پرده سینما

تلاش وراث خالق رمان «پدرخوانده» برای رهایی از بند ادعاهای «پارامونت»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وکیل مدافع خانواده پوزو: من به ماریو قول داده‌ام تا از فرزندان اش حمایت کنم

 

تعدادی از کتاب های نوشته شده به وسیله ماریو پوزودر حالی که کمپانی پارامونت مدعی است که تمامی امتیاز مربوط به چاپ رمان «پدرخوانده» و ادامه آن را خریداری کرده، وراث «پوزو»، نویسنده این اثر، در تلاش تند تا با کمک دادگاه از بند این ادعا رهایی یابند.

 به گزارش فارس به نقل از سایت سینمایی ورایتی، چندی پیش وراث ماریو پوزو خالق رمان «پدرخوانده» اجازه انتشار کتاب جدیدی در ادامه این رمان سه‌جلدی به یک انتشاراتی داده بود که استودیوی پارامونت پس از آنکه از این موضوع باخبر شد، مدعی شد که بر طبق توافقنامه‌ای که میان آن‌ها و پوزو به امضا رسیده، وراث او اجازه چنین کاری ندارند.

وراث پوزو عصبانی از این موضوع در تلاش اند تا با کمک قانون به این ادعاها پایان داده و برای همیشه وارث آثار پدرشان باشند.

آنها اخیراً اجازه انتشار دو کتاب جدید تحت عنوان‌های «انتقام پدرخوانده» و «خانواده کورلئونه» را در ادامه رمان «پدرخوانده» داده‌اند، ‌کمپانی پارامونت که تمامی امیتازهای مربوط به اثر مافیایی «پدرخوانده» را خریداری کرده، وراث پوزو را تحت تعقیب قانونی قرار داده و اعلام کرده که به هیچ عنوان اجازه انتشار این دو کتاب را نخواهد داد.

کمپانی پارامونت به همین منظور در دادگاه فدرال منهتن تشکیل پروند داده و مدعی است که انتشار این دو کتاب بدون اجازه کمپانی، در واقع نادیده گرفتن قانون کپی رایت است.

در این پرونده ذکر شده است که کمپانی پارامونت تنها در سال ۲۰۰۲ با وراث پوزو برای انتشار کتاب «بازگشت پدرخوانده» نوشته مارک وین‌گاردنر در سال ۲۰۰۴ میلادی توافق کرده و انتشار هرگونه کتاب دیگری در ادامه رمان «پدرخوانده» کاملاً غیر قانونی خواهد بود.

خانواده پوزو نیز از روز دوشنبه با تشکیل پرونده در دادگاه محلی نیویورک، مدعی شده‌اند که استودیوی پارامونت، قرارداد بسته شده میان خود و پدرشان را نقض کرده و در حال سوء استفاده از این موضوع است.

وکیل مدافع خانواده پوزه در این باره می‌گوید: ماریو پوزو، زمانیکه کمپانی پارامونت به شدت دچار ضعف مالی شده بود، ثروت زیادی را روانه جیب صاحبان این کمپانی کرد، اکنون که او رفته این کمپانی به جای آنکه قدردان او و فرزندان اش باشد، در تلاش است تا آنها را از حق مسلم شان محروم کند.

وی در ادامه می‌افزاید: من به ماریو قول داده‌ام تا از فرزندان اش حمایت کنم، پارامونت مبارزه می‌خواهند، ما هم یکی برای آنها فراهم می‌کنیم.

بنابراین گزارش، ماریو پوزو نویسنده ایتالیایی آمریکایی، سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ دو بار برنده جایزه اسکار شد. شهرت ماریو پوزو به خاطر رمان‌های مافیایی وی و علی‌الخصوص رمان «پدر خوانده» است که مبنای ساخت فیلمی به همین اسم در سال ۱۹۷۲ و به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا شده است.

پوزو ۲ جولای ۱۹۹۹ به علت نارسایی قلبی در خانه شخصی‌اش در نیویورک در گذشت.


 تاريخ ارسال: 1390/12/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.