پرده سینما

آغاز فعالیت مجدد «خانه سینما» از امروز؛ تشدید اقدامات وزارت ارشاد علیه «خانه سینما» در آینده

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توحیدی: حکم در دست ما است.

 

سازمان‌سینمایی: قطعاً در آینده اقدامات وزارت ارشاد علیه خانه‌سینما تشدید می‌شود.

 

فرهاد توحیدی. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمارئیس هیات مدیره خانه سینما از آغاز به کار فعالیت خانه سینما از امروز 7 خردادماه خبر داد و همچنین اولین جلسه هیات مدیره نیز پس از پنج ماه برگزار شد.

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در این ارتباط به مهر گفت: حکم نقض انحلال خانه سینما توسط دیوان عدالت اداری روز شنبه ششم خردادماه به  دست خندان؛ وکیل خانه سینما رسید و بر همین اساس امروز ما در خانه سینما مستقر شدیم.

وی افزود: من هم اکنون نیز در خانه سینما هستم و صبح امروز اولین جلسه هیات مدیره برگزار شد و درباره برنامه های آینده خانه و از سرگرمی فعالیت های آینده صحبت کردیم. در اولین قدم در جلسه ای با روسای صنوف گزارش عملکرد این چند ماه را تقدیم می کنیم. همچنین چندین جلسه شورای مرکزی چند صنف نیز تشکیل جلسه دادند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: هنوز درباره جشن خانه سینما تصمیم گیری نشده است. ولی در برنامه های آینده ما این مراسم در نظر گرفته می شود. امیدوارم هیچ مشکلی از این پس در ارتباط با خانه سینما نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: دیوان عدالت اداری حکم ارشاد را نقض کرده است. این حکم انحلال اگر شورای فرهنگ عمومی صادر کرده باشد که به خانه سینما ابلاغ نشده است. همچنین در چهارچوب شورای فرهنگ عمومی از سال 75 چنین فعالیت هایی دیگر وجود ندارد و مستقیما به وزارت ارشاد برمی گردد.

 

مشاور اجرایی سازمان‌سینمایی: اقدام دست‌اندرکاران خانه‌سینما یک نمایش کارناوالی است و قطعاً در آینده اقدامات وزارت ارشاد علیه خانه‌سینما تشدید می‌شود.

 

بابک خانیان مشاور اجرایی سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص بازگشایی خانه سینما گفت: اقدام دست‌اندرکاران تشکل موسوم به خانه سینما یک نمایش کارناوالی در راستای ترمیم آمال و امیدهای روانی و فکری افراد مرتبط و حامی این گونه اقدامات است.

وی درباره ادعای هئیت مدیره در خصوص تعطیلی فعالیت‌ها، گفت: ‌این که عنوان می‌شود چهار ماه تعطیلی داوطلبانه و توقف فعالیت‌ها در این تشکل صورت گرفته است، مستنداتی وجود دارد که  این تشکل نه تعطیل بوده و نه فعالیت‌هایش را متوقف کرده است، این مستندات در مراجع قضایی قابل استناد است. این‌گونه رفتارهای متعدد متخلفانه نشان از عادت‌های دیرینه فراحاکمیتی بودن دارد.

وی درباره اقدامات وزارت ارشاد، گفت: قطعاً از این پس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت‌های قانونی متعدد این موضوع را فعال خواهد کرد و‌ در خصوص تخلفات و اقدامات غیرقانونی متعدد، به صورت کاملا جدی و با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط مطابق قانون اهداف وظایف وزارت ارشاد همچنین قانون تعطیلی مؤسسات و ضوابط عام شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و ... اقدامات اجرایی خودش را تشدید می‌بخشد.

وی در ادامه گفت: هیئت مدیره این تشکل تنها از صنوف سینما استفاده ابزاری می‌کند که به دلایل متعدد ادعای صنفی بودن و کار صنفی کردن‌ قابل بررسی است.  در آن اساسنامه‌های خودخوانده و متعدد که تشتت در آن بیداد می‌کند، هیچ‌گونه اشاره‌ای به مجوز، تشکیل و راه‌اندازی صنوف دیده نمی‌شود و قطعاً مطابق قانون یک وظیفه حاکمیتی است. ما بیشتر، این نوع رفتارها را یک‌سری رفتارهای ناشیانه، عجولانه و کاملاً احساسی برای خوشایند یک عده افراد ارزیابی می‌کنیم.


 تاريخ ارسال: 1391/3/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.