پرده سینما

مسعود كیمیایی: وقتی رویا نداریم،عكس نداریم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

رونمایی از كتاب‌ عكس «محاكمه در خیابان»

مسعود كیمیایی: وقتی رویا نداریم،عكس نداریم

 

پوستر فیلم محاکمه در خیابانمراسم رونمایی از كتاب «محاكمه درخیابان» كه شامل عكس‌های فیلم محاكمه در خیابان آخرین ساخته مسعود كیمیایی است، روز گذشته در محل پردیس سینمایی «ملت» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، در ابتدای این مراسم، عیسی عماد به نمایندگی از انتشارات «سفیران» به حضار خیر مقدم گفت و سپس نماهنگی با صدای رضا یزدانی و تصاویری از فیلم محاكمه درخیابان پخش شد. جواد طوسی در این جلسه گفت: «فیلمسازی مانند كیمیایی یكی از مؤلفه‌های مهم كارش عكس‌نویسی مطابق با شرایط است و مقوله عكس در كارهای كیمیایی لودهنده وضعیت معاصر اوست».

وی افزود: «شكل‌گیری و زایش این سینما نقش ویژه‌ای در عكس‌نویسی آثار بعدی كیمیایی داشته است. در مجموعه آثار سینمایی كیمیایی یك نوع دلبستگی به انواع سینما مانند وسترن و نوآر وجود دارد و عكس‌نویسی آثار كیمیایی هم وام گرفته از این علائق است.» طوسی تصریح كرد: «نگاه دنیا و جهانی‌بینی كیمیایی فضای مناسبی را در اختیار یك عكاس می‌گذارد و این موضوع در همه كارهایش مشهود است. بابك برزویه به خوبی فضا را در حكم و محاكمه در خیابان درك كرده و این دو عكاس و فیلمساز، همدیگر را پیدا كرده‌اند.» مسعود كیمیایی نیز در این مراسم گفت: «وقتی جهان را به گذشته و آینده تقسیم كنیم، حال را نمی‌توانیم نگاه داریم، اما عكاس می‌تواند حال را نگه دارد». كارگردان مجاكمه در خیابان تصریح كرد: «عكس برای من ذات تصویر و رویا است. وقتی رویا نداریم عكس نداریم. وقتی جهان را به گذشته و آینده تقسیم كنیم حال را نمی‌توانیم نگاه داریم اما عكاس می‌تواند حال را نگه دارد.»

وی افزود: «عكاسی كه خلاقیت دارد، لحظه‌ای را شكار می‌كند كه خیلی مهم است. بیشتر نقاشان بزرگ دنیا هم به مدد عكاسی می‌آیند و عكاسی نیز به آنها كمك می‌كند.» كیمیایی در ادامه درباره بابك برزویه تصریح كرد: «بابك برزویه یكی از بهترین‌ها است و باید صحنه‌هایی را بگیرد كه جلوی رویش است و در آن صحنه‌ها، خلاقیت‌های فردی او نمود دارد. خوشحالم دو فیلم با او كار كردم و اگر عمر سینمایی‌ام ادامه داشته باشد، دوباره با او كار می‌كنم.»
بابك برزویه هم پیش از رونمایی كتاب در سخنان كوتاهی با اشاره به عكس‌هایی از فیلم كه در بیرون از سالن به‌صورت نمایشگاه قرار داده شده است گفت: «این عكس‌ها با امضا عوامل فیلم به فروش می‌رسد و عواید آن به موسسه‌ی خیریه "بچه‌های آسمان" كه تعدادی از آنها در مراسم حاضر هستند، تعلق می‌گیرد.»
اكبر معززی، رضا یزدانی، محمد موید، پولاد كیمیایی، اسحاق خانزادی و شبنم درویش به نمایندگی از عوامل فیلم محاكمه در خیابان در این مراسم حضور داشتند.

 

همچنین در این باره بخوانید:

 

آرزوی دیرینه کیمیایی تحقق پیدا می کند.

گزارش مراسم فرش قرمز فیلم محاکمه در خیابان

کیمیایی به کجا می رود؟

بازتاب مراسم فرش قرمز محاکمه در خیابان در فایننشنال تایمز

محاکمه در خیابان کیمیایی در 22 سینمای تهران آغاز شد.

کیمیایی با فیلم سیاه و سفیدش به سینماهای تهران می آید.

تاریکی های نبوغ / مسعود کیمیایی، اومبرتو اکو، جوزف کمپبل، حکم، و «گزارش منابع موثق»

 


 تاريخ ارسال: 1388/9/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.