پرده سینما

اولین اكران پس از كسب اسكار، نمایش «جدایی نادر از سیمین» در استرالیا و هنگ‌كنگ

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادی و لیلا حاتمی سر صحنه جدایی نادر از سیمینفیلم جدایی نادر از سیمین پس از كسب جایزه‌ اسكار خارجی 2012، از امروز (پنج‌شنبه) در استرالیا و هنگ‌كنگ نمایش خود را آغاز خواهد كرد. به گزارش ایسنا، فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته‌ی اصغر فرهادی كه روز دوشنبه در هشتادوچهارمین دوره جوایز اسكار موفق به كسب جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی شد، از امروز در سینماهای هنگ‌كنگ و استرالیا به روی پرده خواهد رفت.

جدایی نادر از سیمین طبق برنامه‌ اكران جهانی فیلم‌ها، از روز 8 مارس (18 اسفند) در سنگاپور، 7 آوریل (19 فروردین) در ژاپن، 3 می (14 اردیبهشت) در آرژانتین و 23 می (سوم خرداد) در اسلوونی اكران خواهد شد.

برنده‌ی جایزه‌ خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ برلین، در فصل جوایز سینمایی هالیوود برنده‌ چندین جایزه‌ از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریكا و انجمن منتقدین فیلم نیویورك و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شد و در جوایز سالانه‌ی آسیا ـ پاسیفیک بهترین فیلم سال ‌2011 شناخته شد.

جدایی نادر از سیمین كه برند‌ه‌ی جایزه‌ی سزار فرانسه و «گلدن گلوب» برای بهترین فیلم خارجی شده است، در حال حاضر در كشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، تركیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، كره‌جنوبی، ایتالیا، آمریكا، كانادا، برزیل، نروژ، روسیه، پرتغال و دانمارک درحال نمایش است.


 تاريخ ارسال: 1390/12/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.