پرده سینما

«تلفن همراه رئیس جمهور» تابستان اکران می‌شود؛ توقیف فیلم صحت ندارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه‌کننده تلفن همراه رئیس جمهور با اشاره به عدم توقیف فیلم گفت: با رفع مشکل فیلم امیدواریم فیلم در تابستان اکران شود.

 

نیکی کریمی در تلفن همراه رییس جمهمورمحسن علی‌اکبری تهیه‌کننده در پی انتشار اخبار توقیف فیلم تلفن همراه رئیس جمهور در شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیوهای خارجی در گفت‌‌و‌گو با فارس گفت: متأسفانه این روزها شاهد اخبار ضد و نقیض اکثر شبکه‌های تلویزیونی و رادیو‌های خارج از کشور درباره توقیف تلفن همراه رئیس جمهور هستیم. من خودم وقتی یک دو برنامه‌ را دیدم و شنیدم ‌متأسف شدم از این که چرا معاونت سینمایی به گونه‌ای عمل می‌کند که این شبکه‌ها از آن ‌بهره‌برداری کنند. این قدر متأسفانه کوتاهی می‌کنیم و مشکل کوچک را حل نمی‌کنیم که بزرگ می‌شود.

وی در ادامه افزود: بزرگ شدن این مشکل دست من یا معاونت سینمایی نبوده است، متاسفانه در فضای مجازی برخی از سایت‌ها مرتب این خبر را بزرگ کردند و روی آن مانور دادند، تا جایی که شبکه‌های خارجی هم اطمینان پیدا کردند که فیلم توقیف شده است.

محسن علی‌اکبری درباره اکران فیلم توضیح داد: برای اکران فیلم مشکلی به وجود آمده که قابل حل است. تمام سعی و تلاش ما این است که مشکل را حل کنیم و به زودی اکران شود. امیدوارم ظرف روزهای آتی راهکار مشکل تلفن همراه رئیس جمهور از سوی معاونت سینمایی به ما ابلاغ شود و فیلم را بتوانیم اکران کنیم.

تهیه‌کننده کتاب قانون در ادامه افزود: با بازخوردهای بسیار خوبی که در جشنواره فجر شاهد بودیم امیدواریم با استقبال خیلی خوب مردم مواجه شود و فیلم از موفقیت نسبی برخوردار شود.

وی درباره زمان اکران فیلم توضیح داد: اکران فیلم را زیاد دور نمی‌بینم و امیدوارم در اکران اول تابستان به نمایش عمومی دربیاید. امیدوارم پس از رفع مشکل اکران چهارم نوروزی و پس از فیلم «آخرین سرقت» اکران شود. کپی فیلم آماده است و برای پخش تیزر تلویزیونی هم اقدام کردیم، امیدوارم مشکل حل شود.

وی در ادامه افزود: سایت‌های داخلی در انعکاس اخبار دقت لازم را داشته باشند و سیاه‌‌نمایی نکنند، خبر موثق از طرف من به عنوان تهیه‌کننده‌ یا سایت معاونت سینمایی اعلام می‌شود‌. همان روز که یکی از سایت‌ها اولین خبر توقیف فیلم را منتشر کرد، در مصاحبه‌ای ‌خبر را تکذیب کردم. اما متاسفانه باز هم شیطنت‌هایی در کار است و دست‌هایی که دوست دارند ما همیشه جو ملتهب داشته باشیم. این نه برای ما خوب است و نه برای هنرمندان. هنرمندان ما شیفته مملکت‌ و ملیت‌شان هستند و قطعا با این جنجال‌ها و هیاهوها از میدان به در نمی‌روند و آن اتفاقی که شبکه‌های خارجی به دنبال آن هستند، نخواهد افتاد. به طور قطع یقین نه من و نه کارگردان فیلم هیچ مصاحبه‌ای با این شبکه‌ها ‌نداشتیم و نخواهیم داشت زیرا هیچ یک از این شبکه‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم و قطعاً مشکل را باید به دست خودمان حل کنیم.

 

 

* حل مشکلات داخلی نیازمند رادیو و تلویزیون‌های خارج از کشور ‌نیست

 

تهیه‌کننده پاداش سکوت در ادامه به مشکلات فیلمسازی در ایران اشاره کرد و گفت: فیلمسازی در ایران تا حدودی بسیار سخت و دشوار شده است. مشکل عمده ما کمبود سالن سینما جهت نمایش فیلم‌ها است و به دنبال آن تعداد زیادی از آثار تولید شده فرصت اکران مناسب و خوب را پیدا نمی‌کنند. این موضوع باعث شده بسیاری از تهیه‌کنندگان به دنبال اکران فیلم‌ها در فصل خاصی مثل ایام نوروز و یا تابستان باشند که حداقل بتوانند اصل سرمایه‌ را برگردانند، به دلیل این که بخش سایر درآمدها در زمینه سینما با مشکلات جدی مواجه شده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه رسانه ملی از خرید فیلم‌های سینمایی ایرانی امتناع می‌ورزد. برای فیلم‌های سینمایی تنها دو امکان وجود دارد، یکی شبکه نمایش خانگی و دیگر اکران فیلم است. رسانه ویدیو نیز با رونق خوبی مواجه نیست، زیرا فروش فیلم‌ها و ارایه تله‌فیلم‌ها به نام فیلم‌های سینمایی در سوپرمارکت‌ها باعث افت فروش فیلم‌ها در این رسانه شده است. از سوی دیگر مخاطب ‌در رفتن سینما نیز تردید دارد و دچار مشکل است.

علی‌اکبری در ادامه گفت: من به عنوان تهیه‌کننده امسال دو فیلم سینمایی تلفن همراه رئیس جمهور و پنهان داشتم و علاقمند بودم تلفن همراه رئیس جمهور در اکران اول نوروز بر پرده سینماها دیده شود، اما در اکران اول میسر نشد. قول اکران دوم را دادند تا بعد از فیلم فیتیله و ماه پیشونی اکران شود اما مشکلات شهرداری و حوزه و ارشاد که همه سینما در جریان هستند پیش آمد و اکران دوم به فیلم سیب و سلما اختصاص یافت. آخرین توافق‌ها انجام شده بود و قراردادها بسته شده بود، تبلیغات شهری را هم آغاز کرده بودیم اما یک مشکلی به وجود آمده که سرمنشاء آن مشخص نیست، مشکل داخلی است. فکر نمی‌کنم برای حل مشکلات داخلی نیازمند رادیو و تلویزیون‌های خارج از کشور باشیم.


 تاريخ ارسال: 1391/2/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.