پرده سینما

اصغر فرهادی در رتبه‌ی چهارم صد شخصیت برتر نشریه‌ی تایم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادینظرسنجی نشریه‌ی تایم برای انتخاب 100 شخصیت برتر سال 2012 در حالی دیروز (6 آوریل) پایان خواهد یافت كه اصغر فرهادی، كارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسكار در رتبه‌ی چهارم این فهرست قرار دارد.

به گزارش ایسنا، نشریه‌ی آمریكایی «تایم» همچون سال‌های گذشته اقدام به نظرسنجی از كاربران اینترنتی برای انتخاب 100 شخصیت برتر سال كرده است كه فرصت حضور در این نظرسنجی دیروز (جمعه) پایان یافت.

فهرست شخصیت‌های منتخب و همچنین چهره‌ی برگزیده سال روز 17 آوریل (29 فروردین) از سوی وب‌سایت «تایم» معرفی خواهد شد.

در حال حاضر اصغر فرهادی با كسب 119 هزار و 855 رای در رتبه‌ی چهارم 100 شخصیت منتخب نشریه‌ی تایم قرار گرفته است. بیش از 85 درصد از كاربرانی كه به اصغر فرهادی رای داده‌اند، وی را شایسته‌ی حضور در میان چهره‌های برتر دانسته‌اند.

اصغر فرهادی با آخرین فیلم خود جدایی نادر از سیمین موفق به كسب جایزه‌ی اسكار و جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی شد. این كارگردان ایرانی در حالی رتبه‌ی چهارم نشریه‌ی تایم را در اختیار گرفته است كه چهره‌های نامدار عرصه‌ی سیاست، ورزش و هنر پایین‌تر از وی دیده می‌شوند.

نام‌های آشنایی چون لیونل مسی، ولادیمیر پوتین، بشار اسد، رجب طیب اردوغان، جرج كلونی، مارك زوكربرگ، دانیل كریگ، مریل استریپ، آلك بالدوین، مایكل فلپس، براد پیت، اپرا وینفری، دنی بویل و، مارتین اسكورسیزی از دیگر شخصیت‌هایی هستند كه در فهرست چهره‌های منتخب نشریه تایم دیده می‌شوند.

اصغر فرهادی درحالی در نظرسنجی نشریه‌ی تایم در رتبه‌های ابتدایی قرار گرفته است كه طرح فیلمنامه‌ی بعدی او که اوایل مهر ماه در پاریس فیلمبرداری خواهد شد، از بین 200 طرح ارائه‌شده رتبه‌ی نخست را دریافت کرد.

کمیسر امور آموزش فرهنگ و جوانان اتحادیه‌ی اروپا اخیرا اعلام کرده است که قرار است، اولین جایزه‌ی رسانه‌ای این اتحادیه به اصغر فرهادی اهدا شود. این جایزه روز 20 ماه می (31 اردیبهشت) در جشنواره‌ی کن به این فیلم‌ساز ایرانی تعلق خواهد گرفت.

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا توسط داوران مستقل و اعضای کمیسیون آموزش، فرهنگ، زبان و جوانان اتحادیه‌ی اروپا به پروژه‌هایی اهدا می‌شود که سهمی متعهدانه در توسعه‌ی چند فرهنگی ایفا می‌کنند. این جایزه به‌خاطر پروژه‌‌ی مشترک فرهادی و الکساندر موله گی از کمپانی «ممنتو» به این دو اعطا می‌شود.

اندرولا واسیلیو، کمیسر امور آموزش و پرورش، جوانان و فرهنگ و چند زبانی اتحادیه‌ی اروپا با اعلام اینکه از اهدای این جایزه به اصغر فرهادی مفتخر است، گفت: «فیلم جدید فرهادی به هویت فرهنگ پر مایه و باز اروپایی در زندگی روزمره می‌پردازد و اصغر فرهادی پس از موفقیت جهانی جدایی به سوژه‌ای متعهدانه درباره‌ی جهان‌شمولی برابری روی آورده است.»

اصغر فرهادی هم در پی اعلام اهدای این جایزه گفت: «در جهانی که سیاستمداران در صدد تبدیل رنگین‌کمان زیبای تنوع فرهنگی در دنیای امروز به دایره‌ای از اختلاف و درگیری فرهنگی هستند، دریافت این جایزه بسیار دلگرم‌کننده است.»

فرهادی همچنین از انتخاب جایزه‌ی رسانه‌ای اتحادیه‌ی اروپا قدردانی کرد و این جایزه را نوید چشم‌اندازی شفاف از مبادله و احترام متقابل دانست. بودجه‌ی جایزه‌ی رسانه‌ای اتحادیه‌ی اروپا معادل 900 میلیون یوروست که به ابتکارها و پروژه‌های سمعی و بصری مربوط به مسایل فرهنگی و مناسبات انسانی می‌پردازد.


 تاريخ ارسال: 1391/1/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>احمد رضا ولایتی نسب سوق :

درود بر اصغر فرهادی . این همه جایزه حق فرهادی بوده واز این بیشتر باید به او تعلق گیرد ولی تاسف می خورم چرا چنین افرادی در داخل حمایت نمی شوند . حتما ببیند کلیپ امیر جعفری بازیگر سینما وتلویزیون که در برنامه تلویزیونی گفت در ایام عید این همه بازیگر دعوت کردید و تشکر کردید ما هنر مندان وکل مردم دوست داشتیم اصغر فرهادی میومد ... بله ما مردم تشکر وتقدیر از این ایرانی را می خواهیم . در تلاش هستیم راه فرهادی را ادامه دهیم . درود بر اصغر فرهادی

0+0-

سه‌شنبه 22 فروردي 



>>>امیر:

900 میلیون یورو؟!!! آیا مطمئن هستید درست درج کرده اید؟ این از هر جایزه ای بیشتر است....

0+0-

شنبه 19 فروردين 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.