پرده سینما

سازمان‌ها و نهادها بهترین فیلم‌های جشنواره فجر را برگزیدند

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر که شب گذشته در سینما آزادی برگزار شد، سازمان‌ها و نهادها برگزیدگان خود را انتخاب کردند.

 

شب گذشته اختتامیه بخش تجلی اراده ملی با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور، محمد خزاعی دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و برگزیدگان این بخش و اهالی رسانه در سینمای آزادی برگزار شد.

به گزارش فارس، در ابتدای این نشست، از بازیگر هالیوودی تازه مسلمان شده علی استون با حضور سیدمحمد حسینی، جواد شمقدری و محمد خزاعی تقدیر به عمل آمد.

استون گفت: از تمام مردم ایران که مرا به این کشور دعوت کردند تشکر می‌کنم و انشاءالله پس از بازگشت به کشورم پروژه‌های مشترکی را برای بهبود بخشیدن به ارتباط میان مردم ایران و آمریکا خواهند ساخت.

وی در ادامه افزود: در تاریخ اتفاقات زیادی افتاده است که ایران داستان‌های زیادی از این اتفاقات دارد و امیدوارم بتوانم این داستان‌ها را به غرب منتقل کنم و از خدا برای ایران آینده‌ای روشن خواستارم و می‌خواهم تمام جهان در صلح باشد.

وی در ادامه در خصوص گرویدن خودبه دین اسلام گفت: سالیان زیادی تاریخ خواندم و درباره اسلام و مسیحیت مطالعه کرده‌ام و همیشه نام اسلام و مسیحیت را در کنار یکدیگر دیدم.

وی در ادامه افزود: مسلمان شدنم انتخاب شخصی‌ام بود، زیرا اسلام یک دین کامل و خوب است و من همیشه به خدای واحد معتقد بودم و اسلام چیزی بود که مرا به خود دعوت کرد، امیدوارم و مرتب دعا می‌کنم که شاگرد خوبی برای اسلام باشم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه، امور سینماهای اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش بهترین سینما، بهترین مدیریت و پرسنل، و بهترین متصدی نمایش برگزیدگان خود را معرفی کرد.

 

برگزیدگان این بخش به شرح زیر است:

 

- مدیر برج آزادی متعلق است به فرزاد هوشیار پارسیان

 

- مدیر لابراتور صدا و سیما متعلق است به سیدحامد طباطبایی

 

- عنوان بهترین مدیر متعلق است به محمد رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمای آزادی

 

- عنوان بهترین مدیر متعلق است به محمدعلی حجازی مدیر ایوان شمس

 

- بهترین سینما متعلق است به جواد عادلی مالک سینمای پردیس کیان

 

- بهترین مدیر استدیو متعلق است به بیژن جباری مدیر استدیو فیلمساز

 

- بهترین مدیر صداگذاری متعلق است به صادق جوادی مدیر صداگذاری استدیو فیلمساز

 

- بهترین مدیر فنی متعلق است به ناصر انصاری مدیر فنی استدیو فیلمساز

 

- بهترین مدیر مرکز خدمات متعلق است به امیر بدیع مدیر مرکز خدمات صنایع ایران

 

- بهترین متصدی نمایش متعلق است به صفرعلی سلیمانی متصدی نمایش سینما صحرا

 

- بهترین متصدی متعلق است به محمدعلی طائب حمید متصدی سینماماندانا

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ قطعاً تقدیر و تشکر تأثیر بیشتری دارد تا صرف بیان اشکالات و ایرادات به مدیران. البته که ما همه پذیرای نقض هستیم اما کسانی که اهل هنر هستند علاقه بیشتری به نقد شنیدن دارند، زیرا بر اساس نقدهایی که از دیگران می‌شنوند آثار بهتری ارائه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: طبع انسان به گونه‌ای است که با تقدیر و تشکر می‌توان از آن استفاده‌های بیشتری کرد.

