بازیگران ایرانی حق دارند  نسبت به حرف‌های من واکنش نشان دهند و با توجه به گفت‌وگویی که یکی از خبرگزاری‌ها از من منتشر کرد به آن‌ها حق می‌دهم.

وی ادامه داد: «من با صحبت‌های خودم قصد داشتم که نسبت به دعوت آنجلیا جولی به ایران واکنش نشان دهم و بگویم که سینمای ایران هرزه‌خانه نیست.»

این کارگردان با اشاره به پاکی بازیگران زن سینمای ایران اضافه کرد: «در سینمای ایران زنان بازیگر پاک و هنرمند و فرهیخته بسیار داریم. من در فیلم‌های خودم با بازیگران بسیاری چون کتایون ریاحی و الهام حمیدی و ... کار کرده‌ایم و همه آنها از طرز رفتار من راضی هستند.»

سلحشور در پایان حرف‌هایش گفته بود: «ما برای همه بازیگران در ایران احترام قائلیم اما بازیگران ناباب نیزدر سینمای ایران وجود دارند.»

 او در پایان از بازیگران زن سینمای ایران عذرخواهی کرد تا شاید این غائله بخوابد.

 

 

منبع: خبرآنلاین

 

در همین رابطه بخوانید

آنجلینا جولی: من عاشق سفر کردن به ایران هستم

تمایل آنجلینا جولی برای بازی در فیلمی ایرانی

علیرضا رئیسیان: آمدن آنجلینا جولی به ایران قطعی است

لیلا حاتمی جایگزین آنجلینا جولی شد!

 واکنش های شدید به اظهارات سلحشور

سلحشور: ما برای همه بازیگران در ایران احترام قائلیم


 تاريخ ارسال: 1390/7/26
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>منتقد:

درست نیست در مورد آدمها اینطوری قضاوت کنیم و بگیم منو یاد خدا یا شیطان یا ... میاندازن. انصافاً (در گوشی بگیم کسی نشنفه!) حرف سلحشور خیلی هم بیراه نیست. یه نمونه، یه نمونه، فقط یه نمونش رو بگم هنرپیشه خیلی معروفی رو میشناسم که سر هر فیلم با کارگردان گرم میگیره و دفترچه شعرش رو بهش میده و باهاش نرد عشق می بازه که چی؟... کارگردان اونو بهتر بشناسه و بفهمه و نقششو تو فیلم پررنگتر کنه. همین خانوم حاضر میشه به برخی ارباب جراید بله.... که چی؟ مطرحش کنن. خوشبختانه یا متأسفانه سینمای ایران توی ویترینه و کوچیک هم هست و هرکی یه ذره اهل سینما باشه میفهمه کی به کیه. بنظر من فرج الله سلحشور در کل حرف درستی زد و حرف خیلی خیلی درستی هم زد که متأسفانه ناجار شد بخاطر فشار افکار عمومی عقب نشینی کنه. اگه همین حرفو مجیدی یا میرکریمی یا پناهی یا کیارستمی یا... میزد شما میگفتید "باور کنید هروقت من فلانی رو میبینم یاد خدا میافتم!" بگذریم...

0+0-

يكشنبه 1 آبان 1390



>>>سعید:

باور کنید من هر دفعه که قیافه این سلحشور رو می بینم یاد شیطان می افتم!!

0+0-

يكشنبه 1 آبان 1390



>>>شقایق:

درود بر همه بازیگرانی که با نامه خود حسابی به این آقا ... زده اند

0+0-

پنجشنبه 28 مهر 1390



>>>كربلايي كامبيز:

مومن بازم كه ...!

0+0-

پنجشنبه 28 مهر 1390



>>>پريسا:

خيلي بد شد نه؟ حالا چطوري ميشه ماست ماليش كرد... بيخود نيست كه از قديم گفتن اول 7 بار حرفتو مزمزه كن بزن بده بيرون آقاي نويسنده و كارگردان

0+0-

سه‌شنبه 26 مهر 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.