پرده سینما

دو فیلم توقیفی، برای جشنواره فجر فرم پر کردند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

«تسویه حساب» با جشنواره فیلم فجر، بعد از«صد سال به این سالها»

 

 

دو فیلم تسویه حساب (تهمینه میلانی) و صد سال به این سالها (سامان مقدم) که دردوره مدیریتی جعفری جلوه به محاق توقیف رفتند، طبق اعلام تهیه کنندگانشان فرم شرکت در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر را پر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد نیك‌بین از نظر مثبت معاونت سینمایی جهت حضور تسویه حساب در جشنواره فیلم فجر و رفع مشكل این فیلم برای اكران عمومی خبر داده و اعلام کرده است: با توجه روند مثبت اتفاقات اخیر در خصوص رفع مشكل برخی از فیلم‌ها، فكر می‌كنم شرایط برای برطرف شدن مشكلات نمایش عمومی تسویه حساب در حال برطرف شدن است و به همین دلیل، قصد داریم فرم شركت فیلم را در جشنوار فجر به دبیرخانه جشنواره ارائه دهیم.

تهیه‌كننده فیلم سینمایی تسویه حساب خاطرنشان كرد: از نظر مسئولان سینمایی كشور تسویه حساب مشكل خاصی ندارد و به همین دلیل است كه نسبت به برطرف شدن مشكلات فیلم بسیار امیدوارم هستیم و روند مذاكرات نیز تا این لحظه مطلوب بوده است اما با توجه به این كه ظاهرا قرار است هر فیلم به صورت مصداقی مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به زمان زیادی كه بر روی این موضوع صرف شده، حركتی كه تبدیل به یك جواب مثبت شود، دیده نشده است.

نیك‌بین تأكید كرد: مطمئنا تسویه حساب هیچ مشكل خاصی ندارد و مسئولان جدید سینمایی نیز مشكلی با فیلم ندارند و نظرشان نسبت به فیلم مثبت است. به همین دلیل، ما امیدوار هستم تا هرچه زودتر این نظر مثبت در جهت رفع مشكل اكران فیلم عملیاتی شود تا بتوانیم با یك برنامه‌ریزی درست زمینه‌های كران مناسب تسویه حساب را فراهم كنیم.

اما مرتضی شایسته تهیه‌كننده فیلم سینمایی صدسال به این‌ سال‌ها هم از ارائه این فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر جهت حضور در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر خبر داده است و اعلام کرده:با توجه به صحبت‌هایی كه با معاونت سینمایی انجام شده است و در همین راستا پرونده رفع مشكل صدسال به این سال‌ها در دست بررسی است، بسیار امیدوار هستیم تا مشكلات مربوط به نمایش صدسال به این سال‌ها پس از سه سال برطرف شود و به همین دلیل، فرم درخواست شركت فیلم در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر را پر خواهیم كرد.

صد سال به این سال‌ها در سه سال گذشته جزو آثاری بود كه امكان شركت در دوره بیست و ششم و بیست و هفتم جشنواره فیلم فجر را نیافت اما در جشن خانه سینما در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شد.

پرویز پرستویی، رضا كیانیان، فاطمه‌معتمد آریا، علی قربان‌زاده، امیرحسین آرمان، نگار جواهریان، بهاره افشاری، كامیار شایان، ابراهیم آبادی، پرویز شاهین خو، پوریا پرستویی و علی شادمان در این فیلم بازی كرده‌اند.

تسویه حساب نیز به نویسندگی و كارگردانی تهمینه میلانی، با بازی ‌مهناز افشار، اكبر عبدی.‌لادن مستوفی، شهره لرستانی.‌السا فیروز آذر، رضا عطاران، سیاوش تهمورث،غلامحسین لطفی، بهاره افشاری، حامد بهداد، احمد مهرانفر، مهدی فقیه و محمدرضا شریفی‌نیا ساخته شده است.

 

 

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/9/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.