پرده سینما

غرفه نیکی کریمی در موزه سینما رونمایی شد

پرده سینما







 

 

 

غرفه نیکی کریمی در موزه سینمابا حضور عزت‌الله انتظامی و محمدحسن پزشک، غرفه نیکی کریمی در موزه سینما رونمایی شد.

 

در این برنامه که سه‌شنبه 28 شهریورماه برگزار شد، عز‌ت‌الله انتظامی در سخنان گفت: اولین نفری بودم که جوایز و یادگاری‌هایم را به موزه سینما اهدا کردم.

 او ادامه داد: سال‌های دور که برای فیلم گاو به پاریس دعوت شده بودم آنجا مردی را دیدم که خانه‌اش را موزه کرده بود و برایم بسیار جالب بود. از آن موقع فکر چنین جایی به ذهنم رسید.

 آقای بازیگر گفت: خوشبختانه حدود 12 سال است که موزه سینما کار می‌کند. در جای قدیمش در مهمانسرای پیرنیا جای زیادی نداشت و هنرمندان در ابتدا جوایز و هدایایشان را به سختی در اختیار موزه سینما می‌گذاشتند.

 او ادامه داد: با انتقال موزه سینما به باغ فردوس جای آن وسیع شد و هنرمندان هم به ما اعتماد کردند و وسایلشان را در اختیار موزه قرار دادند و همه این جوایز به صورت امانت است. ضمن اینکه باید توجه داشت این جوایز متعلق به مردم است و حتی اگر سینماگری که جوایزش در غرفه در معرض دید است و بعد خطایی کند و حتی کنار برود باز این جایزه به مردم تعلق دارد.

عزت‌الله انتظامی با اشاره به غرفه نیکی کریمی در موزه سینما گفت: ‌ چند بار از ایشان خواستم تا چنین غرفه‌ای در موزه سینما داشته باشد و حتی یکی دوبار هم آمد و فضا را دید و خوشحالم در ‌‌نهایت غرفه زیبایی برای او درست شد و خودش هم از دیدن آن تاثیر مثبتی گرفت.

 او ادامه داد: افراد زیادی بودند مانند خانم پرخیده که سال‌ها در سینما فعال بودند اما در حال حاضر حتی عکسی هم از آن‌ها باقی نمانده است و هنرمندان با اهدای جوایز و یادگاری‌هایشان به موزه سینما در ماندگاریشان کمک می‌کنند.

نیکی کریمیدر ادامه نیکی کریمی هم با اظهار رضایت از اهدای جوایز و یادگاری‌هایش به موزه سینما گفت: وقتی به موزه می‌آیم و این همه موفقیت و جایزه می‌بینم احساس غرور می‌کنم، خوشحالم که در میان سینماگران بخشی هم به جوایز من اختصاص داده شده است.

 او ادامه داد: جوایز، یادگاری‌ها، ‌عکس‌ها و مجلات را از جاهای مختلف جمع کردم و الان خیالم راحت شد که در جای مناسبی قرار داده شده است.

 بازیگر فیلم‌های چون عروس، سارا، برج مینو با اشاره به جوایزش گفت: در میان آن‌ها جایزه سن سباستین به دلیل اینکه اولین جایزه‌ام بود برایم خاطره‌انگیز است، در آن زمان من تصوری از اینکه جایزه بین‌المللی بگیرم نداشتم و از طرف داریوش مهرجویی این خبر به من داده شد.

 او با اشاره به جوایزش گفت: هر کدام از این جوایز برایم خاطره و لحظه‌ای از زندگی‌ام است.

 نیکی کریمی ادامه داد: از یک بازیگر مطرح انگلیسی که جایزه سن سباستین را برده بود خوانده بودم که می‌گفت گرفتن این جایزه مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش است. جایزه‌ای که خود من حدود 20 سال پیش گرفتم، اما آن زمان اینترنت و پوشش خبری به شکل امروز نبود و ابعاد جهانی این جایزه دیده نشد.

 این بازیگر در بخش پایانی سخنانش گفت: الان خوشحالم که موقعیتی ایجاد شده که جوایز مختلفم در موزه سینما ست و با تمرکز می‌تواند دیده شود.


 تاريخ ارسال: 1391/6/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.