پرده سینما

تحولات جدید در مدیریت اجرایی جشنواره فجر

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

امسال برج میلاد میزبان اهالی سینماست

حبیب‌ ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، از تحولات مهم اجرایی در جشنوارع بیست و هشتم خبر داد. ایل بیگی در گفتگو با خبرنگار سینمایی فارس با اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از آن كه در بازدید یك ماه گذشته معاونت امور سینمایی و دبیرجشنواره فیلم فجر و به پیشنهاد آقای شمقدری قرار شد در خصوص میزبانی برج میلاد برای جشنواره فیلم فجر تصمیم‌گیری شود. گروه‌های مختلف برگزار كننده جشنواره از امكانات برج میلاد بازدید كردند و در نهایت قرار شد برج میلاد به عنوان كاخ جشنواره میزان همه اهالی رسانه، هنرمندان و میهمانان خارجی جشنواره باشد.

یکی از سالن های برج میلاد- عکس از احمد حلبی ساز- خبرگزاری فارس* هنرمندان با ارائه كارت می‌توانند فیلم‌ها را كنار رسانه‌ای‌ها در برج میلاد ببینند

وی افزود: در سال‌های گذشته به این صورت بود كه هنرمندان فیلم‌ها را تنها در سینمای هنرمندان می‌دیدند و می‌توانستند تنها فیلم خود را در سالن مطبوعات ببینند كه امسال دیگر به این شكل عمل نخواهد شد و هنرمندان می‌توانند با ارائه كارت‌های خود همه فیلم‌های جشنواره را در كنار اهالی رسانه تماشا كنند و این كار به پویا‌تر شدن سالن رسانه‌ها كمك بسیاری خواهد كرد.

* سالن 240 نفره نقد و بررسی تنها مخصوص اهالی رسانه است
ایل‌بیگی خاطرنشان كرد: برج میلاد یك سالن بسیار بزرگ هزار و 400 نفره دارد به همین منظور نمایندگان رسانه‌های گروهی، صنوف مختلف سینمایی، مسئولان و مدیران سینمایی و به همراه سایر مسئولان و میهمانان جشنواره می‌توانند با دریافت كارت‌های خود از همه امكانات برج میلاد استفاده كنند اما سالن 240 نفره نقد و بررسی فیلم‌ها تنها مخصوص اهالی رسانه است.

* امسال دیگر شاهد جزایر جداگانه‌ نخواهیم بود

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تصریح كرد: در سالهای گذشته همواره این انتقاد وجود داشته است كه چرا جشنواره فیلم فجر یك كاخ مخصوص به خود ندارد تا در آن همانند جشنواره‌های برلین و كن كه كاخ اختصاصی دارند و تمام میهمانان جشنواره می‌توانند با ارائه كارت‌های خود در آن حضور داشته باشند، حرفه‌ای‌های سینما جمع شوند و بتوانند از نزدیك با یكدیگر تعامل داشته باشند.
وی ادامه داد: به همین دلیل امسال ما این امكان را فراهم كردیم تا دیگر به صورت پراكنده هنرمندان و اهالی رسانه در كنار میهمانان خارجی در سینماهای مختلف حضور نداشته باشند و در واقع امسال دیگر شاهد جزایر جداگانه‌ای نخواهیم بود.

* امكان حمل و نقل هنرمندان و اهالی رسانه از نقاط مختلف شهر به برج میلاد

حبیب ایل‌بیگی با اشاره به اینكه اهالی رسانه و هنرمندان هیچگونه مشكلی را برای ایاب و ذهاب نخواهند داشت، گفت: به دلیل موقعیت مكانی و امكانات برج میلاد در حال حاضر بهترین محل برای برگزاری جشنواره فیلم فجر، برج میلاد است و با هماهنگی كه با مسئولان برج و سالن همایش‌ها انجام داده‌ایم، قرار شده تا در نقاط مختلف شهر، وسایل حمل و نقل پیش‌بینی شود تا هنرمندان و اهالی رسانه را به كاخ جشنواره منتقل و در ساعات پایانی شب نیز به همان محل انتقال دهند تا بتوانند بدون هیچ مشكلی در طول ایام برگزاری جشنواره به بحث پوشش دهی خود بپردازند، ضمن آن كه در داخل برج میلاد نیز یك مجموعه تاكسی‌سرویس قرار دارد كه میهمانان جشنواره می‌توانند از امكانات این مجموعه نیز استفاده كنند.

یکی از سالن های برج میلاد- عکس از یلدا ذبیحی- خبرگزاری فارس* فعلا برج میلاد بهترین مكان برای مركزیت جشنواره است
وی با تأكید بر این نكته كه تا زمان ساخت كاخ جشنواره در باغ هنر تپه‌های عباس‌آباد كه شهردار تهران در مراسم جشن خانه سینما وعده آن را داده است، برج میلاد به عنوان نمادی از افتخار مهندسان ایرانی میزبان جشنواره خواهد بود، گفت: به هرحال باید قبول كرد كه در حال حاضر برج میلاد تنها مكانی است كه ظرفیت میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را دارد چرا كه این مكان در حال حاضر نماد شهر تهران شناخته می‌شود و به دست مهندسان ایرانی نیز ساخته شده است كه برگزاری جشنواره در برج میلاد به عنوان قدم اولیه برای ایجاد كاخ جشنواره برداشته شده است.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با اشاره به این كه دفتر روابط عمومی جشنواره نیز در برج میلاد مستقر خواهد بود، اظهار داشت: اهالی رسانه و هنرمندان در طول برگزاری جشنواره هیچ مشكل خاصی را بابت استفاده از امكانات برج میلاد نخواهند داشت چرا كه سالن همایش‌های برج میلاد یك سالن تحریریه بسیار مجهز و بزرگ دارد كه به اینترنت وایرلس مجهز شده است.

* دیدار از بازار فیلم و بازدید از برج میلاد

ایل بیگی در خاتمه گفت: در طول برگزاری جشنواره هنرمندان و میهمانان خارجی نیز می‌توانند با ارائه كارت‌های خود از بازار فیلم جشنواره بازدید كنند تا با این كار اهالی مطبوعات بتوانند از نزدیك با هنرمندان دیدار و گفتگو كنند.
از نكات قابل توجه امسال می‌توان به بازدید هنرمندان، میهمانان خارجی و اهالی رسانه از برج میلاد اشاره كرد كه این اقدام با هماهنگی مسولان جشنواره صورت گرفته است.


 تاريخ ارسال: 1388/10/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.