پرده سینما

نجفی: پیشنهاد دادیم وزارت ارشاد شكایت اش را از خانه‌ی سینما پس بگیرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

احمد نجفی گفت:‌ در جلسه امروز كمیسیون تخصصی شورای عالی سینما، پیشنهاد دادیم وزارت ارشاد شكایتش را از خانه سینما پس بگیرد و كار به دادگاه كشیده نشود.

 

احمد نجفیاحمد نجفی عضو شورای عالی سینما در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار كرد:‌ آقای شمقدری، معاونت سینمایی، در جلسه امروز حضور داشتند و ایشان هم برای پس گرفتن شكایت، نظر مساعد داشتند كه در نهایت، قرار شد تصمیم نهایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

او افزود‌: به هر حال، همكاران ما در صنوف خانه سینما مشغول به كار هستند و باید برای حفظ صنوف راهكارهایی اندیشیده شود و اكیدا توصیه شد ماجرا به دادگاه قضایی كشیده نشود.

نجفی با گله از انعكاس مطالبی از وی، با رد آن‌ها گفت: من بحثی در خصوص انحلال خانه سینما مطرح نكردم و شورا حق چنین كاری را ندارد. تنها صحبت شد كه شورای فرهنگ عمومی به غیر قانونی بودن خانه سینما رأی داده و خواستیم راهكارهایی برای حفظ حقوق اعضای صنوف اندیشیده شود.

این بازیگر خاطرنشان كرد: در كمیته تخصصی مسائل روز سینما مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد كه از جمله این مسائل، لایحه‌ی نظام سینمایی است و آن‌قدر این بحث مهم است كه دیگر فرصت ورود به مسائل خانه سینما را نداریم.

 

اظهارات سجادپور درباره‌ی روایت احمد نجفی از نشست شورای عالی سینما    

 

پس از انعكاس دو نقل قول از سوی احمد نجفی به‌عنوان عضو شورای عالی سینما درباره موضع این شورا در قبال خانه سینما،علیرضا سجادپور تاكید كرد كه سخنان نجفی را كه روز گذشته ـ10 دی ماه در ایسنا منعكس شد، تایید می‌كند.

احمد نجفی ـ عضو شورای عالی سینما ـ روز گذشته در گفت‌وگو باایسنا،‌ اعلام كرده بود كه در آخرین جلسه كمیسیون تخصصی شورای‌ عالی سینما با حضور جواد شمقدری ـ معاون امور سینمایی ـ پیشنهاد شده كه وزارت ارشاد شكایتش را از خانه سینما پس بگیرد و كار به دادگاه كشیده نشود.

او افزوده بود: آقای شمقدری هم برای پس گرفتن شكایت، نظر مساعد داشت كه در نهایت، قرار شد تصمیم نهایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

در پی انتشار این سخنان، مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره جلسه روز شنبه كمیسیون تخصصی شورای عالی سینما اظهار كرد:‌ متأسفانه برخی مطالبی را به اشتباه انعكاس دادند اما جزئیات جلسه از زبان احمد نجفی در روی خروجی ایسنا كاملا درست بود.

وی افزود:‌ تنها مرجع اصلی انعكاس اخبار شورای عالی سینما دبیرخانه آن است و رسانه‌ها باید جویای آخرین مطالب از آنجا باشند.

در پی انتشار سخنانی منسوب به احمد نجفی در برخی سایت‌های خبری مبنی بر تصمیم شورای عالی سینما در زمینه انحلال خانه سینما، او به ایسنا گفت‌: به هر حال، همكاران ما در صنوف خانه سینما مشغول به كار هستند و باید برای حفظ صنوف راهكارهایی اندیشیده شود و اكیدا توصیه شد ماجرا به دادگاه قضایی كشیده نشود. من بحثی هم درخصوص انحلال خانه سینما مطرح نكردم و شورا اصلا حق چنین كاری را ندارد. تنها صحبت شد كه شورای فرهنگ عمومی به غیر قانونی بودن خانه سینما رأی داده و خواستیم راهكارهایی برای حفظ حقوق اعضای صنوف اندیشیده شود.

این بازیگر سینما همچنین خاطرنشان كرد:در كمیته تخصصی، مسائل روز سینما مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد كه از جمله این مسائل، لایحه‌ی نظام سینمایی است و آن‌قدر این بحث مهم است كه دیگر فرصت ورود به مسائل خانه سینما را نداریم.


 تاريخ ارسال: 1390/10/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>احمد ( نقش سروان فيلم تاراج):

به قول سروان فيلم "تاراج " تو هم آبروي هرچي مرد بود بردي ، نانجيب !

0+0-

يكشنبه 11 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.