پرده سینما

کنایه های راجر مور به شون کانری

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

راجر مور (سمت چپ) همراه با شون کانریراجر مور یکی از بازیگران نقش جیمز باند از شون کانری اولین بازیگر این نقش کنایه زد! سِر راجر مور که همیشه در نظرسنجی‌های بریتانیا درمورد محبوب‌ترین جیمز باند تاریخ از سر شان کانری شکست می‌خورد، در گفت‌وگو با مجله ورسیتی دانشگاه کمبریج در مورد شون کانری گفت وقتی این اسکاتلندی حرف می‌زند، متوجه نمی‌شود او چه می‌گوید.

مور که شوخی‌های گزنده‌اش به اندازه بازی کردن نقش جیمز باند برایش شهرت داشته، در پاسخ به سئوالی درمورد کانری بازیگر اسکاتلندی گفت: شون بازیگر خوبی است، حیف که وقتی حرف می‌زند اصلاً نمی‌فهمم چه می‌گوید.

 مور 84 ساله است و هفت بار در فاصله سال‌های 1973 تا 1985 نقش جیمز باند یا همان مامور 007 را بازی کرد. او همچنین از دیدن ذره‌ای آرامش احساس ناامیدی کرده است. مور ذره‌ای آرامش را که در آن کریگ نقش جیمز باند را بازی می‌کند، «یک تبلیغ تجاری طولانی تکه‌تکه» توصیف کرد. مور در جریان سخنرانی گردهمایی دانشجویان کمبریج این سخنان را گفت، سخنانی که در مجله دانشگاه نیز چاپ شدند.

او جانی دپ را بازیگر معاصر محبوب اش معرفی کرد اما افزود: «کاش اسم اش را عوض می‌کرد و اسمی می‌گذاشت که در یاد من بماند.» مور در این دانشگاه به گروه تئاتر هنرهای کمبریج پیوست. او در خاتمه به دانشجویان گفت: «کاش نقش لارنس عربستان را بازی کرده بودم. دوست داشتم مرا به اندازه پیتر اوتول بااستعداد ببینند.»

راجر مور فعالیت بازیگری خود را از سال 1944 و پس از ورود به دانشگاه کمبریج آغاز کرد.او در فیلم‌های زندگی کن و بگذار بمیرند (1973)، مردی با تپانچه طلایی (1974)، جاسوسه‌ای که دوستم داشت (1977)، مون‌ریکر (1979)، فقط به خاطر چشمان تو (1981)، اختاپوس (1983) و منظری به یک قتل (1985) نقش جیمز باند را بازی کرد. فرار از آتن و سریال های جاسوسی کاوشگران و سینت از دیگر نقش آفرینی‌های مهم راجر مور هستند.

 شون کانری که کارنامه پربارتری از راجر مور دارد در فیلم‌های دکتر نو (1962)، از روسیه با عشق (1963)، گلدفینگر (1964)، تندربال (1965) و شما فقط دو بار زندگی می‌کنید (1967) نقش جیمز باند را بازی کرد. او پس از چهار سال دوباره در سال 1971 نقش مامور 007 را در الماس‌ها ابدی‌اند بازی کرد و آخرین بار سال 1983 در هرگز نگو هرگز در نقش این مأمور مخفی ظاهر شد.

 کانری که برای فیلم تسخیرناپذیران برنده اسکار نقش مکمل شده در فیلم‌های مشهوری چون مارنی (آلفرد هیچکاک)، مردی که می‌خواست سلطان باشد (جان هیوستن)، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (استیون اسپیلبرگ)، قتل در قطار سریع‌السیر شرق (سیدنی لومت) و نام گل سرخ (ژان ژاک آنو) بازی کرده است.

 

منبع: خبرآنلاین به نقل از تلگراف / 31 اکتبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

 


 تاريخ ارسال: 1390/8/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.