پرده سینما

از نگاه منتقدان لندن، "اینک آخرالزمان" بهترین فیلم سی سال گذشته شناخته شد.

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 از نگاه منتقدان لندن

 

"اینک آخرالزمان"  کوپولا بهترین فیلم 30 سال اخیر سینمای جهان شد.

 

مارلون براندو در نمایی از کانون منتقدان لندن، فیلم سینمایی اینک آخرالزمان به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا محصول سال 1979 را به عنوان بهترین فیلم 30 سال گذشته سینمای جهان برگزید.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد اینک آخرالزمان که پس از اکران در سال 1979 جوایز فراوانی برد و تحسین سینمادوستان و منتقدان سراسر جهان را برانگیخت، از نگاه کانون منتقدان لندن برترین فیلم 30 سال گذشته شناخته شد. این کانون از سال 1980 به بعد هر سال برگزیدگان سینمای جهان را از نگاه خود معرفی می‌کند.

فیلم کوپولا در فهرست برترین‌های کانون منتقدان لندن بالاتر از فیلم‌های سینمایی فهرست شیندلر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، زندگی دیگران ساخته فلورین هنکل فن دونرسمارک، نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود و کوهستان بروکبک ساخته آنگ لی ایستاد. ضمن اینکه اینک آخرالزمان در نظرسنجی لندنی‌ها برتر از فیلم‌های خارجی هم قرار گرفته است.

جیسن سولومونز رئیس کانون منتقدان لندن ضمن ستایش از فیلم کوپولا به عنوان "برنده‌ای شایسته" گفت: اینک آخرالزمان گرچه 30 سال پیش ساخته شد و به نمایش درآمد، اما پیام ضد جنگ آن هنوز هم از نگاه منتقدان ارزشمند است. گرچه تمام 10 فیلم فهرست برترین‌های 30 سال اخیر سینمای جهان فیلم‌هایی ارزشمند و ماندگار هستند.

مراسم اهدای سی‌امین دوره جوایز سالیانه کانون منتقدان لندن روز 18 فوریه برگزار می‌شود و جامعه ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان از آن حمایت می‌کند.

لازم به توضیح است که اینک آخر الزمان بر اساس داستان دل تاریکی جوزف کنراد ساخته شد و در زمان خودش یکی از پرخرج ترین فیلم های تاریخ سینما بود که البته با شکست سنگین تجاری مواجه شد.

 

     


 تاريخ ارسال: 1388/9/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.