پرده سینما

جین فوندا نقش همسر رئیس جمهور اسبق آمریکا را بازی می‌کند

پرده سینما










 

 سمت چپ: جین فوندا- سمت راست: نانسی ریگانجین فوندا بازیگر کلاسیک سینما در فیلم تازه خود به نام آبدارچی در یک نقش غیر متعارف ظاهر می‌شود که در کارنامه هنری او کمی عجیب به نظر می‌رسد.

 به گزارش فارس، این درام شرح حال‌گونه سیاسی قصه زندگی یوگن آلن  یک آبدارچی سیاهپوست را تعریف ‌می‌کند که در کاخ سفید کار می‌کرد. جین فوندا در این فیلم در نقش نانسی ریگان همسر رونالد ریگان رئیس جمهور جنگ طلب و جمهوری‌خواه آمریکا بازی می‌کند. این نخستین بار است که این بازیگر معترض و ضد جنگ آمریکا در نقش یک کاراکتر واقعی ظاهر می‌شود. در عین حال، این اولین‌بار است که وی در نقش یک شخصیت منفی تاریخی بازی می‌کند که با عقاید سیاسی وی مخالف است. به همین دلیل، منتقدان سینمایی توجه زیادی به انتخاب جین فوندا برای ایفای نقش نانسی ریگان کرده و می‌گویند باید منتظر اکران عمومی آبدارچی بود. آن‌ها اقدام جین فوندا برای بازی در نقش همسر ریگان را با تلاش مریل استریپ برای ایفای نقش مارگارت تاجر در بانوی آهنین مقایسه می‌کنند.

اما نقش جین فوندا در آبدارچی نه نقش اصلی فیلم، که یکی از نقش‌های مکمل مهم آن است. کاراکتر اصلی فیلم آقای یوگن آلن است. او طی سه دهه در کاخ سفید کارکرد و حضور هشت رئیس جمهور آمریکا را در این محل تجربه کرد. به همین خاطر، آبدارچی تعداد زیادی از شخصیت‌های تاریخی معاصر را در خود دارد.

لیام نیسون، نیکول کیدمن، کوبا گودنیگ جونیور، ترنس هاوارد، جان کیوزاک، اوپرا وینفری هم در آبدارچی بازی می‌کنند.

این فیلم را لی دانیلز براساس قصه فیلم‌نامه‌ای کارگردانی می‌کند که الهام گرفته از یک مقاله جنجالی روزنامه‌ای به قلم ویل هیگود است.

جین فوندا که سال 1989 و پس از اکران عمومی گرینگوی پیر (در کنار پدرش هنری فوندا) سینما را کنار گذاشت، در سال 2005 با کمدی خانوادگی مادر شوهر هیولا دوباره به دنیای سینما بازگشت. این فیلم‌ فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها کرد، ولی چند فیلم بعدی که این بازیگر بازی کرد، نتوانست موفقیت زیادی از نظر اقتصادی و انتقادی کسب کند.


 تاريخ ارسال: 1391/3/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.