حسینی در خصوص تأکید رهبر انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ گفت: شب گذشته در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان تأکید بسیاری به مقوله فرهنگ داشتند و بر همه مبرهن است که وقتی ایشان بسیار تأکید می‌کنند مسئولین باید بیش از همه به وظیفه خود عمل کنند.

حسینی در خصوص حضور علی استون در این برنامه افزود: اگر اسلام که مظهر زیبایی و کمال است به خوبی معرفی شود، همه مردم دنیا جذب می‌شوند. اگر مشکلی است که این اتفاق نیفتاده است باید به دنبال ایراد معرفی اسلام از طریق خودمان باشیم. زمانی اسلام را با شمشیر به همگان معرفی کرده‌اند و این ضعف ماست که اگر نتوانیم اسلام را که دین همه خوبی‌ها و فداکاری‌ها و مهربانی‌هاست با ابزار دیگری به دیگران معرفی کنیم. اگر اسلام به معنای واقعی خود به همگان معرفی شود قطعا آن افراد نیز به اسلام روی خواهند آورد، زیرا اسلام فراتر از مرزهای جغرافیایی است.

وزیر ارشاد در خصوص فیلم‌های شرکت‌کننده در سی‌امین جشنواره فیلم فجر گفت: از همه فیلمسازان که فیلم‌های خوبی را به جشنواره آوردند، تشکر می‌کنم زیرا در میان این آثار فیلم‌هایی با مضامین دفاع مقدس یا اجتماعی دیده می‌شدند که بسیار خوب و عالی به آن پرداخته شده بود.

وی در ادامه افزود: امیدوارم در آینده شاهد فیلم‌هایی باشیم که بتوانیم بر اساس این فیلم‌ها اسلام را به همگان معرفی کنیم.

حسینی در خصوص برگزاری جشنواره سی‌ام فیلم فجر گفت: همان‌گونه که امسال همگان اذعان داشتند که مدیریت سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خوب و منظم بوده است، معتقدم که ما گام بلندی را برای بهتر برگزار کردن این جشنواره در کشور داشته‌ایم و امیدوارم در سال‌های بعد بتوانیم گام‌های بلندتری برداریم.

در ادامه این نشست، سازمان‌ها و مراکز به ترتیب از فیلم‌های مورد نظر خودشان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کردند.

 

سازمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به فیلم یک سطر واقعیت به کارگردانی علی وزیریان و فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم به کارگردانی سیدروح الله حجازی تقدیم کرد.

 

وزارت آموزش و پرورش، لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به دانش‌آموزان بازیگر، ترلان پروانه برای فیلم پیشونی سفید، قاسم سیدسیاح برای فیلم روییدن در باد، نیکی نصیریان برای فیلم میگرن، محمدجواد جعفرپور برای فیلم نارنجی پوش و عرشیا طالبی برای فیلم مادر پاییزی‌ تقدیم کرد.

 

سازمان ستاد اقامه نماز لوح سپاس و هدیه نقدی خود را به فیلم شور شیرین‌به کارگردانی جواد اردکانی، فیلم روزهای زندگی به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و فیلم پنجشنبه آخر ماه به کارگردانی ماشاءالله شاه مرادی‌زاده تقدیم کرد.

 

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به فیلمشور شیرین به کارگردنی جواد اردکانی و فیلم فیلادلفی به کارگردانی اسدی‌پور و رحیم‌زاده تقدیم کرد.

 

مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به هنگامه قاضیانی برای فیلم روزهای زندگی تقدیم کرد.

 

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به سیدابوالقاسم حسینی تهیه‌کننده فیلم ملکه، محمدعلی باشه‌‌آهنگر کارگردان فیلم ملکه و ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده های طلا تقدیم کرد.

 

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به جواد اردکانی برای فیلم شور شیرین تقدیم کرد.

 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به پرویز شیخ‌ طادی کارگردان فیلم روزهای زندگی، محمدعلی باشه‌آهنگر فیلم ملکه و حمیدرضا آذرنگ بازیگر فیلم ملکه تقدیم کرد.

