پرده سینما

اصغر فرهادی برای عضویت در آكادمی اسكار دعوت شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادی و ژان دوژاردین در اسکار 2012آكادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریكا طبق سنت هر سال از چهره‌های سرشناس دنیای سینما برای عضویت در در بخش‌های مختلف كارگردانی،‌ بازیگری،‌ فیلمنامه‌نویسی،‌ فیلم‌برداری‌، تدوین و ... دعوت كرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، اصغر فرهادی كه امسال با فیلم جدایی نادر از سیمین موفق به كسب جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی شد، به عنوان یكی از مدعوین برای عضویت در بخش كارگردانی و همچنین بخش فیلمنامه‌نویس دعوت شده است.

برخی از چهره‌های سینمایی كه در جوایز اسكار 2012 موفق به دریافت جایزه شدند نیز امسال برای عضویت در آكادمی اسكار دعوت شده‌اند. ژان دوژاردین، بازیگر فیلم هنرمند به همراه میشل هازاناویوس، كارگردان این فیلم برای عضویت در آكادمی اسكار دعوت شده‌اند.

امسال 176 سینماگر از كشورهای مختلف برای عضویت در آكادمی اسكار دعوت شده‌اند كه در ماه سپتامبر در مراسمی مورد استقبال آكادمی اسكار قرار خواهند گرفت.

در بخش بازیگران از سرشناس‌ترین چهره‌های دعوت شده می‌توان به جسیكا چاستین(درخت زندگی، خدمتکار)، اشاره كرد. در بخش كارگردانان علاوه‌بر اصغر فرهادی، برادران داردن و جوزف سدار نیز حضور دارند. در بخش فیلمنامه‌نویسان نیز استفن كینگ به همراه میشل هازاناویوس از جمله سرشناس‌ترین مدعوین محسوب می‌شوند.


 تاريخ ارسال: 1391/4/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.