پرده سینما

اسپیلبرگ همچنان پردرآمدترین سینماگر دنیاست

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استیون اسپیلبرگ بار دیگر عنوان پردرآمدترین سینماگر دنیا را به دست آورد.

 

استیون اسپیلبرگ (نفر وسط) به همراه بازیگران فیلم اسب جنگیبه گزارش ایسنا، نشریه‌ی اقتصادی فوربس در جدیدترین گزارش خود از پردرآمدترین شخصیت‌های معروف دنیا، نام سه بازیگر و كارگردان هالیوودی را در میان 20 نفر اول قرار داده است.

در این فهرست اپرا وینفری، مجری نامدار‌ آمریكایی با درآمد سالانه 160 میلیون دلار در رتبه‌ی اول پردرآمدترین چهره‌های سرشناس جهان قرار دارد و پس از او مایكل بی با همین میزان درآمد در مكان دوم قرار گرفته است.

استیون اسپیلبرگ، كارگردان سرشناس هالیوود با درآمد سالانه 130 میلیون دلار در مكان سوم دیده می‌شود. این كارگردان، تهیه‌كننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریكایی از كارگردانان الهام‌بخش تاریخ سینما محسوب می‌شود كه آخرین ساخته‌اش با نام لینکلن را ماه نوامبر به پرده‌ی سینماها می‌برد.

او موفق‌ترین کارگردان سینما در زمینه تجاری محسوب می‌شود كه با فیلم‌های آرواره‌ها (‌‌١٩٧٥)، ای.تی (‌‌١٩٨٢) و پارک ژوراسیک (‌‌١٩٩٣) ركورد فروش سینمای جهان را شكست و هریك از این فیلم‌ها پرفروش‌ترین فیلم دوران خود بودند.

به گزارش اسكرین، از دیگر سینماگران مطرح حاضر در این فهرست می‌توان به جورج لوكاس اشاره كرد كه بادرآمد سالیانه 90 میلیون دلار در جای نهم این فهرست قرار گرفته است.

تام كروز، دیگر بازیگر سرشناس هالیوود نیز با درآمد سالیانه 75 میلیون دلار در مكان سیزدهم و پایین تر از التون جان قرار دارد.


 تاريخ ارسال: 1391/6/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.