 

واحد فراهم آوری پیوند اعضا، لوح سپاس و جایزه نقدی خود رابه فرشته مهدی‌زاده تهیه‌کننده فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و منوچهر هادی کارگردان فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه تقدیم کرد.

 

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به ارود عطارپور کارگردان مستند خلیج فارس‌، صادق داوری‌فر کارگردان مستند شیخ شوخ کاشی و حسین شمقدری کارگردان مستند میراث آلبرتا تقدیم کرد.

 

مرکز ملی فرش، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به داریوش مهرجویی کارگردان فیلم نارنجی پوش و بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن تهران 1500 تقدیم کرد.

 

سازمان حفظ آثار و نشر ازرش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به جواد اردکانی کارگردان فیلم سینمایی شور شیرین تقدیم کرد.

 

کانون ایرانی مدرسان سینما، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به منوچهر محمدی تهیه‌کننده فیلم بوسیدن روی ماه و همایون اسعدیان کارگردان فیلم بوسیدن روی ماه تقدیم کرد.

 

جمعیت دفاع از ملت فلسطین، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به مسعود اطیابی کارگردان فیلم ریسمانی نزدیک‌تر از رگ‌ تقدیم کرد.

 

انجمن مدیران تولید سینمای ایران، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به حسین هادیان‌فر مدیرتولید فیلم قلاده‌های طلا، یوسف صمدزاده مدیرتولید فیلم راه بهشت و طاهره امانی مدیر تولید فیلم خودزنی تقدیر کرد.

 

آموزشگاه سینمایی دارالفنون لوح سپاه و جایزه نقدی خود را به داریوش مهرجویی کارگردان فیلم نارنجی پوش و ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلمقلاده‌های طلا تقدیم کرد.

 

انجمن صنفی مؤسسات و شرکت‌های سمعی و بصری، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به رضا رخشان تهیه‌کننده فیلم ضدگلوله تقدیم کرد.

 

کانون دانشجویی روشنا وابسته به نهاد رهبری دانشگاه تهران، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به روح الله حجازی کارگردان فیلم زندگی خصوص آقا و خانم میم تقدیم کرد.

 

بنیاد ادبی داستانی ایرانیان، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به پرویز شیخ‌طادی برای فیلمنامه فیلم روزهای زندگی و روح‌الله حجازی برای فیلمنامه  فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم اهدا کرد.

 

بر اساس این گزارش، بنابر نامه‌ای که از طرف این ادارات و نهادها مبنی بر درخواست دائمی شدن دبیرخانه بخش تجلی اراده ملی به رئیس سازمان سینمایی کشور داده شده بود، وی به صورت موقت با این درخواست موافقت کرده و بخش تجلی اراده ملی دارای یک دبیرخانه دائمی شد.

از افرادی که در این اختتامیه حضور داشتند می‌توان به سیدمحمدحسینی، جواد شمقدری، محمد خزاعی، مسعود احمدیان، حبیب الله بهمنی، علی استون، ابوالقاسم طالبی، محمود گبرلو، یزدان عشیری، هنگامه قاضیانی، علی قوی‌تن، پرویز شیخ‌طادی، جواد اردکانی، رهبر قنبری، علیرام نورایی، محمدحسین مهدی‌پور، فرشته مهدی‌زاده، بهرام عظیمی و ... اشاره کرد.

 در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از مراسم «تجلی اراده ملی» سی امین جشنواره فجر

 


 تاريخ ارسال: 1390/11/28
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مرهم:

سال گذشته در همین بخش جشنواره فجر، مسئولین جایزه جمعیت هلال احمر به فیلم "مرهم" ساخته علیرضا داودنژاد را به این فیلم ندادند و بهانه آوردند که فیلم "مرهم" خارج از بخش مسابقه است و این جایزه فقط به فیلمهای بخش مسابقه تعلق میگیرد. http://www.cinscreen.com/?id=1202 در حالی که امسال فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" که در بخش تجلی اراده ملی برنده چند جایزه شده در بخش مسابقه نبود! اینم از اون تناقضات آشکاره

0+0-

جمعه 28 بهمن 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.