پرده سینما

سونی پیكچرز: جدایی نادر از سیمین نامزد اسكار فیلمنامه و كارگردانی هم می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساره بیات در جدایی نادر از سیمینرییس كمپانی سونی پیكچرز اعلام كرد، فیلم جدایی نادر از سیمین علاوه بر نامزدی جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی، می‌تواند نامزد اسكار فیلم‌نامه و كارگردانی هم بشود.

ایسنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به قلم گری گلداستین گزارشگر این روزنامه، از شانس بالای فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی برای نامزدی جایزه اسكار در بخش‌های بهترین كارگردانی و فیلم‌نامه اصلی علاوه‌بر بهترین فیلم خارجی نوشت.

در این گزارش آمده است: اگرچه هنوز دو هفته تا آغاز اكران فیلم جدایی نادر از سیمین در آمریكا مانده است، اما این فیلم در فصل جوایز هالیوود آنقدر موفق عمل كرده است كه اصغر فرهادی به‌عنوان كارگردان، تهیه‌كننده و فیلم‌نامه‌نویس این اثر تحسین‌شده، علاوه‌بر جایزه اسكار فیلم خارجی، وارد رقابت برای بهترین كارگردانی و فیلم‌نامه اسكار نیز شده است.

مایكل باركر از روسای كمپانی سونی پیكچرز كه حق توزیع و نمایش فیلم جدایی نادر از سیمین را برعهده دارد در این‌باره به لس‌آنجلس تایمز گفت: كمپانی سونی از مدت‌ها قبل به نامزد شدن این فیلم در بخش‌های دیگر جایزه اسكار علاوه‌بر فیلم خارجی امید بسته است.

وی در این‌باره افزود: اعضای آكادمی اسكار همواره به فیلم‌های خارجی باكیفیت و فیلم‌های مستقل آمریكایی توجه داشته‌اند. كافی است این فیلم را مقابل آنها بگذارید و بگویید آن را در دیگر شاخه‌های جوایز نیز لحاظ كنید.

اگر جدایی نادر از سیمین بتواند در هر سه بخش بهترین فیلم خارجی، بهترین كارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اصلی نامزد جایزه اسكار شود، به جمع معدود فیلم‌هایی خواهد پیوست كه پیش‌تر این افتخار را كسب كرده‌اند كه پرچم‌دار آنها هشت‌ و نیم فدریكو فلینی و زندگی زیباست روبرتو بنینی هستند.

لس‌آنجلس تایمز نوشت: این اولین حضور اصغر فرهادی در رقابت اسكار نیست. فیلم قبلی او درباره الی در سال 2009 نماینده سینمای ایران در جوایز اسكار خارجی بود، اما توزیع‌كننده آمریكایی آن ورشكسته شد و این فیلم هرگز آنطور كه باید وارد عرصه رقابت نشد.

جدایی نادر از سیمین كه این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسكار ‌2012 را بالا برده است، اخیراً نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب شد. برنده‌ جایزه‌ خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ برلین طی هفته‌های گذشته برنده‌ی چندین جایزه‌ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریكا و انجمن منتقدین فیلم نیویورك و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی سال است.

جدایی نادر از سیمین كه ماه گذشته در جوایز سالانه‌ی آسیا ـ پاسیفیک بهترین فیلم سال ‌2011 شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی داشته و درحال حاضر در كشورهای بلژیك، فرانسه، تایلند، تركیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، كره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارك درحال نمایش است و در آستانه‌ی اكران عمومی در نروژ و پرتغال است.

 


 تاريخ ارسال: 1390/10/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.